Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Light-is

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-06, 17:17   #1
beady
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 5
beady er på en erverdig vei

Light-is

Hei, kom ved en tilfeldighet over en oversikt over light-isene fra Hjem-is. Regna egentlig ikke med at det var aktus for en på ketolyse, men av gammel vane sjekka jeg antall karbohydrater i innholdsfortegnelsen...

Denne isen http://www.hjem-is.no/Default.aspx?I...&ProductID=101 oppgis å inneholde 11g karbohydrater og 0gram sukker. Betyr dette at å spise 100g av denne regnes som 11g eller 0gram?

Noen som har smakt den, forresten?

beady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 17:50   #2
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Sv: Light-is

HEI
JEG PRØVDE DEN ISEN UTROLIG GOD
GÅR DU PÅ KETOLYSE, KANSJE HOLDER MED 2 SS..
LYKKE TIL

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 12:56   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Light-is

Opprinnelig lagt inn av beady

Hei, kom ved en tilfeldighet over en oversikt over light-isene fra Hjem-is. Regna egentlig ikke med at det var aktus for en på ketolyse, men av gammel vane sjekka jeg antall karbohydrater i innholdsfortegnelsen...

Denne isen http://www.hjem-is.no/Default.aspx?I...&ProductID=101 oppgis å inneholde 11g karbohydrater og 0gram sukker. Betyr dette at å spise 100g av denne regnes som 11g eller 0gram?

Noen som har smakt den, forresten?

Du må regne 11gram/100gram is.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 19:34   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Light-is

Hei
11 gram -tror jeg.
MVH
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 00:08   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Light-is

Sitat:

Crama Bella Vanilla Light NYHET! Deilig vaniljeis uten tilsatt sukker.
Skummetmelk, polydekstrose, fløte, maltodekstrin, mysepulver, glyserol, emulgator (mono- og diglyserider av vegetabilske fettsyrer), stabilisator (guarkjernemel, johannesbrødkjernemel), aroma, vaniljekorn, søtningsmiddel (aspartam 30 mg/100 g), vanilje.
Næringsinnhold pr. 100 gram: Karbohydrat11 (sukker 0 g) gramFett5,0 (mettet fettsyre 3,5 g) gramProtein4,0 gramEnergi gram450 kJ/110 kcal

11g KH pr 100g, er jo rett nok, men denne isen inneholder jo polydekstrose, så endel av disse KH blir vel ikke oppsugd?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 13:26   #6
beady
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 5
beady er på en erverdig vei

Sv: Light-is

Ok, da tar vi ikke sjangsen før neste sommer . Tusen takk for svar alle sammen!

beady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 13:28   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Light-is

beady: lag hjemmelaget da vel.
Jeg lager ofte iskrem av egg, fløte, søtstoff (Splenda) og smak. Bruker ofte sitronolje (kjempegodt), eller sukkerfrie Cavalier sjokoladebiter eller vanilje eller kokos eller bær. Kjempesnadder.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 22:58   #8
beady
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 5
beady er på en erverdig vei

Sv: Light-is

Opprinnelig lagt inn av Iset

beady: lag hjemmelaget da vel.
Jeg lager ofte iskrem av egg, fløte, søtstoff (Splenda) og smak. Bruker ofte sitronolje (kjempegodt), eller sukkerfrie Cavalier sjokoladebiter eller vanilje eller kokos eller bær. Kjempesnadder.

Det var et godt tips, Iset! Kan du spesifisere mengdeforhold på ingrediensene dine? Har du evt en oppskrift uten egg (har allergiske personer i familien som evt vil smake)?

Har du eller andre evt erfaring med å bruke "vanlige" oppskrifter og bytte ut sukkeret der med søtningsstoff? Regner med det blir feil å bruke mengde sukker = mengde søtningsstoff?

beady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-06, 13:09   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Light-is

eller frys ned 0,1 % youplait...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Ost og Light brus polvott Lavkarbo generelt 6 26-01-07 11:27
Liker dere den nye Coca Cola light med Splenda? Iset Lavkarbo generelt 18 05-02-06 21:16
Fun Light Karbomilla Generell diskusjon 9 07-01-06 00:25
Man kan legge på seg av f.eks. light brusen Nille Nyheter / media 7 14-06-05 09:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no