Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

baconsnacks

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-06, 01:30   #1
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel
Arrow

baconsnacks

Dette syns jag er litt rart... Jag kjøpte Kims Baconsnakks og det stod 0 karb...men det står att den innehåller sukker..???Har jag fattat dette helt feil eller regnes ikke sukker som karb?Har lest hele boken ca 3 gr denne sista uken og jag føler att jag skjønner denne dieten nå..men jag kansje har misset noe..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 08:33   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: baconsnacks

Om jeg har forstått det rett så kan produsenten skrive 0 karbo om det er under 1 per 100 gram. Derfor skal man alltid telle 1 karbo per 100 gram om det ikke står noe

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 22:39   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: baconsnacks

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Om jeg har forstått det rett så kan produsenten skrive 0 karbo om det er under 1 per 100 gram. Derfor skal man alltid telle 1 karbo per 100 gram om det ikke står noe

Du har forstått rett Georgine.. Det er visst sånn at 0 karber overhodet ikke eksisterer. Alt vil det finnes noe karber i.. ja untatt rent vann da.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 22:40   #4
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: baconsnacks

Hva med rent kjøtt? Eller f. eks laks?

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 22:44   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: baconsnacks

Ja, der er det ikke karber... Garantert. Men jeg tenkte nå mer på bearbeidet mat jeg da.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 22:46   #6
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: baconsnacks

Ok, skjønner

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 23:27   #7
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: baconsnacks

Her får en visst svar på det meste. Utrolig godt med et forum der en kan bli klokere og ikke bare sintere

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 13:37   #8
Seigdama
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 40
Innlegg: 50
Seigdama er ny på veien

Sv: baconsnacks

Anbefaler å kjøpe baconsnacks på europris. den synes jeg er best, og billigst. Jeg kjøpte meg Gammeldags Baconsvor, men det var ikke noe godt. Som å spise smør... var alt for mye fett på "undersiden". Fisj...

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 13:47   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: baconsnacks

Har de baconsnacks på Europris med lite karber da? Trodde det fortrinnsvis var kun gammeldags baconsvor og Kims bacongull vi kunne spise?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 13:51   #10
Seigdama
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 40
Innlegg: 50
Seigdama er ny på veien

Sv: baconsnacks

Det har de
Det var null karber i den jeg kjøpte hvertfall. Er sånn blank pose, som er lik den som de baconsnacks i. Den snacksen er det karber i, men ikke i den det er svor i.

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 13:59   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: baconsnacks

Ja det var den posen jeg trodde det var. Står det altså 0 karber på den??? Oj, den er jo kjempegod!! Trodde den var stappfull av karber jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-06-06, 14:04   #12
Seigdama
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo city, hvem skulle trodd...
Alder: 40
Innlegg: 50
Seigdama er ny på veien

Sv: baconsnacks

Neida, skulle være null på den
Ellers så har jeg spist veldig mye karber, og det ville være snodig ettersom jeg er i ketose..

Seigdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 20:51   #13
ToNo
Nytt Medlem
 
ToNo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 53
Innlegg: 8
ToNo er på en erverdig vei

Sv: baconsnacks

Kjøpte også baconsvor på Europris. Vond og stappa med salt! Anbefales ikke...

__________________
ToNo
ToNo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 18:37   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: baconsnacks

Hva med rent kjøtt? Eller f. eks laks?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Ja, der er det ikke karber... Garantert. Men jeg tenkte nå mer på bearbeidet mat jeg da.

Hei
Ehh. Kjøtt inneholder 0 gram KH pr 100 gram. I prinsippet.
Protein nedbrytes i kroppen til ca 22 forskjellige aminosyrer som benyttes til å bygge nytt protein med. Overskuddet forbrennes. Ønsker man å være i ketose kan man ikke spise ubegrenset med protein. Overskuddet av protein nedbrytes nemlig til aminosyrer og i leveren forbrennes disse. Alle aminosyrer har et glukosemolekyl som "ryggrad". Det er årsaken til at kroppen aldri går tom for glukose når man er i ketose. Den nedbryter proteinets aminosyrer for å skaffe kroppen det minimum av glukose som trengs for normal kroppsfunksjon. Spiser man alt for mye protein vil det bli så mye glukose at kroppen slår over til normal forbrenning og slutter med å være i ketose.

Ønsker man å være i ketose kan man bare spise minimalt med karbohydrat og ikke ubegrenset med protein (kjøtt og fisk) hva er igjen? FETT!. altså er det viktig å spise mye fett når du ønsker å være i ketose og ikke for mye protein.
flæskesvor uten fett er overvejende protein. Med "fettet på undersiden" opprettholder man en høy fettandel i kosten og sikrer fortsatt ketose.

av samme grunn, spis fet fisk frem for mager ( laks for torsk) nakkekoteletter frem for skinkebiff. seterrømme fremfor lettrømme etc.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 10:56   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: baconsnacks

Takk Torkil for en herlig og lettfordøyelig forklaring på hvorfor fettet er så viktig i kosten. Nå satte du ting litt mer i perspektiv for meg i allefall.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no