Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Proteiner - forvirret

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 12:26   #1
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Proteiner - forvirret

Jeg går på Lindberg med relativt mye proteiner, en del fett og en del lavglykemiske karbohydrater. Er stort sett fornøyd med det. Nå i helgen begynte jeg å lese Skaldemann sin bok og der står det at man (hvis ikke man trener veldig hardt) ikke skal spise mer enn 0,8-1 g protein pr kg kroppsvekt fordi overskytende protein da omdanner seg til sukker. Da ble jeg veldig usikker og litt engstelig.. Jeg ligger på mellom 55-57 kg og spiser 80-100g proteiner pr dag (gjerne mer enn det også). Blir overskuddet altså til sukker? Hva skal jeg gjøre da? Så lenge jeg spiser en del karbohydrater så kan jeg ikke pøse på med fett til fordel for proteiner heller..

Noen som har råd/forklaring? Jeg er ganske forvirret nå

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:27   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Proteiner - forvirret

Dette har jeg startet endel tråder på - skal vi se om jeg finner dem..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:29   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Proteiner - forvirret

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=%2Aprotein%2A


http://forum.lavkarbo.no/showthread....=%2Aprotein%2A

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=%2Aprotein%2A

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:29   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Proteiner - forvirret

Og denne;

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=%2Aprotein%2A

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:40   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Proteiner - forvirret

Det er vel forskjell på kosten til en som veier 57 kg og spiser etter Lindberg, og kosten til en som veier 100kg og skal ned masse med en diett som hovedsaklig basserer seg på MYE fett og endel protein, og nesten ingen karber...

Siden du veier så lite, og ikke skal spise som skaldemann, så ville jeg ikke tenkt så masse på dette. Det Lindberg forholder seg til er at kroppen omdanner alt over 30 g proteiner i et måltid som sukker.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:46   #6
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Proteiner - forvirret

Tusen takk for kjappe svar! Da ble jeg litt beroliget :-))

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01
Hvor mye proteiner trenger man? mofe Generell ernæringsdebatt 3 18-05-05 15:08
Argument for proteiner MHM Generell ernæringsdebatt 19 16-04-05 16:58
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 00:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no