Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
16-03-06, 09:35 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
|
Standardsvar om matmängdPå sockerätarnas diskussionslistor vimlar det av frågor om hungerkänslor och mellanmål. Jag får sällan sådana frågor. Visst händer det att vi måste påminna oss om att äta, men det är ett litet bekymmer. En överhoppad måltid är inget problem för oss som använder vårt eget kroppsfett som föda! |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman |
29-05-07, 11:38 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
|
Sv: Standardsvar om matmängdFor meg virker dette som rent sultefór, jeg har begynt på dette kostholdet mange ganger siden nyttår, og lest boka flere ganger. Jeg vil og jeg vil, men det funker bare ikke. Hittil er resultatet ca 5 kg gal vei. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo |
29-05-07, 12:29 | #3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Elverum, Hedmark
Alder: 74
|
Sv: Standardsvar om matmängdTittei alle sammen…
29-05-07, 12:29 | #4 |
Seniormedlem
|
Sv: Standardsvar om matmängd
Jeg må bare kommentere litt til meg selv. |
29-05-07, 12:51 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
Du forstår det absolutt ikke rett! I boken beskriver Skaldeman klart og tydelig hvordan han sto opp midt på natten for å spise den første tiden. |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
29-05-07, 12:54 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Standardsvar om matmängdDilly: du beskriver her TYPISKE startsymptomer som de aller fleste får. Jeg klarte å overholde dette kostholdet i 8 uker en gang (sprakk alltid pga. spiseforstyrrelsen min, det er en annen historie), og den første uka var helt grusom! Jeg spiste hele tiden og trodde aldri jeg skulle klare det. Ble også veldig dårlig, hodepine og masse annet ubehag. Den andre uka var jeg som et nytt menneske. Ikke sulten og tenkte ikke på mat overhodet, selv om jeg spiste sjelden!
29-05-07, 18:39 | #7 |
Seniormedlem
|
Sv: Standardsvar om matmängdJa ja, så var det enda flere svar. Det er nydelig å høre om tilfeller der dietten funker, og jeg skal gjøre et nytt forsøk. Jeg er egentlig en vandrende vekttragedie, så det er bare å gnu på så lenge helsa holder :-) |
29-05-07, 19:46 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Standardsvar om matmängdVandrende vekttragedie ja. :fnis: Det var jeg også, det er derfor jeg ble vektoperert. Huff, hehe. Lykke til, håper du kommer fort inn i det og får en fin nedgang.
29-05-07, 20:03 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
|
Sv: Standardsvar om matmängdJa, du har sikkert fått mange råd før. Jeg kan bare si som Iset, den første uka eller litt mer så ETER jeg. Er alltid et sug, og det eneste som hjelper er å ete, og ligge unna karbohydratene. For hver gang du sprekker og spiser for mye karbo, så må du regne med sug i 3-4 dager. |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert |
30-05-07, 01:08 | #10 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
|
Kyllingkjøttboller kan funke av og til. Sjekk fettinnholdet, er det lavt så er det greit å få opp fettandelen litt med f.eks. majo ja.
Hvis du er sulten så spiser du for lite! Det kan være vanskelig å spise så mye fett og kjøtt helt i begynnelsen men prøv og prøv.
Mvh donjuanwannabe Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon Sist redigert av donjuanwannabe : 30-05-07 kl 01:15. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins |
30-05-07, 10:50 | #11 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
|
Sv: Standardsvar om matmängdDet går da ikke an å gi standardsvar på matmengde og hvor ofte man skal spise ! Det varierer jo fra person til person og fra dag til dag ! Så lenge man sørger for at kroppen får i seg de næringsstoffene kroppen trenger for å fungere og man ikke går sulten er det vel hipp som happ om man spiser 2-3 eller 6 ganger til dagen. Kroppen forbrenner anderledes på lavkarbo, og spesielt på Ketogene dietter.
08-09-07, 22:40 | #12 |
Seniormedlem
|
Sv: Standardsvar om matmängdSkaldeman skriver aldri her lenger.. men jeg skal kjøpe den nye boka hans GI-NOLL, når den skulle dukke opp. |
22-09-09, 11:02 | #13 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sortland
|
Sv: Standardsvar om matmängdFor lite fett gjør at du fort blir sulten
|
Min kostholdsfilosofi: høyfett/protein |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Standardsvar om frukost | ssskaldeman | Spis deg ned i vekt med Skaldeman | 0 | 16-03-06 09:31 |