Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kakaopulver?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-06, 11:41   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Kakaopulver?

Jeg har fått en ide til en oppskrift jeg har tenkt å prøve å "lavkarbofisere". Der skal det være sjokoladekrem. Kremfløte+splenda blir krem, men hva med sjokoladesmaken? Hva har minst karbohydrater? Kakaopulver? Har lest noen her har skrevet om 100% kakaopulver eller noe sånt, er det en spesiell kakao, eller duger det med vanlig Regia bakekakao? Har funnet ut at den har 13,4 g karbohydrater pr 100 g, må bare finne ut hvor mye som trengs for å lage en god sjokoladekrem da....

Noen som har andre forslag med mindre karbohydrater?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:35   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kakaopulver?

jeg har brukt vanlig bakekakao, for det er så liten mengde som skal til. en boks med kakaopulver er på 250 gr aller noe, og det blir sikker noe slikt som 40 karber tilsammen. Når jeg da bruker to ts pr fløteboks (eller hva jeg blander med) og dette igjen er nok til feks 5 personer så blir mengden karber veldig liten pr pers...

men man må jo finne ut hvor viktig dette er da...om hvor mye den mengden teller for deg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:40   #3
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Kakaopulver?

Jeg har brukt sukkerfri sjokolade som jeg smelter, det blir veldig bra. Brukt cavalier blant annet superbra

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:06   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kakaopulver?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg har fått en ide til en oppskrift jeg har tenkt å prøve å "lavkarbofisere". Der skal det være sjokoladekrem. Kremfløte+splenda blir krem, men hva med sjokoladesmaken? Hva har minst karbohydrater? Kakaopulver? Har lest noen her har skrevet om 100% kakaopulver eller noe sånt, er det en spesiell kakao, eller duger det med vanlig Regia bakekakao? Har funnet ut at den har 13,4 g karbohydrater pr 100 g, må bare finne ut hvor mye som trengs for å lage en god sjokoladekrem da....

Noen som har andre forslag med mindre karbohydrater?

Jeg bruker Valrhona 100% kakaopulver, ca. 1/2-1 ts pr dl fløte.... Has i på slutten av piskinga ! Det er så lite karber i kakaoen at det går som 0. men du må kanskje ha i litt Splenda eller søtstoff i tilleggg... smak deg frem. Lavere i karber kommer du uansett ikke (på grunn av fløten) !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:16   #5
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kakaopulver?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg bruker Valrhona 100% kakaopulver, ca. 1/2-1 ts pr dl fløte.... Has i på slutten av piskinga ! Det er så lite karber i kakaoen at det går som 0. men du må kanskje ha i litt Splenda eller søtstoff i tilleggg... smak deg frem. Lavere i karber kommer du uansett ikke (på grunn av fløten) !

Takk Nille! Hvor får man kjøpt sånt? Helsekost? Større matbutikker?

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 15:37   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Kakaopulver?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg bruker Valrhona 100% kakaopulver (...)

Hvor mye karbohydrater er det i den egentlig?

LilleVille: Bare sånn for å få klarhet i det. Regia Bakekakao er også 100% kakao. Valrhonaen er dog litt mer eksklusiv. De har den i enkelte marvarebutikker, Ultra og Jacobs, og noen kaffebutikker/kaffebarer.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hvor får jeg kjøpt fettredusert kakaopulver? Iset Induksjonen 8 24-02-04 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no