Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
21-11-04, 11:43 | #1 |
Livsdesigner
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
|
Atkins + blodtypedietten?Denne tråden legges her, da jeg både ønsker å diskutere Atkins og Blodtypedietten.
21-11-04, 14:26 | #2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Har tenkt samme tanken, - og på en måte gjør jeg vel det som passer for type O. Lise satte meg på tanken og når jeg leser om O - forbrenning og stoffskifte, så leser jeg om MEG. Også med hensyn til kosttilskudd (spesielt kalsium og jod). Har kuttet ut endel matvarer jeg fant ut jeg ikke tålte, - men har holdt på ting jeg egentlig ikke burde ha i følge boka. Som avocado og min elskede blomkål (hemmer skjoldkjertelens hormon produksjon), røkelaks, sorte oliven og champignon.
22-11-04, 19:00 | #3 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
|
Dette var mine umiddelbare tanker når jeg leste inlegget ditt.
28-04-05, 22:40 | #4 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2005
|
Du kan bestille en sekret-test som viser om du er utskiller eller ikke hos:
|
Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten |
08-05-05, 14:29 | #5 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2005
|
Dersom du kutter ut proteiner og fett, går det en veg, feilernæring, med i verste fall et katastrofalt utfall. ALLE trenger proteiner og fett, karbohydrater kan vi klare oss uten. Hjertet ditt bruker kun fett som opphavet til sin energikilde, dvs nedbrutt til såkalte ketonlegemer (KL). |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI |
08-05-05, 20:48 | #6 |
Livsdesigner
|
Takk DrPork!
10-05-05, 10:09 | #7 |
Juniormedlem
|
Hei Marianne, ikke tvil om at vi er forskjellige, og takk for det. Jeg er enig i mye av det du sier, spesielt det rundt evnen til å se utover egne kjepphester for enkelte (les forskere og beserwissere), og derigjennom gå glipp av helheten. |
10-05-05, 10:54 | #8 |
Livsdesigner
|
Med fare for å lage South Beach-diskusjon ut av en helt annen diskusjon: synes du fase 2 av SB er optimal? Det er der jeg får problemer når jeg har fulgt South Beach. Fase 1 er temmelig streng, og så skal man gå rett over på frukt OG grovt brød/korn OG mer grønnsaker OG melkeprodukter i fase 2. Synes denne overgangen burde vært mykere. F.eks. består frokosten på dag 1 både av: havregrøt, jordbær og skummelt melk.
Jeg er enig i at SB er variert og enkel å følge i fase 2. Men jeg føler at det kunne vært litt mindre karbohydrater. Hmm...kanskje jeg skal prøve igjen. Jeg liker jo south beach jeg da. Nå har jeg gått over fra SB fase 1 til generell lavkarbo.
10-05-05, 11:07 | #9 |
Juniormedlem
|
Mulig vi får trøbbel nå
|
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 17:56 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 09:08 |
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy | Nille | Nyheter / media | 7 | 30-07-04 16:27 |
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy | HP | Nyheter / media | 0 | 18-04-04 13:06 |