Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trene med åpnet postoperativt sår?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 19:26   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Trene med åpnet postoperativt sår?

I dag ble jeg skrevet ut for tredje gangen på 3 uker. Såret mitt som var infisert viste seg å være infisert inni så jeg måtte ha en reoperasjon. Nå er såret helt åpnet. Ble skrevet ut i dag med bare Paracet som smertestillende. Jeg lurer på om dette er forsvarlig? Jeg synes det virker litt drastisk å gå med et åpent sår som er over 2 cm dypt, og i tillegg har ganske vondt? Legen sa jeg skulle begynne å trene og alt, men er ikke dette litt tidlig i forhold til at såret skal gro helt innenifra av seg selv? Jeg skal kjøre slalom for første gang på hvertfall 5 år om ca 1,5 uker, er såret grodd til da?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:25   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trene med åpnet postoperativt sår?

Legene vet nok hva de gjør!
Det viktigste er at du gjør akkurat som du har fått beskjed om!
Du skal nok ikke ha tunge treningsøkter, men lett beveglese etc vil øke blodgjennomstrømningen din og øke tilheling av såret! Det er slett ikke uvanlig at sår må få gro innenifra, så legene har faste retningslinjer for hvordan disse skal behandles. Ta smertestillende, vent en time og legg inn en lett treningsøkt! Hold såret rent og tørt så godt det lar seg gjøre!

Et vanlig sår gor på ca 10dager. Kan nok ikke love deg at såret ditt har grodd helt på halvannen uke. Om du var min pasient, ville jeg nok bedt deg droppe den slalåmen. Desverre!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 15:21   #3
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Trene med åpnet postoperativt sår?

Var på kontroll i dag, Fikk ikke trene, heller ikke stå slalom. Så ble ingen tur. Må ta det med ro.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 16:29   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trene med åpnet postoperativt sår?

Så trist!
Vel, er ikke annet å gjøre enn å følge legens ordre! Litt digg å ikke få lov til å gjøre annet enn å ligge på sofaen, da!

Masse god bedring!

__________________

Sist redigert av Kitt : 05-04-11 kl 16:54.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 19:21   #5
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: Trene med åpnet postoperativt sår?

Hehe, joa takk for det, kan få lov til å være lat nå en stund framover. Men det som jeg merker mye av nå, er at trøstespisingen kommer da

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 20:07   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trene med åpnet postoperativt sår?

Etter å ha levd med kroniske smerter i flere år, vet jeg en del om det!
Min måte å unngå det på, er å feks strikke ellr drivemed annet håndarbeid. Du holder hendene opptatt og dersom du feks strikker med litt fint, lyst garn, vil man jo ikke møkke til strikketøyet heller. Broderte julekalender til Snuppa et år. Gikk faktisk ned noen kilo i november det året. Hadde jo ikke tid til å trøstespise. Kalenderen kunne ikke bli skitten og den måtte jo være klar senest 30. november om kvelden!

Om du ikke har noe favoritt- håndarbeid og kanskje ikke har drevet med noe særlig, vel, da er dat kanskje på tide å begynne!

Har du sett denne tråden?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du å trene mer som nyttårsforsett? ada-emilie Fysisk og mental helse 52 31-12-10 09:44
Trene? Aphrodithe Trening 2 04-02-09 22:02
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 11:55
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09
Intro og VVT åpnet HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 14-03-04 23:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no