Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
23-04-12, 11:56 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
|
Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerJeg gikk over på ekstremt strikt LCHF for 3 år siden. De første 6 mnd spiste jeg vel knappe 10 gram per dag. Virkningen på det jeg skulle teste ut var jo formidabel. Vektreduksjon på 6 kg på 4 uker, og en utholdenhet i Petter Northug klassen når jeg trente - melkesyre, hva er det? |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
23-04-12, 13:07 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2009
|
Sv: Sklir litt videre...det er ikke BARE blodsukker
Spiser du kjøtt rått? Hva slags kjøtt kjøper du, og hvordan tilbereder du det? Jeg har lurt litt på å kjøpe inn halve dyr eller noe etterhvert, trenger bare litt mer plass først (til stor fryser). |
Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose |
23-04-12, 13:18 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
|
Dette høres rimelig fornuftig ut. Men, hvordan greier du å få i deg oppmott 100g karbo uten brød/poteter/ris/pasta? |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg. |
23-04-12, 21:34 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
|
Sv: Sklir litt videre...det er ikke BARE blodsukkerEg støttar deg uforbeholdent i lovprisinga av rein og naturleg mat. Men eg kan ikkje følge deg heile vegen her.
Mi utheving. |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. |
23-04-12, 21:37 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
Sant???
23-04-12, 21:54 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: Sklir litt videre...det er ikke BARE blodsukkerJa, Kanutten. av pølser man finner i butikk (med noen få eksklusive unntak) er det bare NNS røkte kjøttpølser som ikke lages av MUK. |
23-04-12, 21:56 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
23-04-12, 22:02 | #8 |
Seniormedlem
|
Sv: Sklir litt videre...det er ikke BARE blodsukkerKanutten, vær obs på at Karboinnholdet i NNSpølser i relativt høyt(som i de fleste norske pølser) |
24-04-12, 00:27 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
|
Re: Sv: Sklir litt videre...det er ikke BARE blodsukker
Det finnes jo flere måter å regne ut proteinbehov på, det vanligste og mest aksepterte er vel å ta utgangspunkt i enten kroppsvekt eller fettfri kroppsmasse. Å regne proteinbehov utifra antall kalorier du inntar kan lett bli litt feil... Dersom en veier 100 kilo trener mye og tungt vil jo 200-250 g protein være akseptabelt. Veier en 60 kilo og jogger 2 ganger i uka blir det jo en annen sak. Jeg heller vel heller mot rådene som sier 1-1,5 g protein per kilo kroppsvekt hvis du er inaktiv, 1,5-2 g hvis du er moderat aktiv, og 2-2,5 g hvis du trener mye og hardt. Unntaket fra regelen er hvis en er svært overvektig og har lite muskelmasse på kroppen, da vil det nok være mer ideelt med tanke på vektnedgang å satse på noe mindre protein enn denne regelen sier. |
24-04-12, 14:22 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
|
Nah. Leiv Vidars pølser inneholder ikke MUK. Rett skal være rett
24-04-12, 14:38 | #11 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
|
Den inneholder proteiner for eksempel?
24-04-12, 15:10 | #12 |
Seniormedlem
|
Jada, det finnes en hel del pølser uten MUK. Er bare jeg som må reklamere litt for NNS middagspølser. Beste pølsene på smak |
25-04-12, 18:01 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerAng. MUK.. syns artikkelen hadde endel gode argumenter, særlig med tanke på at alle ikke har nok mat hær i verden
25-04-12, 19:24 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerJeg har ingenting imot MUK, ikke i pølser heller....Vi bør spise alt på dyret og da er dette en metode for å få det i seg uten å se hva det er...Men bein vil jeg ha meg frabedt..det ødelegger bare tennene... |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. |
25-04-12, 23:33 | #15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerJeg synes MUK er ufyselig, og foretrekker å spise kjøttet av beinet selv. |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! |
25-04-12, 23:44 | #16 |
Seniormedlem
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukker
Støttes. |
26-04-12, 16:47 | #17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerJeg vil ikke begi meg inn på muk-debatten, men har lyst til å kommentere hovedinnlegget Etter selv å ha levd tilnærmet ketogent i et års tid og nådd normalvekt, har jeg også endret fokus. NOE av grunnen er jo at slankefokuset nødvendigvis ikke er like sterkt når normalvekt er nådd. En annen grunn er jo alle kostholdsartiklene jeg har lest gjennom hele prosessen. Etter å ha saumfart bloggene til Pål Jåbekk, Espen Rostrup, Thomas Geisner - og i den siste tida - Marks Daily Apple, har det sunket inn at karbohydratredusert ikke nødvendigvis er lik optimalt.
26-04-12, 17:25 | #18 |
Seniormedlem
|
Jeg spiser ikke bare kjøttet, det er mange flere verdifulle vitaminer, mineraler og sporstoffer i dyret som det er viktig å få i seg.... |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. |
26-04-12, 18:38 | #19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
|
Støtter denne fullt ut. Å ta biffen og la resten ligge hører ingested hjemme. Har vi først slaktet bør hele dyret brukes.
Kugalskap fikk vi når kuer - som er gressetere - fikk beinmel og slakterester i foret. Det sier seg selv at planteetere blir syke av å spise kjøttprodukter. |
26-04-12, 21:13 | #20 |
Seniormedlem
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerAv samme grunn som jeg ikke spiser Vita Hjertegod. Et rent industrielt produkt, som innvolverer endel tvilsomme kjemikalier, er ikke hva jeg betegner som mat. |
26-04-12, 22:56 | #21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Hvor mener du kjemikaliene kommer inn i MUK?
26-04-12, 23:15 | #22 |
Seniormedlem
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerOm ikke pølser hadde inneholdt mel, potetmel, for mye salt og diverse annet uheldig hadde pølser vært en favoritt... Men noen er bedre enn andre, f.eks grove pølser. Jeg foretrekker derfor grove pølser med lite tilsetning av karbohydrater, men med mye krydder... |
27-04-12, 00:53 | #23 |
Seniormedlem
|
Jeg vet kjemisk utbeining ikke er tillatt i Norge, men det brukes i utlandet. |
27-04-12, 15:06 | #24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
|
Sv: Sklir litt videre, det er ikke BARE blodsukkerBitTorres.. BitTorres.. hvor har jeg sett det nicket før? Iform.no sitt forum? hw.no?
Dersom det faktisk er tilfelle vil jeg veldig, veldig gjerne vite hva du spiser! Om du baserer kostholdet på det mest proteinrike kjøttet på næringsinnhold.no (kalkunbryst) må du forsatt spise 750g kjøtt om dagen for å få i deg 250g protein. Spiser du kyllingbryst må du opp i 900g kjøtt om dagen. Er det laks du foretrekker må du spise 1,3kg fisk per dag, og velger du kjøttdeig må du opp i bortimot 1,5kg kjøtt.. Eller kanskje rett i overkant av 40 egg..?
Tja, det inneholder høyverdige animalske proteiner og en god fordeling mettede- og enumettede fettsyrer. Utover det er vel ikke kjøttdeig i seg selv noe voldsomt mye bedre enn alt mulig annet men det er billig, og lager du faktisk noe av det med andre ingredienser (fløte, egg, sopp, grønnsaker, ost) ender du opp med et rimelig næringsmessig stødig måltid. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Redd jeg sklir ut.... | mamz | Ketolysekuren | 12 | 30-10-10 15:25 |
Legen ville ikke ta blodprøver sånn helt uten videre | safran | Ketolysekuren | 7 | 05-09-07 20:18 |
Bare lurer litt?? | Linge | Spørsmål og svar | 6 | 27-08-07 22:57 |
Hva skjer videre.. om ikke lenge. | Elisabet | Lavkarbo generelt | 3 | 01-06-05 13:59 |