Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan skal jeg regne ut saus?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-07, 22:19   #1
Kokosbolla :o)
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 47
Innlegg: 77
Kokosbolla :o) er ny på veien

Hvordan skal jeg regne ut saus?

Nå har jeg laget sjaminjongsausen i boka og det er jo 10 karbiser. Har til nå spist 8 karbiser og skal ha 6 karbiser gjennom brokkoli.
Men så kommer det vanskelige regnestykket - hvordan regne ut hvor mye man kan ha av sausen ?
Ble litt vanskelig når det ble både gram og dl...eller skulle jeg veid fløten ?
Dessuten så er det vel fløten som utgjør karbisene mest ? Fordi 100 gr fløte er 2,9 gr karbis og siden det er 3 dl fløte i oppskriften og det er 10 karbiser totalt så er soppen som er 0,3 gr pr. 100 gr tilsammen i oppskriften totalt 0,9 dvs. 1 karbis og resterende 9 karbiser er gjennom fløten ?
Blir det rett å ta total gram av hele oppskriften (gjøre om dl til gram) og dele på 100 for å finne ut hvor mye pr. gram ?
Trenger ikke mer enn 2 gr for å dekke behovet og da ligger jeg på 16 gram karbis og 4 gr er gjennom egg, fløte og sopp.

__________________
Kokosbolla :o) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:30   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal jeg regne ut saus ???

100gram fløte tilsvarer ca 1 dl.

Hele sjampinjongsausen for 4 er 10 karber. Tar du 1/4-del er det 2,5 karber.

Du trenger ikke være såååå pinlig nøyaktig...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no