Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-12, 15:56   #4726
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

donald.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 28-01-12, 16:36   #4727
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Viltgryte

Ikke soppe?

Her blir det rosmarinkrydret kotelett med salat.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 28-01-12, 16:47   #4728
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Taco

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert
Gammel 28-01-12, 18:35   #4729
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Ikke soppe?

Her blir det rosmarinkrydret kotelett med salat.

Nei, resten av suppa gikk med etter en uendelig lang tur fra møbelbutikk til møbelbutikk.
Her blir det helt vilt i kveld asså

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 28-01-12, 18:48   #4730
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Her ble det løvstek med fløtegratinerte grønnsaker(blomkål, brokkoli,løk,paprika,selerirot,pastinakk,squash og hvitløk).

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert.
Gammel 28-01-12, 19:51   #4731
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lavkarbo fiskepinner etter oppskrift her på forumet,
steike det var godt! Og så enkelt å lage,da!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 28-01-12, 21:38   #4732
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kjøttbollefrikasse med mye grønnsaker og kjøttboller av karbonadedeig. Yumyum.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 28-01-12, 21:58   #4733
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Og her ble det dårlig med vilt. Mannen hadde spist masse pølser og mama lupes lefser, så da gikk kjøttet inn i kjøleskapet igjen til i morgen. Jeg nøyde meg med osteknekkis med en boks makrell i tomat og litt ost til dessert.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 28-01-12, 22:06   #4734
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Svinekjøttdeig, purre, sesamfrø, en pakke kebab-krydder og ristede pinjekjerner.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 28-01-12, 22:13   #4735
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Og her ble det dårlig med vilt. Mannen hadde spist masse pølser og mama lupes lefser, så da gikk kjøttet inn i kjøleskapet igjen til i morgen. Jeg nøyde meg med osteknekkis med en boks makrell i tomat og litt ost til dessert.

Og jeg har spist fiskesuppe

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 28-01-12, 22:15   #4736
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Og jeg har spist fiskesuppe

Erre mulig
Godt det er flere suppehoder her

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 28-01-12, 22:22   #4737
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Erre mulig
Godt det er flere suppehoder her

Jeg er suppegjøk nr.1

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-01-12, 13:25   #4738
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det elgkjøtt med wok-grønnsaker

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 29-01-12, 13:57   #4739
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hjemmelaga karbonader m/fløtesaus og blomkål/ purremos

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-01-12, 14:00   #4740
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Laksekoteletter med blant annet agurksalat. Usikker på hvilke øvrige grønnsaker som skal brukes.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 29-01-12, 15:04   #4741
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Laksekoteletter med blant annet agurksalat. Usikker på hvilke øvrige grønnsaker som skal brukes.

Hei, jeg rapper din idé! Må ha rømme eller CF til...

Noen med tips til agurksalat? Jeg kan visst bare en måte...

Lager alltid a la Ingrid Espelid Hovik, tror det er fra den rutete kokeboka, fått oppskriften av søster:
Til 1/2 agurk (ca. 200 g.) (Kan gjerne beregne større porsjoner!) Lake: 2 ss eddik 7%, 2 ss sukker (byttes med tilsvarende søtning), 1 1/2 dl vann, 1 krm. salt, 1/2 krm. hvit pepper, evt 2 ss hakket persille (dette pleier ikke jeg å ha i, men sikkert godt)
Skyll agurken og skjær den i tynne skiver (jeg bruker ostehøvel). Bland ingrediensene til laken og rør til sukkeret er oppløst. Ha i agurkskivene og la dem trekke i minst en time før servering.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 29-01-12 kl 15:12.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 29-01-12, 15:17   #4742
pappaegøyen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 184
pappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snill

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg har nett spist 2 kotletter ,3 bacon strimler ,stapp mett

pappaegøyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo
Gammel 29-01-12, 15:19   #4743
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

donald.

Vil gjerne abonnere, og få det sendt hjem en gang i uken...

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 29-01-12, 15:45   #4744
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det ovnstekt kyllingfileer med fløtegratinert rosenkål, salat og bearnesaus

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 29-01-12, 15:58   #4745
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det endelig viltgryte

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 29-01-12, 15:59   #4746
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Her blir det helt vilt i kveld asså

Fortell fortell!

Vi skal ha biffsnadder i dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-01-12, 15:59   #4747
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har tatt fram kjøttdeig fra frysern, og nå er jeg usikker på om jeg skal lage pizza (blir dag tredje dag med pizza), eller en gryterett med tomat, grønnsaker og fløte.

hmmm, når jeg tenker meg om blir det nok gryterett i dag. Pizza er godt det, men tredje dagen da, liksom...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-01-12, 16:27   #4748
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det ovnsstekte koteletter med bacon-og ostesaus. Salat av isberg, hjertesalat og noen små tomater til yammi!

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-01-12, 11:32   #4749
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Slipper å lage middag i dag, da det er så mye deilig viltgryte igjen fra i går

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 30-01-12, 11:40   #4750
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Hei, jeg rapper din idé! Må ha rømme eller CF til...

Noen med tips til agurksalat? Jeg kan visst bare en måte...

Lager alltid a la Ingrid Espelid Hovik, tror det er fra den rutete kokeboka, fått oppskriften av søster:
Til 1/2 agurk (ca. 200 g.) (Kan gjerne beregne større porsjoner!) Lake: 2 ss eddik 7%, 2 ss sukker (byttes med tilsvarende søtning), 1 1/2 dl vann, 1 krm. salt, 1/2 krm. hvit pepper, evt 2 ss hakket persille (dette pleier ikke jeg å ha i, men sikkert godt)
Skyll agurken og skjær den i tynne skiver (jeg bruker ostehøvel). Bland ingrediensene til laken og rør til sukkeret er oppløst. Ha i agurkskivene og la dem trekke i minst en time før servering.

Jeg bruker kesam. Og så ble det ovnsbakte grønnsaker. Når det gjelder agurksalaten tar jeg den på slump. Bruker eddik og sukrin. Jeg bruker ikke salt og pepper i den for jeg tilsetter en del pepper og salt i kesamen (gammel vane). Godt ble det i allefall Laken koker jeg opp, og lar den kjøle seg ned noe før jeg tar den over agurken. Da blir agurken litt mykere og ikke minst full i smak

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no