Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bra forklart

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 14:16   #1
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Bra forklart

Synes dette utdraget av en artikkel jeg fikk tilsendt på mail var så fint forklart at jeg vil legge det ut her også...

"Et høyt inntak av karbohydrater som vi finner i brød, poteter, ris og pasta, fyller cellene våre med lett tilgjengelig energi i form av glukose.
Når vi akkumulerer mer glukose i cellene våre enn vi kan forbruke, vil glukosen virke som et hormon og slå på de genene som sørger for at glukose omdannes til fett og slå av de genene som sørger for at kroppsfett omdannes til energi og varme.

Derved lagres energien i karbohydratene som fettreserver på kroppen fremfor å frigjøres.
Mange bærer derfor på store energireserver samtidig som de paradoksalt nok opplever mangel på energi og overskudd. "

Den raskeste og mest effektive veien til mer energi og mindre kroppsfett, er å snu prosessen ved å slå av fettlagringsgenene og slå på fettforbrenningsgenene.
Det første oppnås ved å kutte ned på karbohydratene, og det andre oppnås ved å øke inntaket av de to essensielle fettsyrene: Omega 3 og Omega 6.

Begge disse fettsyrene slår på gener som omdanner fett til energi og varme, og slår av gener som omdanner næringen til fett.
Omega 3 er den mest effektive fettforbrenneren.
Mettet og enumettet fett stimulerer ikke fettforbrenningen (med unntak av kokosfett), men undertrykker heller ikke fettforbrenningen slik som karbohydrater. "

Mener det var skrevet av Udo Erasmus

  Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:54   #2
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Bra forklart

Tusen takk - og plutselig forstå jeg det hele....
Det er derfor at jeg får en "hetetokt" like etter at jeg har inntatt Udo`s choise, altså. Fettforbrenningen setter faktisk litt fart

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 15:13   #3
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Bra forklart

Tusen takk ja=) Jeg hadde planer om å ut å kjøpe Udo's Choice idag, og nå blei jeg, om mulig, enda mer sikker på at det SKAL jeg gjøre

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 15:19   #4
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Bra forklart

Bra forklart ja

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no