Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-09, 00:39   #1
Venus
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 54
Innlegg: 459
Venus er en juvelVenus er en juvelVenus er en juvel

Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Har du journal?

Jeg har, og jeg er ikke ofte innom den, det er ikke drfor jeg skriver
dette.
men jeg er innom og leser i mange journaler, noen av dere kjenner nok igjen navnet

Jeg har sett at mange kun er inne hos noen og seier:
hei, ha en fin dag, klem osv,
Men det er lite respons på hva trådstarter egentlig sier... og det
viser jo at mange ikke leser? eller hva?

Hva foretrekker du?

Pjatt i journalen, eller en samtale?

Får nok mye pes nå, men det bryr jeg meg ikke om!
Jeg sa i begynnelsen at dette ikke var OM MEG, så jeg ligger lavt,
men for dem som prøver, kan det ikke være moro å ikke
"bli sett"

Venus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:06   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg syns det er koselig å ha hatt besøk, mens jeg var borte,
men klart noen syns nok det er leit å ikke få tilbakemelding på noe de sier,
som de føler viktig.
Viktig å bli sett!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:10   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg er helt enig med deg! På grunn av alle "ha en fin dag"-ene, så leser jeg svært sjelden i journalene til folk, dessverre! Er mye interessant der, og det er en fin måte å "bli kjent", men det tar som regel alt for lang tid å scrolle gjennom!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:18   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg er helt enig med deg! På grunn av alle "ha en fin dag"-ene, så leser jeg svært sjelden i journalene til folk, dessverre! Er mye interessant der, og det er en fin måte å "bli kjent", men det tar som regel alt for lang tid å scrolle gjennom!

Samme her ... dessverre


Sist redigert av Huldr : 10-03-09 kl 02:21.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:35   #5
Venus
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 54
Innlegg: 459
Venus er en juvelVenus er en juvelVenus er en juvel

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Godt at jeg ikke er alene om dette!

Venus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:03   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg blir hoppende glad hver gang noen sender en liten hilsen i min journal jeg. Er ikke så mange som er innom men nå er det ikke verdens mest spennende journal heller da.
Jeg leser selv i de journalene jeg er innom og prøver å legg noen ord til det de skriver, men noen ganger går ikke det og da blir det "ha en fin dag" om jeg ønsker å gi en oppmerksomhet likevel.

Jeg syns det er greit med litt pjatt og litt samtale.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 22:36   #7
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg blir kjempeglad for alle innlegg i journalen min jeg.. Men tror vel jeg snakker for flere når jeg sier at de innleggene som blir satt mest pris på, er de som faktisk er en respons på det man skriver selv i journalen.. som kommenterer noe du har skrevet, om det er om vekttap, gode/dårlige dager, kosthold, trening osv..
Men det er jo klart, man har ikke tid til sånne innlegg bestandig! Og da er det koselig å få en hei og hå og en også!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 23:42   #8
Kreta
Medlem
 
Kreta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 171
Kreta er ny på veien

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg er tildels enig i at det er rart å legge igjen "ha en fin dag" i jornalen til folk man igrunnen ikke kjenner, men det er jo en måte å få litt kontakt for de som ønsker det da.

Selv tenker jeg at da bør jeg legge igjen en hilsen hos vedkommende også, men gjør det ikke alltid. Gidder ikke å plikt-skrive i andres journaler.

Og når jeg leser noen av de mest "brukte" journalene er det veldig tydelig at det er et behov for en chat her inne? For det handler ofte om noe helt annet enn kostholdet. Ser ut som mange kjenner hverandre godt og småprater hele dagen

__________________
Kreta




Kreta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra 26/1-09 Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:46   #9
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg er helt enig med deg! På grunn av alle "ha en fin dag"-ene, så leser jeg svært sjelden i journalene til folk, dessverre! Er mye interessant der, og det er en fin måte å "bli kjent", men det tar som regel alt for lang tid å scrolle gjennom!

Helt enig.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 13:38   #10
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?


Synes det er koselig med besøk og hilsninger og oppmuntring...ikke alltid man har tid til å svare "adekvat" i 30 journaler, men man titter innom for å vise at man bryr seg...

Det er min tanke da..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 13:52   #11
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg tror dette går i perioder hos mange. Noen ganger har jeg tid og energi til å være veldig engasjert, andre ganger bare titter jeg innom og vil si hei for å fortelle at jeg fortsatt følger litt med.
Det er jo noen journaler hvor det bare har vært "tull" og hilsner siden sist jeg var innom og da blir det ikke så mye å kommentere.
Jeg merket etter kort stund her at det ble veldig mye og mange jeg ville følge med på. Og jeg har rett og slett ikke tid til å være "veldig" involvert.
Jeg har selv journal og synes det er koselig både med Hei og med kommentarer. Koselig å få innspill og å bli sett. Samtidig bruker jeg den mye som egenterapi og til å kartlegge hvor jeg er i livet og kostholdet.
Jeg synes det er leit dersom noen savner besøk i sin journal eller blogg, men det er jo mulig å si rett ut hva man ønsker. I bloggen kan man ha en overskrift som lokker og kanskje be om direkte tilbakemeldinger. ("Har dere noen tips til hva jeg kan spise en vanlig dag?" har vi lest så mange ganger at det blir kjedelig å skulle repetere seg selv om igjen). I journalen kan man også be om direkte tilbakemeldinger og komme med problemstillinger.

Jeg anbefaler at man hiver seg på en skravletråd dersom man vil komme i kontakt med andre. Eller man kan engasjere seg hos andre og på den måten skape kontakt.
Ikke sitt og vent på besøk. Det er så mange medlemmer at det vil være litt tilfeldig hvem man blir kjent med.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 13:55   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg synes det er så vanskelig nå når det er så MANGE journaler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:43   #13
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Jeg syns bloggene er mye enklere å forholde seg til jeg. Lettere å følge med på, og ikke masse blaing side etter side dersom man har ikke har fulgt med på en stund. Da er det bare å henge seg på siste blogginnlegg.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 13:17   #14
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Samme her ... dessverre


og her!

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 17:29   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Journaler og slikt, besøk eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Kreta, her.

Jeg er tildels enig i at det er rart å legge igjen "ha en fin dag" i jornalen til folk man igrunnen ikke kjenner, ...........

Tråden er forsåvidt halvannet år gammel, men dette måtte jeg kommentere!

Mange av oss kjenner hverandre også IRL, gjennom forumtreff og hyttetur, lunsjer, middager, sommertreff etc. Eller etter år her inne.
Om jeg ikke har en "klok" kommentar å komme med, kan en klem og et ønske om en fin dag være hyggelige tegn på at jeg har vært innom!
Selv syns jeg det er kjempehyggelig om noen titter innom, om enn bare for å legge igjen en klem!
Journalen min, eller dagbok om du vil, er mest til for mine tanker og skriblerier. Klart det er fint med kommentarer, men er det noe jeg vil ha mye tilbakemeldinger på, starter jeg en ny tråd som alle kan se, ikke bare de som titter innom journalen min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er bra eller ikke bra å spise? Bambolona Spørsmål og svar 3 18-01-09 00:45
Merkelig eller ikke?? Adriane Lavkarbo generelt 0 13-12-08 22:13
Noen som kan en god oppskrift på is eller noe slikt som er ketosevennlig? Lollypop! Ketolysekuren 11 29-08-07 11:11
Fortelle eller ikke Kristian Generell diskusjon 6 11-02-05 20:55
Ny tråd: Hundre måter å oppnå suksess.. eller noe slikt... Carbokiller Lavkarbo generelt 11 07-01-05 06:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no