Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Følgende spm kom på jobb i dag

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-10, 22:45   #1
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Følgende spm kom på jobb i dag

Vi skulle ha middag med div karber og greier. Jobber i bhg hvor vi serverer middag.
Så kommer det fra en kollega som er på evig slankekur med evige sprekker:
"spiser du ALDRI god mat lenger du?"

Oh my, hvilken ende skal jeg begynne! Det flommer jo over at god mat jO!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter

Sist redigert av Heaven : 16-10-10 kl 16:41.
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:49   #2
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

hehehe.. Har samme situasjon i klassen!!! :-PPP Man blir rett å slett litt matt og vet ikke helt hvordan man skal begynne å forklare..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 12:01   #3
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Enig. Føler overhodet ikke jeg lider noen nød. Kan spise masse god mat og samtidg være full av energi, humør og ha en kropp som fungerer optimalt.

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 13:27   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Åhh, som jeg savner store tallerkner med pasta uten å bli mett.... NOT. hehe!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 13:52   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

HERLIGHET ER det muuulig????Må nesten le

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 17:00   #6
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Jeg pleier å ha Nannahs knekkebrød med på jobb (dem er helt nydelige), og
får høre av og til av kollegaer:
"Jeg hadde ALDRI orket å gå på slik mat over tid. At du gidder."
Er begynnt å lukke ørene for slikt.Spiser bare knallmat, så jeg misunner dem ikke wienerbrødene deres

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 17:07   #7
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Verste er når noen, ikke nødvendigvis kolleger, sitter og spiser eks is, sjokolade eller noe liknende
"Ja unnskyld jeg mener ikke å sjeske deg"
men så svarer jeg: "bare kos deg, men jeg vil helst slippe å ha det der i min kropp"
De sier ikke så mye da, gitt.

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:05   #8
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Har bare hørt omvendt jeg etter at jeg spiser gode middagsrester omtrent hver dag på jobb... ALLTID spiser du så god mat!!!!!! Å alltid er det noen som er borti med gaffelen sin for å smake på lunsjen min... :-D Hihi....

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:39   #9
skytten83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 27
skytten83 er på en erverdig vei

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

De jeg jobber med ler bare når de ser hva jeg spiser hver dag..
Men jeg kan ikke si at jeg ikke savner en brødskive med det jeg ønsker av pålegg på den. men er veldig godt det jeg å spiser men er veldig fersk i denne lavkarbo verden så med tiden så vill dette være naturlig for meg å jeg rister på hodet av det de spiser..

skytten83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette for meg. Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:59   #10
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Det enkleste er å ikke bry seg om hva folk sier..men om det er det letteste er noe annet Jeg har en tendens til å bli provosert når jeg bare får høre negative ting omkring meg og min mat

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 09:43   #11
Solli
Juniormedlem
 
Solli sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 17
Solli er på en erverdig vei

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Jeg har fått litt delte kommentarer..Noen sier at jeg alltid har SÅÅÅÅ spennende mat,at det ser så godt ut
Men så har vi en skikkelig kjerring da,må alltid slenge noe..så når noen spør;"hva er det du har med idag??", kommer det en kjapp kommentar fra kjerringa;" Det er HELT sikkert middagsRESTER fra igår!!!!!"
hehe,jeg må nesten bare le litt..hva så,tenk at jeg lager ekstra middag for å slippe å styre med å smøre på brødskiver med svett ost om morningen?!
Nei hun her kjerringa er nemelig medlem i "VI SOM IKKE SPISER HVERKEN FROKOST ELLER LUNSJ PÅ JOBB"!! Det er sikkert bedre med en kaffikopp og frotse i mat ,når det er gratisdager i kantina
Ja,det var den irritasjonen ute

__________________


Nystart, 11.Nov 14
Første delmål:85 kg Endeligmål; 65kg
(Første veiing- 108kg,01.Okt-14)
Solli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 12:37   #12
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

På jobben min er det bare harmløs nysgjerrighet på hva jeg spiser. De ser jo veldig godt at det virker, så de disser det ikke. noen sier "jeg kunne aldri gått på lavkarbo, jeg eeelsker brød og pasta". Hjelper ikke at jeg sier at det gjorde jeg å. Men det er nå litt merkelig at det minker på brødet hos enkelte på jobben for tida.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:07   #13
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Kollegene drar på smilebånda når jeg skjærer en cm tykk skive gulost og legger på 4-5 skiver salami, men de er IT-folk så er en fornuftig gjeng og de vet jeg har diabetes så er ikke så komplisert å forklare at mat uten karbohydrater gjør at jeg slipper å ta sprøyter.

Også misstenker jeg at eksen ikke var den eneste som la merke til at jeg var småfeit i vinter med mine 93kg (på tom mage, i forhold til 77'ish og mer muskelvekt nå). ^^

It's all good! Enten folk kommer med dumme kommentarer eller oppriktig nysgjerrige spørsmål er det fortsatt en sjanse til å spre litt viten; tippe balansen en anelse vekk fra Statens befolkningsbrede forgiftningspolitikk. =D

Pappa har til og med kjøpt en svær dunke bra proteinpulver til lillesøstera mi som driver med håndball på elite-nivå etter jeg "misjonerte" litt om hvor viktig proteiner av god kvalitet og høy biotilgjengelighet er for folk som trener så vanvittig mye.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:25   #14
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Det enkleste er å ikke bry seg om hva folk sier..men om det er det letteste er noe annet Jeg har en tendens til å bli provosert når jeg bare får høre negative ting omkring meg og min mat

Til vanlig bryr jeg meg fint lite, men er inne i en hormonell periode, eller den er like om hjørnet
Og når vedkommende ALLTID er negativ om maten min, så blr jeg helt matt til slutt..
Jeg kunne jo vært skikkelig jævlig jeg, og lagt meg oppi de tre potetene hun heiv i seg, og all fiskegratengen. Og jeg kunne jo ha svart negativ hver eneste gang hun unnskylder at hun bare MÅ ha litt mer og litt mer og litt mer av middagene vi har i bhg. Men jeg gjør ikke det, fordi det er ikke min business.. MEn lurer litt på hvor lenge slusene mine holder, for jeg kjenner det bygger seg opp litt....

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:54   #15
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Jeg har det VELDIG lett på jobb jeg, da de to jeg jobber mest med begge to også følger ett lavkarbokosthold.. De er tynne og nærmeste treningsnarkomane begge to, den ene er personlig trener, den andre fysioterapeut som er gift med en tidligere bodybuilder.. :P
Men de skjønner jo hvorfor jeg gjør det, og at de ser det på meg er det ingen tvil om..
Jeg blir fortsatt litt sint på andre som har med seg kake på jobb, for så å sette seg 5 cm unna meg og trykke i trynet.. jeg VET det ikke er bra for hverken dem eller meg, men hjernen min forteller meg noe HELT annet... -,-

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 16:22   #16
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Akkurat det med at andrw spiser godsaker gjør meg ingenting. Er så stolt over å IKKE spise det! De unnskylder seg og sier de ikke vil friste, men jeg sier at det ikke frister og at de må gjerne spise det så lenge jeg slipper :P Ikke noen som unnskylder seg omigjen da nei ved en senere anledning kan du si

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:20   #17
Annelise1970
Nytt Medlem
 
Annelise1970 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Kvål, Sør-Trøndelag
Alder: 53
Innlegg: 6
Annelise1970 er på en erverdig vei

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Jeg jobber på en resturant og har billig pers. mat fra menyen hver dag, men allikevel er det hva jeg har med meg i boksen min som vekker oppsikt hver dag. Har ikke truffet på problemet med negativ omtale om maten min, de skjønner og er interesserte- takk og lov for gode kollegaer!

Annelise1970 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:14   #18
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Samboeren min jobbet på skole og i komunen, og folk sukket i høylytt misunnelse hver dag hun åpnet "godsakene" i lunsjen. De satt der med sine kneip eller knekkebrød med ost på, mens hun disket opp med kyllingsalater eller andre alskens godsaker. Lavkarbo er jo bare så mye god mat at det er til å bli helt tullete av. Bare fantasien setter grenser.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:20   #19
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Haha, sucker. Hun er bare misunnelig.

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Har bare hørt omvendt jeg etter at jeg spiser gode middagsrester omtrent hver dag på jobb... ALLTID spiser du så god mat!!!!!!

Jeg kjenner meg mest igjen i denne, ja. Når jeg jobber dag på hverdager så har jeg med middagsrester. De andre skiftene så lager jeg maten på jobb. Steker entrecôte, taco, omelett eller noe sånt. De sier at det lukter så godt langt borti gangen og at jeg ikke må friste dem så.

Men jeg har fått negative kommentarer jeg også, men jeg klarer som regel å svare for meg selv. "Du kommer til å få vitaminmangel" sier en mens han spiser to brødskiver med margarin og noe magert pålegg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:39   #20
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Haha, sucker. Hun er bare misunnelig.

Jeg kjenner meg mest igjen i denne, ja. Når jeg jobber dag på hverdager så har jeg med middagsrester. De andre skiftene så lager jeg maten på jobb. Steker entrecôte, taco, omelett eller noe sånt. De sier at det lukter så godt langt borti gangen og at jeg ikke må friste dem så.

Men jeg har fått negative kommentarer jeg også, men jeg klarer som regel å svare for meg selv. "Du kommer til å få vitaminmangel" sier en mens han spiser to brødskiver med margarin og noe magert pålegg.

Jeg er ikke noe flink å svare for meg Jeg blir liksom bare irritert...
Tar gjerne imot råd!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 15:33   #21
lommerusk
Juniormedlem
 
lommerusk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Alder: 31
Innlegg: 32
lommerusk er på en erverdig vei

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Har bare hørt omvendt jeg etter at jeg spiser gode middagsrester omtrent hver dag på jobb... ALLTID spiser du så god mat!!!!!! Å alltid er det noen som er borti med gaffelen sin for å smake på lunsjen min... :-D Hihi....

Sånn er det hos meg og, hihih Får nysgjerrige spørsmål: "Hva er det du har på maten idag da?"

lommerusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 15:38   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Jeg får også bare gode kommentarer nå... Det var en tid da de IKKE likte lukta av maten jeg varmet opp, rett og slett fordi lunsj IKKE skal være verken varm eller lukte. Men NÅ snuser alle og vil smake!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 18:59   #23
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg er ikke noe flink å svare for meg Jeg blir liksom bare irritert...
Tar gjerne imot råd!

Hehe, man bare lære litt etter litt, så man vet litt mer om hva man snakker om. Du får nesten tenke etter hvilke kommentarer de kommer med, og så vite ca hva du skal svare.

"Du kommer til å få vitaminmangel"
Det er nok av vitaminer og mineraler i kjøtt, fisk, innmat, grønnsaker som vokser over jorda, bær, fete meieriprodukter og nøtter. Sjekk heller hvor mye vitaminer og mineraler brød inneholder.

"Du er ikke redd for hjerteinfarkt?"
Nei. Mettet fett øker ikke kolesterolet, og økt kolesterol gir heller ikke hjertesykdom. Det er en teori som de ikke har klart å bevise siden hypotesen ble lagt frem av Ancel Keys for ca 60 år siden. Det du heller skal være redd for er å bruke margarin og steke med vegetabilske oljer. Dette er nemlig ødelagte fettsyrer, men kroppen ser ikke det og bruker dem til å lage celler med. Inuittene f.eks. spiste jo nesten utelukkende selkjøtt og hvalspekk og det var ikke noe hjertesykdom, diabetes eller andre "folkesykdommer" å snakke om.

"Man må jo ha karbohydrater!"
Kroppen lager alle karbohydratene den trenger selv. Vi har funnet to fettsyrer som vi må tilføre i kosten (omega-3 og omega-6) og 8 aminosyrer (proteiner) men ingen karbohydrater. Kroppen jobber bra på fett. Faktisk jobber hjertet ca 28% bedre på ketoner. Karbohydrater fører bare til at blodsukkeret stiger, noe som ikke er naturlig for oss. Overflødig blodsukker er faktisk giftig for oss. Vi har ett hormon (insulin) som senker blodsukkeret ved behov, men vi har fire hormoner (glukagon, adrenalin, kortisol og veksthormon) som øker blodsukkeret ved behov. Hva ser det ut til at vi har hatt mest bruk gjennom evolusjonen?

"Så alle ekspertene har feil og du har rett?"
Det er mange eksperter som mener at lavkarbo er veien å gå, men hadde du hatt mye tillitt til ernæringsrådet hvis de plutselig anbefalte det motsatte av det de har anbefalt i mange år? Det sier jo sitt når vi blir sykere og sykere og feitere og feitere "til tross" for at befolkningen som helhet spiser mer og mer i tråd med ernæringsrådene. Ernæringsekspertene tolker det heller som at vi ikke er flinke nok til å kutte på fettet, så de justerer på rådene hvert år. Så de vet ikke hvordan vi skal spise enda de heller. Det er mye rar forskning der de trekker helt gale konklusjoner. Og mange studier som ikke får de resultatene de forventet og klarer ikke å forklare hvorfor, så hele studien blir lagt ned i stillhet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 22:51   #24
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Var innom legen min i dag, fordi debatten kom på jobb samme dagen, om hvor lenge man kan på lavkarbo. Litt skadeskutt som jeg var pga kommentaren om god mat ble jeg litt usikker selv der jeg satt så jeg fikk ikke ut noe pangsvar (har egentlig ikke særlig problemer med å ordlegge meg, for å si det forsiktig )

Så var jeg hos legen i dag da, av andre årsaker. Spurte han likevel om hvor lenge man kan gå på dette ift skadelig osv.
"Tja, en 50 - 60 år kanskje?" sa han og blunket
Så nå er barrierene på topp og kampen skal pigamæ tas neste gang noen slenger med leppa.

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 23:50   #25
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Følgende spm kom på jobb i dag

Oi, er du så heldig at du har en lavkarbolege? Her må jeg forklare til legene hva LCHF vil si, sukk.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lunsj på jobb Cathrine83 Lunsj 6 08-03-09 13:26
Lov å bli tvunget på jobb når man er syk? Hyper Fysisk og mental helse 25 09-01-08 20:32
Jeg har fått jobb!!!!!!! Iset Generell diskusjon 34 08-09-06 18:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no