Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For mye kos

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-10, 23:17   #1
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

For mye kos

Uff....føler det blir litt for mye "kos" på meg om dagen jeg. Det er jo førjulstid og masse fristelser overalt. Det er vel bare noe med denne desember måneden kanskje? Jeg merker i hvertfall at det har blitt litt for mye godt på meg i det siste. Prøver jo vanligvis å holde det kun til lørdagene, men har blitt mer enn det nå i det siste.
Er det flere enn meg som koser seg litt ekstra i disse desembertider?

Holder meg til lavkarbo-kos altså, men får allikevel dårlig samvittighet Men...selvfølgelig bedre enn å tryne i høykarboskålen da i hvertfall..

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 23:33   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: For mye kos

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

Uff....føler det blir litt for mye "kos" på meg om dagen jeg. Det er jo førjulstid og masse fristelser overalt. Det er vel bare noe med denne desember måneden kanskje? Jeg merker i hvertfall at det har blitt litt for mye godt på meg i det siste. Prøver jo vanligvis å holde det kun til lørdagene, men har blitt mer enn det nå i det siste.
Er det flere enn meg som koser seg litt ekstra i disse desembertider?

Holder meg til lavkarbo-kos altså, men får allikevel dårlig samvittighet Men...selvfølgelig bedre enn å tryne i høykarboskålen da i hvertfall..

Innser at jeg er priviligert som IKKE er søtsnopen! Jeg har tvertimot trøbbel med saltmaten...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 03:18   #3
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye kos

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Innser at jeg er priviligert som IKKE er søtsnopen! Jeg har tvertimot trøbbel med saltmaten...

Du och jag Kanutten. Du och jag

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 11:01   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For mye kos

Jeg merker i alle fall på meg selv at om jeg først begynner, så trigger det noe i meg. Det var en liten periode her da de hadde begynt å selge Atkins Dekadense Bar på Kiwi, og jeg endte opp med å spise en om dagen i flere dager, og selv om det ikke er en kjempebig deal, så måtte jeg gå i meg selv. Det gikk flere dager hvor jeg kjente meg dratt mot akkurat den hylla i butikken, men etter en liten stund så bare gikk det over.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:24   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: For mye kos

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Du och jag Kanutten. Du och jag

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:38   #6
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: For mye kos

Hehe.. I feel ya, girl! Har blitt mye jobb i det siste og der er det alltid litt godis og brus nå i juletider. Jeg som er fattig student sier jo aldri nei takk til gratis "mat"! Haha MEN hin dagen tok det helt av og jeg spiste masse søtt, og jeg ble bare sliten, gretten og fikk en mild hodepine av det. Det er sånn jeg pleier å reagere på søtsaker, så da blir det litt enklere å si nei takk neste gang

men men, det er jo tross alt juletider og det er ikke den tiden vi trenger å ha den verste samvittigheten.

ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:57   #7
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: For mye kos

Kjenner suget litt jeg og ja. Samboeren min har kjøpt MASSE sukkerfri sjokolade i sverige, og nå går det en plate om dagen. Bare tøys og unødvendig egentlig, men det minner meg iallefall på hvorfor jeg går på lavkarbo - for å bli kvitt snop-avhengigheten.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:17   #8
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye kos

Ja! Det blir det. Men synes det er litt kos å koke karameller, rulle marsipankuler og lage konfekt i førjulstida. Og da må man liksom smake også. Nå er det for så vidt sukkerfrie varianter, og det er ikke store mengdene. Men det blir ofte, og, som Photo sier, det trigger noe... Blir plutselig mer småspising og snoking i kjøleskapet.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:03   #9
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: For mye kos

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

Holder meg til lavkarbo-kos altså, men får allikevel dårlig samvittighet Men...selvfølgelig bedre enn å tryne i høykarboskålen da i hvertfall..

Huff, ikke i mitt tilfelle! Trynet fullstendig i dag: har spist cheez doodles, smørbukk, is med sjokoladepulver, pjalt med brunost, en Atkins Chocolate Decadence (adventskalender) og marsipan (til frokost)! Åja, for ikke å snakke om de lussekattene jeg spiste på søndag og mandag...

Så ja... tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet sammenlignet med meg. Er forsåvidt "glad" for å ha gjort det, om noen skjønner, for når jeg tenker over det så er ikke noe av det (bortsett fra is) som jeg har lyst til å spise mer av.

Men, det verste av alt er jo egentlig at jeg skal til London i morgen tidlig, og blir der til søndag (juleshopping med mamma), så der kommer det ihvertfall ikke til å gå på lavkarbo, om du skjønner hva jeg mener... (engelsk sjokolade er FARLIG godt!)

Bedre lavkarbo-godter en høykarbo - og sistnevnte, som jeg fant ut i dag, har blitt ALTFOR søtt etter min smak! Den der grønne marsipanen med sjokoladetrekk i begge endene smakte jo BARE sukker!

Nei, vil mye heller ha lavkarbo marsipankuler med sjokoladetrekk.

Just my two pence.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 22:41   #10
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: For mye kos

ÅÅÅ, heldig du er som skal til London a Da er det vel verdt å unne seg litt ja. Jeg har bodd der tidligere og jammen er det nok av godsaker der ja En ting jeg definitivt ikke hadde klart å holde meg unna i hvertfall, er en grande frappuccino fra Starbucks! yummie yuuuuum! Jeg unnet meg det for 1 mnd siden da jeg plutselig fant en Starbucks på Arlanda flyplass i Stockholm. Det var lykke det! My godness, såååå godt!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no