Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-06, 20:48   #1
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei

Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Jeg må bare innse det, jeg trenger hjelp. Husker jeg gikk på mitt første G. Roede kurs allerede som 16 åring, måtte ha med lapp fra mamma siden jeg var så ung. Siden det, har det blitt 17 kurser der, kostholdsveiledning flere steder, EAT kurs, Lindberg kurs, piller meg her og piller meg der, her er jeg, 41 og feitere enn noen gang.! Har fått tilbud om operasjon, men vegrer meg. Det er liksom inngrep og ikke reversibelt = skummelt! Jeg har prøvd og feilet med Atkins, Lindberg og nå er jeg på en blanding av Ketolyse og Skaldemann. Like feit, hylla full av bøker og tom konto. Lavkarbo mat vil jeg ha, for det er det jeg tross alt har mest tiltro til i og med at jeg kjenner det på kroppen at det er det den har godt av. Er det en vennlig sjel der ute som har mye kunnskap om lavkarbo og litt tid til overs som kan være min veileder og støttespiller i lavkarbojungelen for en tid fremover. Jeg må ha noen å spørre, jeg må ha noen svar om mat og kroppens fysiske prosesser.
Som motytelse kan jeg tilby å være en støtte og veileder i sinnets verden, jeg er ”NLP Master Practitioner and Coach” og kan mye om hvordan psyken vår og hodet vårt fungerer, så hvis du, eller noen du kjenner, trenger til en å prate med og finne løsning på noe, vil jeg gjerne gi det som en motytelse for din hjelp.
Har du et forslag, send meg en e-post.

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 20:58   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Kan jeg spørre om du er mann eller kvinne?

Sendt deg en mail

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 26-02-06 kl 22:02.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:08   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

håper du og "noen" finner hverandre da...jeg kan ikke nok om alt til å være noen mentor dessverre.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:15   #4
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Opprinnelig lagt inn av luringen

håper du og "noen" finner hverandre da...jeg kan ikke nok om alt til å være noen mentor dessverre.

Samme her..

Ellers så kjenner jeg meg igjen i det du skriver, det å ha prøvd å ga ned i vekt ved alle mulige ulike hjelpemiddler. Nå har jeg ikke like lang slankehistorie som deg, men jeg blir selv dårlig av å tenke på hvor mye jeg har gjort uten langsiktig nytte. Det er uansett aldri for sent å ta tak i problemene.

Lykke til!

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:37   #5
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Hei Flax.

Jeg er nå ganske sikker på du er kvinne, men hjertelig velkommen uansett! Jeg har også lest en masse bøker om lavkarbo, men er dessverre ingen ekspert for det. Herinne kan jeg love du får masse støtte og mange innlegg fra kloke folk. Og jeg tror bestemt ikke du skal "betale" noe som helst for det! Det er derfor dette forum eksisterer, for at vi kan hjelpe hverandre. Her er folk på det meste. Noen på Atkins, noen på Skaldeman, noen på Ketolyse, Lindberg og andre igjen har komponert sin egen diet.

Personlig går jeg nok mest inn for ketolyse og ketolyse-liknende diet. Det er det som tiltaler meg mest pga grønnsakene. Når jeg ser de forskjellige vektresultater herinne synes jeg at de på ketolysekur har de beste resultatene. Men jeg har også sett mange flotte resultater på de andre filosofier.

Ikke gi opp Flax. Det er aldri for sent. Si fra om hvilken kostholdsfilosofi du ønsker å starte på og prøv igjen. (det er ikke nok bare å lese bøkene - har jeg selv erfart ). Si fra om hva du lurer på og hva du vil ha hjelp til, så er det med garanti noen her som stiller opp med svar og rådgivning.

Nå får jeg dette til å lyde så forbanna lett, men det er ikke sådan ment. Vil bare så nødig at du helt oppgir.

Lykke til.
Klem

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 22:32   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Vil bare ønske deg velkommen hit jeg. Om det finnes noen i verden som kan hjelpe deg, så tror jeg faktisk du vil finne vedkommende her. Medlemmene her har store kunnskaper og masse selvopplevd erfaring å by på. Selv er jeg en novise.. som hver dag lærer noe nytt her på forumet. Håper du vil trives og finne den veien i vellinga som du søker etter. Lykke til!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 23:30   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Før jeg svarer utfyllende her, lurer jeg bare på hva som var problemet med de retningene du har prøvd ?

OK, jeg kan gjette meg til GR, den er selvopplevd - sulten hele tia !! ? Og 17 kurs ? Joa, der er ikke uvanlig det.

Men hvorfor trivdes du ikke med Eat, Atkins, eller Lindberg ?
Hva føler du Ketolyse og Skaldeman har som Eat, Atkins og Lindberg ikke har og som gjør at du har valgt dem ?

For å kunne svare deg og ikke gi deg råd helt på viddene er det litt viktig (for meg iallefall) å forstå hvorfor ting ikke funket for deg. Reglene ? Maten ? Søtsug .... ? Skjønner du hva jeg mener ?

Dessverre er det ikke utviklet noen vidunderpille enda. Hadde det vært en slik hadde alle vært slanke og en eller annen smart person innmari rik !
Det finnes ingen snarveier !

Jeg er sikker på at du vil trives her inne. Det er mange som står klar til å hjelpe. Og det gjør vi helt uten motytelser !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 23:40   #8
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 59
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.


Jeg bare ønsker deg velkommen, tror du vil finne mange fine støttespillere her inne... Jeg har ikke så mye kunnskap om andre ting enn det jeg gjør selv, og svarer gjerne på spørsmål om hvordan jeg opplever ting og kroppen, men noen veileder er jeg ikke godt nok inne i de andre tingene til å kunne være til hjelp.... Støttespiller og "ballmottaker" kan jeg gjerne stille som, spør og jeg svarer så godt jeg kan....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 08:31   #9
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Opprinnelig lagt inn av Flax

Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Haha...kjenner meg så altfor godt igjen der. Velkommen skal du være og støtte skal du få, selv om jeg nok tror det er andre her inne som er bedre på lavkarbo enn jeg, men det viktigste er jo å dele erfaringer. Vi er alle ulike og vi har alle noe å bidra med. En ting er i alle fall sikkert, bare spør i vei, for det finnes ingen dumme spørsmål på lavkarbo.no!

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 17:36   #10
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Like feit, hylla full av bøker og tom konto.

Uff... hvem kjenner seg ikke igjen i det. Har vel omtrent samme antall Grete Roede kurer bak meg. Det hjalp ikke meg. Jeg har aldri spist så mye som jeg gjorde på Grete Roede, den er jo ti ganger verre enn Atkins når det gjelder matinntak. Men det fungerte bare ikke... Jeg håper du finner inspirasjonen og noen som kan lose deg den første tiden. Selv om du har feilet før, så betyr det ikke at du behøver å feile nå. Dagen i dag er en helt annen enn den i går!
Velkommen hit forresten!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no