Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ketoserelaterte plager, eller ...?Har nå vært i ketose i 6-7 dager, og opplever å føle meg litt "ør". Mulig det skriver seg fra en meget stiv nakke, men...Andre som har erfart det samme? Ikke kvalm, men mer sånn "lavt blodsukker"-ør..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketoserelaterte plager eller....?Det kan hende. Som du selv er inne på er det viktig å passe på at man får i seg nok salt på lavkarbo. Siden man gjerne spiser veldig lite ferdigprodukter så må man faktisk passe på å salte maten litt, vi trenger salt også.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Ketoserelaterte plager eller....?Pr nå tar jeg bare omega 3, vit.D og magnesium... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Sv: Ketoserelaterte plager eller....?Er nok kroppen som prøver å stabilisere seg ja
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Ketoserelaterte plager eller....?Du må regne med å være litt i ubalanse de første 3-4 ukene. Helt normalt det, når kroppen venner seg til et nytt drivstoff;-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Sv: Ketoserelaterte plager eller....?
Som de andre sier er det nok kroppen som venner seg til nytt drivstoff, men sjekk opp hvilke kosttilskudd som anbefales ved ketolyse-kuren (hvis du er i ketose bør du sikkert passe på å få i deg de samme tilskuddene selv om du ikke følger den kuren) og se om du bør legge til noe - det er ingen vits å gjøre det verre enn nødvendig liksom.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?Jeg har akkurat de samme symptomene, Borealis! Er også i "nyketose". Jeg har tenkt at kroppen bare må få stabilisere seg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?Virker som du har "ketoinfluensa", som er helt normalt når du går inn i ketose. Kan ta ett par dager til ett par uker før kroppen klarer omstille seg. Egentlig er det vel nesten karboabstinenser..
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?..glemte tråden her...Hos meg var det krystallsyken :-( |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?Huff, krystallsyke er ikke gøy. Var plaget med det en lang periode jeg også.. Følte meg full hele tiden. Har hatt noen få anfall senere, men betrakter meg også som nesten helt frisk..
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?Huff, Amles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?Ja, jeg var mer eller mindre svimmel hele tiden, men ikke så ille. Jeg hadde mange store anfall, som gjorde at jeg ikke klarte stå på bena. Måtte holde meg fast i noe, akkurat som å kjøre karusell.. Følte at andre trodde jeg var full og det var nesten ubehagelig å gå ut blant folk... Værste gangen var da jeg handlet julegaver og måtte legge meg ned på gulvet i butikken.. Med masse poser utover gulvet uten å kunne reise meg. Mange som grodde rart!
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?Startet i januar. Men føler egentlig at jeg er helt ok nå. Kan kjenne på litt svimmelhet om jeg snur meg raskt i senga. Men ifølge fysio, har jeg veldig stramme muskler/muskelknuter i i nakke og hals....slike som kan gi svimmelhetsfølelse og øresus... |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
ketose, nestemt, ør |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Plager med lavkarbo | psychgeek | Lavkarbo generelt | 25 | 30-04-12 11:25 |
Kan normalvektige ungdommer uten fysiske/psykiske plager følge LCHF? | Tidl. medlem | Lavkarbo generelt | 10 | 28-09-11 17:26 |
Hva sier Fedon om majones? Lett eller vanlig eller forbudt? | Entusiastisk | Dr Lindbergs | 15 | 20-06-11 19:54 |
PMS-plager? | Platon | Spørsmål og svar | 4 | 21-05-10 18:31 |
Hvilke plager hadde du FØR du begynte på lavkarbo? | Devana | Fysisk og mental helse | 18 | 16-01-09 14:42 |