Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-08, 18:50   #1
Viduka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 44
Innlegg: 2
Viduka er på en erverdig vei

Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Hei,

Jeg har akkurat begynt på ketolysekuren, og har i den anledning et par spørsmål til dere mer erfarne.

I dag, på min tredje dag på kuren, gjorde jeg det vi vel kan kalle en nybegynnerfeil. Jeg spiste to epler i løpet av dagen, og overgår dermed grensen for KH.
Spiste de uten å tenke meg om, da jeg går rundt konstant sulten om dagene.
Hva skjer da?
Har hørt noe om at de neste 2-3 dagene er helt uten effekt - stemmer det?
I så fall, skal man ta tablettene de dagene, eller skal man ha opphold?

Et siste spørsmål gjelder tablettene.
Må de tas sammen med maten, eller er bare inndelingen morgen, lunsj, middag og kvelds en cirka indikasjon på når de må tas?
Og trenger de tas til samme tid hver dag, eller er det tiden som går mellom hver tablett som er det tellende? Sover som regel noen timer lengre i helgene, så da blir alt forskjøvet fra rutinene jeg har mandag - fredag.

På forhånd takk!


Sist redigert av Viduka : 21-02-08 kl 18:57.
Viduka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 19:00   #2
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Spist er spist, og epler er tross alt ikke det verste du kunne spist.

Fortsett med tabletter som normalt og legg det bak deg. Tablettene skal tas til ca tider, er ikke så farlig når du tar de bare du tar de.

Du skal ikke gå sulten, da må du spise mer.
Men spis riktig, proteiner og fett sammen med litt grønnsaker.

Det virker som om du er godt i gang, lykke til videre!

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:02   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Sier som Robyn: går du rundt og er sulten, spiser du for lite!
Er du sulten ,spis ordentlig mat! Dette er ingen vanlig slankekur! Du har faktisk lov til å lage deg mat når du er sulten. Etter noen dager blir sultfølelsen borte.

Flere har sagt de får magesmerter om tablettene tas alene, så det kan være lurt å ta dem midt i eller etter et måltid. Samme tid hver dag er ikke så viktig, bare det er nok timer mellom. Noen av dem har den dumme effekten at de ødelegger for opptak av de andre stoffene.
Selv tar jeg magnesium tidlig på kvelden/etter middag fordi jeg har lettt for å få leggkramper om kvelden ,ikke natten. Tar dermed middagspillen som kveldspille.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:22   #4
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Jeg er på dag 3 selv idagJeg har vel det motsatte problemet..jeg er proppa mett hele dagen ( spesielt idag,hodepinen er også borte idag).

Er jeg sulten mellom måltidene så spiser jeg noen osteskiver,selleri,squash,eller en salat med masse grønt og gjerne noe kylling/svinekjøtt.Ruccola er veldig bra har jeg hørt.Jo grønnere jo bedrehar jeg litt seterrømme på så metter det lenge.

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 09:17   #5
totitten
Medlem
 
totitten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Nordland
Alder: 43
Innlegg: 128
totitten er ny på veien

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Spis mer fett. det metter mer og lengre.

__________________
Ketolyse/LKHF start 18. Februar 2016

totitten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 15:53   #6
Viduka
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 44
Innlegg: 2
Viduka er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Hei.

Takker for alle svar

Jeg kjenner at dagen i dag gikk mye bedre, etter at vi bakte et lavkarbobrød i går kveld, som jeg hadde med meg på jobb i dag. Det ble lyst og luftig, og smakte veldig godt. Med ost, skinke og grønt på, var det veldig mettende også. Jeg hadde et par skiver av det om morgenen, og en salatmix til lunsj. Nå er jeg ikke lenger så sulten, skjelven og slapp lenger. Jobben min består av mye fysisk arbeid, så jeg er "avhengig" av å være mett, hvertfall ikke sulten, om dagene.
Oppskriften fikk jeg fra "Gamla" på dette forumet. Takker

Jeg har nok vært litt vel forsiktig frem til nå, da jeg har vært redd for å overskride grensen for KH. Jeg har aldri brydd meg om å telle slike ting før, så det har nesten blitt en heldagsjobb å lete frem ting jeg kan spise .
Men jeg får mer og mer oversikt for hver dag, så jeg begynner nok å få roen etterhvert.

Takk for lykkeønskninger, og lykke til til dere andre også

Viduka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 17:56   #7
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Høres ut som du er godt i gang! Lykke til herfra.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:32   #8
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Et par spørsmål fra en som nettopp startet kuren

Hehe, lykke til! Spørsmålene dine er akkurat de samme som jeg hadde sånn dag 3!
Det jeg leste i Ketolyseboka var at virkestoffene av tabelettene hadde innvirkning på hverandre, slik at hvis man tok de samtidig, så hemmet noen av stoffene virkningen/opptaket av de andre stoffene. Og at man fikk best virkning på tabelettene på å ta de til de foreslåtte tider. Husker at det var noe om det, men er ca 7 mnd siden jeg leste det, og har ikke boka her nå for å slå opp.

Men, husker også begynnelsen min, var veldig hardt de to første ukene, var konstant sulten, og "sukker-snål" løste problemet med å drikke Cola zero (som IKKE anbefales pga aspertam) og spise MASSE bacon svor. Som sagt over så er dette ikke noe "tradisjonell" slankekur, og jeg lagde mat når jeg var sulten, med masse fett. Spiste til jeg var mett, og la meg med kjempedårlig samvittighet. (uten grunn)
Etter de to første ukene ble ting mye lettere, den konstante sulten-følelsen gikk bort, og det ble lettere å holde seg til "normale" spisetider.

"tabelett-problemet" løste jeg med å ta en tabelett om morgenen, så hadde jeg en dispenser på jobb jeg jeg hadde noen tabeletter som jeg tok til lunch, og noen "reservetabeletter" hvis jeg ikke dro hjem for middag..

Hele kuren var først et litt "ork" å sette seg inn i, telle karbiser, og passe på tabeletter og slik hele tiden, men etterhvert så kom jeg veldig fint inn i det, og allt går på automatikk. Det litt gøyale er at jeg etterhvert kan huske karbohydratinnhild per 100g på masse matvarer, iallefall sånn ca, og kan enkelt vurdere hvor mye jeg kan spise.. gjør det hele mye enklere.. I begynnelsen spiste jeg kun oppmålt mat og sånnt, men etterhvert så lærte jeg meg mer og mer, og nå lager jeg kjempemasse god mat, som passer bra inn i kuren

Det er ikke en kjempekrise om du ramler ut av ketolyse en dag, det er selvfølgelig en fordel at du ikke gjør det, men det jeg føler er viktig er å ha et bra fokus på det hele tiden, og skjer det et uhell, så bare pass på at det ikke skjer igjen.

lite tips til slutt. Når jeg går rundt og er kjempesulten, eller bare har lyst på snacks, så spiser jeg ca 100g Valnøtter. Er kjempegodt, og veldig sunt. Når jeg bare har lyst på snacks så spiser jeg baconsvor. bare pass på at du ikke kjøper mais produkter med backonkrydder... sjekk innholdsdeklarasjonen. Og når jeg har skikkelig lyst på noe ekstra godt i lunchen, da kjøper jeg spekemat, feks salami eller lignende, og en boks seterrømme..

Vet at det kankskje føles VELDIG galt å spise slikt på slankekur, men som sagt, detter er ikke noen "tradisjonell" slankekur

Lykke til!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barbasco Plus Fedonisten Kosttilskudd 39 26-05-12 19:16
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no