Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-06, 19:28   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Angry

Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Jeg har i lengre tid nå hatt SÅ ekstremt tørre hender! Det er et rødt område nedenfor hver tommel, midt på oversiden der, som er rødt. Altså på begge hendene, på samme sted. Det er lyserødt og flassete og litt hardt og sprukket. Leddet på tomlene er også sprukket.
Jeg trodde først lufta her inne var ekstremt tørr, men mannen min pleier å reagere da, og han har helt fine hender. Datteren min har også helt fin hud.

Det KAN jo være det at jeg i lengre tid har levd på søppelmat, det tar vel tid for kroppen å omstille seg. Jeg har kjøpt Cocosa E.V. idag (har ikke råd til Udos Choice nå), og håper det vil hjelpe litt på. Tenkte å ta et par ss daglig.

Ellers sliter jeg veldig med kostholdet for tiden, som jeg skrev litt om i en annen tråd. Jeg er svimmel, trøtt hele tiden, har vondt i musklene (skikkelig muskelsmerter, uten å ha trent!), rett og slett skikkelig dårlig. Irritabel og sur er jeg også.
Jeg har drukket MYE vann idag og i går, minst 4 liter, uten at det har hjulpet. Eller jo, hodepinen er ikke så sterk, men ellers er det det samme.

Kan det hende jeg er av dem som ikke skal ligge så lavt på karbene, egentlig? Har jo lest artikler om dette i Mat & Helse, der folk har fått disse symptomene og har måttet øke litt på karbene, da i form av mer grønnsaker, litt bær og evt. litt fullkorns-knekkebrød? Jeg går jo senere ned i vekt, men jeg vil selvsagt heller la være å rase ned i vekt så lenge jeg føler meg bra! Husker hvor bra jeg følte meg i forfjor sommer da jeg levde på rundt 40-50 gram karber daglig. Da gikk jeg rundt med det velværet Albertine har nå, jeg kjente meg igjen (fra da) da jeg leste det positive innlegget hennes.

Jeg prøver å øke litt, jeg. I kveld skal vi ha wok med svinekjøtt. Jeg har seterrømme til for å øke fettinntaket, siden sausen og kjøttet, og selvfølgelig grønnsakene er svært magre. Men det får opp karbene litt, og kanskje jeg merker bedring?

Jeg tror altså jeg skal ta dette litt gradvis. Til nå har jeg vel ligget på 5 gram karber eller noe sånt, det er nok altfor lite for min kropp. Jeg vil iallefall opp til 15-20, så får jeg se.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 19:37   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Huff, jeg mener ikke å klage så mye, altså. Dere sitter vel bare og rister på hodet av meg.
Syns bare det er så godt å få det ut, og få noen gode råd. Nå skal jeg jo begynne på noen ekstra vitaminer, så får vi se om det hjelper. Men som sagt så øker jeg litt på karbene også for å se. Man må jo prøve.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 19:39   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Hva med å øke til 10 en uke, og se om ting funker bedre da? Og hvis ikke, så øke til 15, og 20?

Du skal jo ikke føle deg dårlig heller Interressant dog, at du har denne reaskjonen, mens Albertine ligger i andre enden av skalaen.

Angående huden din, har du prøvd Zonase? Mange som har veldig gode erfaringer med den, når det gjelder sår/rød/tørr hud, også eksem.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=zonase

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 19:40   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Synes ikke du klager jeg, Iset Du er jo opptatt av å ha det bra, og det er jo helt forståelig! Også er det også interressant å se hvordan kroppen din reagerer, hvor enn dumt det høres ut...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 19:40   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Åh den hadde jeg jo glemt ut!! Tusen takk, Mofe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 20:15   #6
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys
Wink

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Huff, jeg mener ikke å klage så mye, altså. Dere sitter vel bare og rister på hodet av meg.
Syns bare det er så godt å få det ut, og få noen gode råd. Nå skal jeg jo begynne på noen ekstra vitaminer, så får vi se om det hjelper. Men som sagt så øker jeg litt på karbene også for å se. Man må jo prøve.

Heheheh, feit smiley.
Rister ikkje på hodet, men agerer duskedame

Heia Iset ,go go go!!!!!!!!!!!!!!

(har ikkje begynnt å drikke, men snart er eg full og glad )

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 20:24   #7
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Når det gjelder tørre hender så vet jeg jo at du sverger til innvortes behandling, og det er jo greit. Inntil den behandlingen får effekt er det som foreslått veldig lurt med en god krem for å lindre plagene. Viktigst er det kanskje å finne årsaken til den tørre huden. Er det noen kjemikalier du er borte i i løpet av dagen? Hvis det er veldig plagsomt kan du jo ta deg en tur til legen og få en krem med ørlite kortison i.....

Når det gjelder de øvrige plagene dine, kan det jo selvsagt skyldes lavt karboinntak. Som du sikkert har lest i "Bedre uten brød" kan du få en del betennelsesreaksjoner. Men er du sikker på at det ikke kan være influensa da? Jeg har hatt nøyaktig samme symptom som deg i en uke nå, men ingen feber. Alle symptom er typisk influensa, du trenger ikke å vondt i halsen en gang.

flap

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 20:40   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

205:

flap: tusen takk for gode råd. Jeg TROR det skyldes for lavt karboinntak, i og med at jeg kjenner plagene igjen fra sommeren -04, da jeg levde på noenlunde lik kost. Da begynte jeg med et par fiberknekkebrød samt kraftsmoothie (bær, kesamvanilje, vitaminpulver, Udos Choice, 5 cm banan) hver morgen. Etter noen dager fikk jeg DET velværet og en energi som ikke var sann, akkurat slik som Albertine har det nå. Kanskje min kropp trenger mer karbo? Jeg prøver ikke å lure meg selv, altså hehe.
Influensa er det nok ikke, for jeg kjenner ikke igjen symptomene, har jo hatt det før. Dette er sånn typisk "føling" omtrent, trodde en stund jeg hadde fått diabetes, men på sykehuset (tok glukosetesten) sa de jeg ikke hadde det. Stoffskifteprøvene var også fine. Jaja.
Jeg øker karboinntaket LITT, så får vi se. Bare litt mer grønnsaker og litt bær, det er jo ikke så mye som skal til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 20:43   #9
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Interessant det du sier om "føling", hadde en kraftig lavkarboperiode for et par uker siden, og hadde samme opplevelsen. Er ganske nifst når det pågår, så jeg også økte karboinntaket til 60-70 slik også "Bedre uten brød" anbefaler.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 20:48   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Opprinnelig lagt inn av flap

Interessant det du sier om "føling", hadde en kraftig lavkarboperiode for et par uker siden, og hadde samme opplevelsen. Er ganske nifst når det pågår, så jeg også økte karboinntaket til 60-70 slik også "Bedre uten brød" anbefaler.

Ja, det var nok akkurat det samme. Jeg tror ikke det er farlig, men det er ganske ubehagelig, og jeg tror ikke ALLE har godt av å ligge for lavt på karbohydrater, iallefall ikke om de har levd et langt liv på høykarbo og plutselig skal omstille kroppen, da er det i så fall bedre å ta det litt gradvis. Man må nok bare føle og prøve seg frem selv. Jeg tror iallefall jeg bør ligge på minimum 20 gram, kanskje enda mer, men jeg skal prøve meg litt mer frem nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 23:22   #11
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Huff, jeg mener ikke å klage så mye, altså. Dere sitter vel bare og rister på hodet av meg.
Syns bare det er så godt å få det ut, og få noen gode råd. Nå skal jeg jo begynne på noen ekstra vitaminer, så får vi se om det hjelper. Men som sagt så øker jeg litt på karbene også for å se. Man må jo prøve.

Inget pjåsk, Iset! Du har ju valt att hoppa på huvudet i isvattnet. Nu har du tagit det värsta. Det finns ingen anledning att lägga till karbohydrater nu. Då har du tagit abstinensen förgäves.

Det är över nu! Läs boka!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:15   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!



Da prøver jeg litt til da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:20   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

You go girl!

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:25   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Ombestemte meg, ingen skal få ødelegge bloggen min bare fordi de ikke har lært seg folkeskikk. :niks:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 29-01-06 kl 01:38.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:31   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

...om du ikke....hva da?

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 01:37   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Oj, jeg trodde ikke innlegget kom med, for jeg kom borti en knapp slik at jeg datt ut av siden.
Jeg skal skrive det ferdig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 07:21   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Hei Iset!

Jeg har ikke fått med meg så mye av det som har skjedd her i det siste, med blogg og "omvendelse" til skaldeman osv., men jeg kan si at jeg har opplevd det samme som deg. Høy/ moderat karbo er lik tørr hud (inkl dype sprekker i fingre og tær) for meg. Samme hvor mye riktige oljer jeg tar... Og utvendige kremer hjelper overhodet ikke! Det hjelper å gå over til lavkarbo, men det kan ta flere uker før det blir bedre (men da blir det bra også! )

Og jeg har de samme reaksjonene på for lite karbo som du har. PÅ Atkins induksjon med 20 karber blir jeg slik du beskriver. Det er er j...ig , og det går ikke over før jeg tilfører mer karber...

I DANDR (Atkins) står det at du skal øke på karbene for en periode hvis du får det slik. Og i "Bedre uten brød" advares det mot å gå for fort ned i karber... Du har jo lest disse bøkene, så jeg skal ikke belære deg (og dessuten er jeg fryktelig trøtt ) - men hvorfor bare følge en ny filosofi blindt når du har lest såpass mye? Ikke for å disse Skaldeman (som jeg ikke har lest ennå), men det kan jo være at det er flere som vet noe om dette... Og ikke minst, vi har alle forskjellig fysiologi.

Av det jeg har lest av innlegg av deg i det siste døgnet virker det som du egentlig ønsker en bekreftelse på at det er ok å gjøre det intuisjonen din sier... jeg synes du skal følge den, jeg!! Det kan umulig skje noe galt ved at du går saktere frem! Stol på deg selv og kunnskapen og klokskapen din!

For å sitere Albertine lengre oppi her: You go girl!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 09:36   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Takk for gode råd, Scilla.
Hehe, ja jeg ønsker vel egentlig en bekreftelse på min intuisjon, og den sier jo at jeg bør øke litt. Tenkte lenge på det da jeg hadde lagt meg i går, og nå sitter jeg faktisk med et fiberrik i neven.... Med MYE smør og ost på, selvsagt. Er ikke så begeistret for fet varm mat om morgenen, så da er det så godt å ta 1 fiberrik med smør og ost, og så lage den varme maten etter en time eller to. Er ikke mange karbene uansett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:24   #19
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Hei Iset!
Håper du finner løsningen på hudtrøbbelet ditt!

Men den frokosten du beskriver virker ikke så lur? tter det jeg har lest, og du har lest mye mer, er det lureste å starte med mye fett for å sette igang fettbålet. Men dette vet du da vil jeg tro?

Uansett. Ha en deilig søndag!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:33   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Takk Goggen.
Men jeg hadde mye fett på den. Hadde det tykkeste laget smør noensinne, og 4 tykke skiver ost oppå... Ble vel mye mer fett enn karbo (de inneholder vel 2,5 gram karbo per stk, og jeg hadde EN). Jeg spiste 2 slike til frokost tidligere, og raste ned, i vekt. Jeg syns iallefall det er viktigere at jeg slipper å sitte og trykke i meg frokosten under tvang, og heller nyter eggene og baconet mitt noen timer senere.
Det er Skaldeman som sier det med fettbålet, jeg må kjenne etter hva som funker best for MIN kropp.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 10:49   #21
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Helt enig med deg, Iset. Skaldeman sier det jo selv, hans bok er tuftet på hans egne anbefalinger og han beskriver det som fungerer på ham. Men han kan ikke se bort fra en ting, og det er at han er mann. Han KAN rett og slett ikke påstå at alt han har følt på egen kropp med suksess er absolutt det samme som skjer i en fruktbar kvinnes kropp, og jeg mener at så lenge man holder karbene lavt, dvs <20 karber, så må det være fullstendig OK. Du skal tross alt leve også, med mann og barn. Og som han også sier, han hadde foretrukket å gå langsommere ned i vekt dersom han hadde visst bedre. Man må kunne få tilpasse maten sin innenfor visse normer selv.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:00   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Jeg vil ha et behagelig vekttap, ikke et raskt vekttap som går på bekostning av humør og livsglede! Så lenge jeg går ned i vekt med å innta rundt 20 gram karber daglig, så vil jeg ligge der. Raser ned uansett, det gjorde jeg på Atkins da jeg lå på opptil 30-40 gram. Så jeg beveger meg over på litt mer enn nå, men tar litt om gangen. Er jo ikke vits i å øke til det høyeste med en gang. Satser på en fiberrik om morgenen med MYE fett pålegg, så øker jeg grønnsakene litt. Blir jeg bedre, OG går ned i vekt, så er jo det sabla bra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:04   #23
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

hei saa i bloggen din at du hadde spist to konfekt biter ossen folte du deg da ? (ikke psykisk men fysisk)

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 11:07   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Dritdårlig. Toåringen min satt med en liten godteskål (fikk av svigerfar) foran barnetv, og ville mate meg med snopet. Jeg sa nei, men hun gav seg ikke. Fristelsen ble for stor, så jeg slukte to biter. :fnis:
Etter en halvtime begynte det å BULDRE i magen og jeg måtte rett på toalettet, og hadde vondt i magen hele kvelden. Av TO BITER!!! Tenk at jeg reagerer så voldsomt på sukker og snop allerede. Men det er jo bra da, jeg tør jo ikke spise slikt mer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-01-06, 12:32   #25
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Hei. Hvordan er formen din i dag? Bortsett fra buldring etter tvangsforinga? Unger er NYYYYDELIGE når de er i den modusen *sukk*

Håper du føler deg bedre og får mer energi snart - og håper jeg ikke driter meg ut fordi jeg har oversett ett innlegg eller en setning hvor du skriver at du nå føler deg helt på topp.....

Håpet mitt er jo det samme uansett.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no