Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Det står stille ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-07, 20:12   #1
tuttelure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 5
tuttelure er på en erverdig vei

Det står stille ...


Hei, jeg er ny her..Har kastet meg på Skaldeman sin filosofi og har fulgt dette i 5 uker. Jeg er ikke overvektig men ønsker å ta av meg de 5kg som har kommet den senere tiden og lagt på magen..Jeg har prøvd alt av ``slankekurer` i årenes løp. Greid å gå ned 5 kg men så er det på`n igjen.
Det som er genialt med Skaldeman er at man ikke blir fysen og at man faktisk er mett! I tillegg så har jeg slitt med mye mageproblemer i noen år og dette er nå borte God følelse. Min utfordring er at jeg har gått ned bare 1,5 kg og stått stille i 14 dager. Spiser bare fett,kjøtt,fisk smør rømme.Har ikke rørt grønnsaker og frukt heller... Nevne at jeg trener 3-4 timer i uken.
Kan noen gi meg litt råd??

tuttelure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 20:43   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: det står stille..

At du stopper opp når du har så lite og gå på er ikke rart i det hele tatt.

Jeg ville fortsatt med trening, MEN begynt å spise grønnsaker og muligens frukt også.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:13   #3
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: det står stille..

kansje du skulle kuttet ut fløte rømme og ost og heller tilført litt grønnsaker..

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:16   #4
tuttelure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 5
tuttelure er på en erverdig vei

Sv: det står stille..

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

At du stopper opp når du har så lite og gå på er ikke rart i det hele tatt.

Jeg ville fortsatt med trening, MEN begynt å spise grønnsaker og muligens frukt også.

Hei
Har du noe tips når jeg skal spise frukt og evt hvor mye? Vet at jeg har lite å gå på men jeg synes opplegget passer bra, da magen har det helt topp i forhold til intoleranse og at jeg slipper å være så fysen på et eller annet hele tiden. Har lest litt om såkalt spisedag med masse karbo og lurer på om dette kan være noe for å sette fart på bålet igjen?? Erfaringer??

tuttelure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 07:01   #5
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: det står stille..

Jeg er i litt samme situasjon som deg. Hadde mellom 5 og 10 kg for mye. Jeg har gått ned 5-6 kg på 3,5 mnd. Det går sakte, har også gått opp litt noen uker. Jeg merker det mest på klærne, at jeg går ned i strl. Jeg vil IKKE anbefale spisedag etter så kort tid. Kroppen trenger litt tid på å stille seg om til fettforbrenning.
Dette er jo et kosthold man skal følge resten av livet (ellers går man jo opp mer enn man tar av), så for meg er det ikke noen hast, så lenge jeg ikke går opp.
Det med å spise frukt; pass på å spise f.eks nøtter samtidig, så slipper du voldsom blodsukkerstigning.
Jeg har ikke funnet noen som anbefaler en spisedag med masse karbo. Noen anbefaler et karbomåltid i uka, etter at man har fulgt streng lavkarbo i noen måneder.
Jeg foreslår at du ikke stresser, men at du nyter lavkarbolivsstilen og har et perspektiv på minst et par mnd. Lykke til!!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 19:19   #6
tuttelure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 5
tuttelure er på en erverdig vei

Sv: det står stille..

Hei Igjen
GOdt å høre andres erfaringer også. Prøver å ikke stresse da Min dag ser slik ut
Egg og bacon til frokost. Kylling eller ribbe med reker i majones til lunsj. Noen ganger velger jeg egg, avocado og majones istedet. Til middag soiser jeg det vi har men passer på å få med smør, bernaise etc og holder meg helt una grønt av alle slag. Til kvelds tar jeg noen osteskiver m/oliven, cottage cheese m/rømme eller nøtter. 2-4 kopper kaffe. Ser dette bra ut?? Har hørt om rømmegrøt Oppskrift på dette???
Tuttelure

tuttelure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 21:03   #7
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Det står stille ...

Siden du ikke er mer overvektig enn du er ville jeg ha anbefalt ketolysekur. Kaffe bør du holde deg unna den første tid. Frukt kan du ikke spise. Viktig å sette seg grunndig inn i de forskjellige prinsipper. Det er mange flotte tråder her som beskriver grunndig det man bør vite.

Det er en egen link øverst hvor det står "oppskrifter", disse er igjen delt inn i kategorier, og her finner du også rømmegrøt.

Lykke til!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 07:51   #8
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Det står stille ...

Oppskrift; søk på Ziggys rømmegrøt.

Forresten så trodde jeg at ketolyse passet for de som hadde mer enn 10 kg overvekt, Eva?

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 10:26   #9
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Det står stille ...

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Forresten så trodde jeg at ketolyse passet for de som hadde mer enn 10 kg overvekt, Eva?

Helt riktig SusieBlues, tenkte på det etterpå, og at jeg selvfølgelig skulle har foreslått Fedon Linberg diett! Flott du var obs!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:47   #10
tuttelure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 5
tuttelure er på en erverdig vei

Sv: Det står stille ...

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Helt riktig SusieBlues, tenkte på det etterpå, og at jeg selvfølgelig skulle har foreslått Fedon Linberg diett! Flott du var obs!

Hei Igjen
Er jo ny på disse sidene så her er går det litt hurrameirundt Har som sagt prøvd masse oppgjennom tidene. Grete Roede har vært greia i mange år. Men etterhvert som tiden har gått så har kg satt seg på mage..jeg har vørt sulten og tillegg med all mat som jeg i de senere år ikke har tålt så har skaldeman sin filosofi fungert supert for meg. Men jeg går jo veldig på høykant med det jeg har lært i forhold til grovt, fiber, frukt og grønt. Har måtte lese boken hans flere ganger. Kjenner jo til Lindberg, men har synes det har vært litt komplisert??? Talerkenmodell etc som han snakker om og Lindberg og Skaldeman er jo veldig ulike kosthold. Selv om man ikke er overvektig så er det ikke lett å gå ned de 5 kg som sitter som bare det. Flott med tilbakemeldinger

tuttelure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no