Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Marinade??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-06, 20:28   #1
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Marinade??

Har nå spist oksefilet marinert i "All round marinade" fra Santa Maria - er det noen som vet om den inneholder mye karboh.?? (ser nå at det er sukker i den ). Det blir jo ganske lite marinade igjen på kjøttet etter at det er stekt, så det er kansje ikke så farlig?

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 20:58   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Marinade??

Jeg ville ha holdt meg langt unna alt som har sukker i seg jeg. Kjøttet smaker jo like godt uten?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 21:05   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Marinade??

Min erfaring med slike marinader er at de inneholder så lite sukker at det ikke spiller noen rolle på ferdigstekt kjøtt. 100 gram av all round marinaden inneholder 18 gram karber. Posen inneholder 75 gram marinade.
Jeg pleier alltid å tørke av marinaden med tørkepapir når jeg bruker slike - den svir alltid lett i panna syns jeg.

Men om du bruker marinaden til saus eller drikker den er det noe annet.....

Om du har problem med vekttap ville jeg vel anbefalt å heller lage marinade selv med hvitløk, urter og oljer etc. Da vet du hva du får.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 22:20   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Marinade??

Jeg lager alltid marinaden selv... smaker bedre også da. Jeg bruker olje, hvitløk og urter etter smak... i tilegg til evt litt rødvin

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 23:14   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Marinade??

Er det den på flaske så er det 2 karbs pr 100 gr marinade. Pensler du kjøttet med dette blir det ubetydelige mengder og lite karbs. Lager du derimot saus med basis i denne marinaden bør du være på vakt. Det er druesukker i marinaden mener jeg å huske. Vet ikke hvor farlig denne typen sukker er. Husk å lese varedeklarasjonen FØR du bruker produktet. Helst før du kjøper produktet. Og på disse marinadene er det en brukbar varedeklarasjon med oversikt og energigivende enheter.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 10:53
Taco krydder og marinade Anitave Atkins kosthold 3 30-06-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no