Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gjeldende næringsfordeling?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-05, 15:42   #1
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Question

Gjeldende næringsfordeling?

Noe jeg lurer litt på er hva som egentlig er gjeldende kostholdsråd angående næringsfordeling?

Hvor mange kalorier anbefales ulike personer å innta og hva er den anbefalte fordelingen mellom næringsstoffene?

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 16:17   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Gjeldende næringsfordeling?

Tenker du på sånn hvor mye fett og prottiser og karber vi skal ha?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 17:17   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gjeldende næringsfordeling?

Atkins Induksjon er iallefall anbefalt fordeling av kaloriene:

70-75 % fett
20-25 % protein
5 % karber

Atkins mener også at når man kryper oppover karbestigen hans, så vil andelen fett & protein gå noe ned samtidig som karber går opp. Fett går ned mest. At du ikke behøver å regne så mye på andelen da det skjer som en naturlig følge. Dvs. om du følger Atkins anbefalinger på fremgangsmåte og mat da !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 17:57   #4
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Gjeldende næringsfordeling?

Jeg tenkte vel egentlig på hva disse (såkalte ) ernæringsekspertene mener... Gjeldende fra Ernæringsrådet liksom?

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 18:36   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Gjeldende næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Jeg tenkte vel egentlig på hva disse (såkalte ) ernæringsekspertene mener... Gjeldende fra Ernæringsrådet liksom?

Er det noen som tar dem alvorlig lenger da ??

Men Statens Ernæringsråd anbefaler at denne sammensetningen:

30 % fett (MAKS !!)
10-15 % proteiner
55-60 % karber

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 19:58   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Gjeldende næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er det noen som tar dem alvorlig lenger da ??

Men Statens Ernæringsråd anbefaler at denne sammensetningen:

30 % fett (MAKS !!)
10-15 % proteiner
55-60 % karber

Og vissnok har de nylig gått igjennom anbefalingene og funnet ut at det ikke er noe poeng i å endre dem. Innimellom lurer jeg på om noen av dem interesserer seg for jobben sin i det hele tatt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 19-12-05, 22:44   #7
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill
Cool

Sv: Gjeldende næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av themonk

Og vissnok har de nylig gått igjennom anbefalingene og funnet ut at det ikke er noe poeng i å endre dem. Innimellom lurer jeg på om noen av dem interesserer seg for jobben sin i det hele tatt.

Hehehe!! Det er jo helt utrolig(!!) at de er så låste på et syn..

Opprinnelig lagt inn av Nille

Er det noen som tar dem alvorlig lenger da ??

Men Statens Ernæringsråd anbefaler at denne sammensetningen:

30 % fett (MAKS !!)
10-15 % proteiner
55-60 % karber

Takker Grunnen til at jeg lurte er at jeg egentlig aldri har hatt peiling på dette før jeg begynte å spise lavkarbo og man undrer seg jo litt over kontrastene til sitt gamle kosthold

Jeg visste forresten nesten ikke hva forskjellen på proteiner og karbohydrater var..

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no