Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan smartest overgang fra høykarbo til lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-11, 21:59   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan smartest overgang fra høykarbo til lavkarbo?

Har nå vært her en stund, og hadde en fin driv på lavkarbo en periode, og så bare ble det tull, og jeg har ikke kommet skikkelig i gang etterpå. Prøve meg en liten periode på sånn "slapp" lavkarbo hvor jeg koste meg med brød med mindre karbo ... men ikke så flink som jeg var den første økten.

Grunnen til at jeg starter denne tråden, er fordi jeg lurete på om jeg kanskje kunne få noen tips om smart vei fra høy karbo til lav karbo. Hva funket best for deg? Hva kuttet du evt på først? Eller bare kjøre på med minimalt med karber fra begynnelsen av?

Det er sikkert mange meninger om dette. Men ofte så er det vanskelig å komme i gang, trenger liksom en dytt i ryggen, og en plan for hvordan det skal gjøres.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:02   #2
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Jeg kuttet til < 15 over natta. Ble dårlig etter et par dager, og sleit egentlig hele første uka. Etter det - svosj - lett som en plett.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:05   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Jeg kutta ned de 2 ukene før jeg begynnte med ketolyse.Jeg tok poteten ,brødet og pasta vekk,selgølgelig snop .Helt til jeg begynte for fullt med 15karb om dagen.Da slapp jeg hodepine og div.som jeg tidligere haar fått

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:06   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Kuttet også til maks 15 tvert. Litt småklein noen dager og så gikk det helt utmerket

Tror å kutte gradvis fort kunne ha ført til at jeg ville ha lurt meg selv litt ....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:32   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Ja, jeg kuttet vel selv ganske brått første gangen, men så har jeg ikke fått det til igjen.

Men hvilken type mat gikk dere over til da i starten, for det er jo en HELT annen måte å spise på, når liksom "hoved maten" vi er vant med å spise forsvinner.

Jeg har en perm hjemme som jeg har samlet masse oppskrifter i, så jeg må vel bare sette meg ned med den og planlegge litt, og handle ut fra hva jeg trenger.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:26   #6
Sokbibi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Denne posten er jo litt gammel nå, men tenkte jeg likevel kunne kommentere. Jeg er på min tredjedag, så har ikke mye erfaring. Men startfasen er jo frisk i minnet, kan man si Jeg kuttet tvert, uten noen "jeg kan jo unne meg", det syns jeg ikke hører hjemme i startfasen i det hele tatt! Da gir du deg på en måte lov til å skeie ut fra starten av, noe jeg syns du heller burde gjøre når du har kommet godt i gang. Jeg vet at om jeg hadde unnet meg en skive brød til frokost i løpet av disse få dagene ville jeg ikke stoppet der, da ville det kanskje blitt en halv potet til middag osv. Vær heller hard mot deg selv i starten og om du føler for å unne deg noe etter hvert: gjør det!

  Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:25   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Sokbibi, her.

Denne posten er jo litt gammel nå, men tenkte jeg likevel kunne kommentere. Jeg er på min tredjedag, så har ikke mye erfaring. Men startfasen er jo frisk i minnet, kan man si Jeg kuttet tvert, uten noen "jeg kan jo unne meg", det syns jeg ikke hører hjemme i startfasen i det hele tatt! Da gir du deg på en måte lov til å skeie ut fra starten av, noe jeg syns du heller burde gjøre når du har kommet godt i gang. Jeg vet at om jeg hadde unnet meg en skive brød til frokost i løpet av disse få dagene ville jeg ikke stoppet der, da ville det kanskje blitt en halv potet til middag osv. Vær heller hard mot deg selv i starten og om du føler for å unne deg noe etter hvert: gjør det!

Men hvis du trapper ned litt etter litt før du setter skikkelig igang for fullt, så slipper du ofte hodepine og div.Da vender kroppen seg bedre til ovegangen,og du vil da få en bedre start.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 23:03   #8
Sokbibi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan smartest overgang fra høy-karbo til lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Men hvis du trapper ned litt etter litt før du setter skikkelig igang for fullt, så slipper du ofte hodepine og div.Da vender kroppen seg bedre til ovegangen,og du vil da få en bedre start.

Man kan jo se på det sånn også Noen får vel ganske mye plager, det er sikkert ikke gøy! Vet bare at det fungerte på denne måten for meg :P

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgang fra lavkalori til lavkarbo ... Kikki71 Spørsmål og svar 12 17-06-11 16:23
Noen som skulle være på lavkarbo 17. mai som enda opp med høykarbo!? Smelia Lavkarbo generelt 9 19-05-11 15:14
Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai? Nunne Mor Spørsmål og svar 126 18-05-11 14:28
Lavkarbo i hverdagen, høykarbo til ritt raskall Trening 3 12-04-11 20:27
Ang overgang til/pause med lavkarbo... cilemora Ketolysekuren 5 20-10-07 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no