Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
Intoleranse for svinekjøtt?Er det noen som har kjennskap til intoleranse mot svinekjøtt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Intoleranse for svinekjøtt?Hva annet spiser du sammen med svinekjøttet?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Intoleranse for svinekjøtt?Jeg trodde også jeg var blitt mer eller mindre allergisk mot svin og kylling, ble kjempekvalm og uggen etter å ha spist det.. Men fant heller ikke noe om det på nettet, og alle bare så rart på meg når jeg spurte om lignende erfaringer... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Sv: Intoleranse for svinekjøtt?Man kan være allergisk: http://forskning.no/mat-allergi-jul/...gisk-mot-kjott selv om dette er sjeldent. Men svinekjøtt i seg selv er jo ikke ukjent å reagere på. Revmatikere blir f.eks oppfordret til å være forsiktig med svinekjøtt.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Intoleranse for svinekjøtt?Jeg blir megadårlig i magen av sauekjøtt, ooog så får jeg "gangsperre" av svinekjøtt. Derfor jeg spiser mye mer fisk enn kjøtt.
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Sv: Intoleranse for svinekjøtt?Gjelder det både for frilandsgris og økologisk drift, og gris fra konvensjonelle bruk? Griser lagrer stresshormoner i kjøttet, og masseproduksjon på store gårder gir stressset gris som vi kan reagere på.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Tips til mat for deg med intoleranse | Idéfestival | Bakst | 1 | 04-10-11 09:30 |
Matvareallergi/intoleranse og ketose | kaffekari | Spørsmål og svar | 2 | 23-01-11 23:36 |
Intoleranse for karbohydrater | Donna | Ketolysekuren | 8 | 03-04-09 12:43 |
Meierismør og intoleranse | KatjaBlå | Generell ernæringsdebatt | 0 | 01-06-08 17:37 |
Glukose intoleranse | Sol-Angelica | PCOS og karbohydratkontroll | 13 | 06-08-07 14:09 |