Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange karber tåler du?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-05, 17:44   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Hvor mange karber tåler du?

Før du går ut av ketose?

Det er jo veldig idividuelt, og jeg lurte litt på hvor mye dere andre tåler før dere hopper ut av ketose? Selv ser det ut som jeg kan gå opp i 40 (!) hvis jeg trener en del.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 22-09-05, 19:31   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

jeg ligger mellom 30 og 40 er ikke helt sikkert.. gikk lenge og åt masse lavhøykarb... altså linbergburger, linbergpizza osv. uten av å gå ut av ketose, kansje fordi vi er ung og ikke har ødelagt forbrenningen?? og fordi vi er naturlig frisk?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 17:01   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Jeg ligger vel på mellom 40 og 50, tror jeg. Teller egentlig ikke så nøye.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 17:02   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Og jeg er i hvert fall ikke ung... I hvert fall sammenlignet med dere...

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 17:23   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg er ikke sikker, og jeg måler ikke ketose, men jeg vet jeg går raskt ned i vekt når jeg ligger på 50-60 gram og jeg tåler sikkert litt mer enn det og. Men jeg prøver å holde meg under 50 ca.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-09-05, 17:28   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Vet ikke helt,spør igjen om en tid Jeg har jo ikke hatt så mye suksess og kommen så langt som å øke på karbohydrater,men jeg tåler ikke fra 20g--->150g helt plutselig hvertfall.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-09-05, 18:27   #7
Nika
Juniormedlem
 
Nika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 58
Innlegg: 12
Nika er på en erverdig vei

Måtte helt ned i 15 for å komme i ketose. Prøvde Atkins og 20 gram karbo, men vekta stod stille. Gikk over til ketolysekuren og 15 g. karbo. Først da fikk jeg nedgang i kilo og utslag på stix. (Selv om kiloene gikk veldig sakte av.) Har "slakket" litt den siste månden og antar jeg nå ligger på 15 - 20 g. pr dag. Vekta sår igjen stille. Men o.K. så lenge jeg ikke går opp så...(Kanskje det har noe med at jeg har type 2 diabetes - og gjerne litt høgere fastende blodsukker enn normalt? Aner ikke.)

__________________
Nika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 15:05   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det varierer veldig har jeg funnet ut, - jeg er i ketose rundt 25-30 karber, tar av rundt 20-25, vedlikeholder på 35-45. Over 50 og jeg legger på meg. Grensene er litt flytende.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-09-05, 16:19   #9
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Jeg var i ketose ved under 40 gram (Lindbergs opplegg for ketose) og gikk ned i vekt. På vedlikehold (også Lindberg) så lå jeg mellom 60 - 100 gram og fortsatte og gå ned i vekt.

Pr. i dag ligger jeg på mellom 60 - 100 gram og går ned i vekt. Men tregt. Så jeg vurderer ketose igjen.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-05, 16:58   #10
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Jag låg på tio gram om dagen i nio månader. Under den tiden gick jag ner 44 kilo i vikt. Därefter har jag legat på 20-40 gram om dagen i ett par år och blivit av med tjugo kilo till.

Det avgörande för mig är inte enbart kolhydrater, utan framför allt fett. Vill jag gå ner i vikt krymper jag kanske kolhydraterna något, men framför allt ökar jag fettandelen. Jag minskar alltså på proteinet. Då kan jag komma ner ett par kilo under 80. Men så fort som jag minskar på fettandelen och lägger till protein går vikten tillbaka till drygt 80. Det är nog där jag ska ligga.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 01:53   #11
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karber tåler du?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det varierer veldig har jeg funnet ut, - jeg er i ketose rundt 25-30 karber, tar av rundt 20-25, vedlikeholder på 35-45. Over 50 og jeg legger på meg. Grensene er litt flytende.

Tar opp igjen en gammel tråd nå, for når jeg leste den på nytt var det noe jeg hang meg opp i..jeg trodde at ketose=vektnedgang uansett jeg. Mener du at du, selv om du f.eks. er i ketose på 30 karber går du ikke ned?

Jeg har hele tiden trodd at det ikke var akkurat mengden karbohydrater som avgjorde hvor fort, og om, man gikk ned. At så lenge man var i ketose var man "safe"...så det stemmer ikke?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 08:45   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karber tåler du?

Det er ingen regel som sier at en går ned i vekt selv om man er i ketose. Det er mange faktorer som spiller inn. Hos meg er det umedisinert lavt stoffskifte. Hos andre kan det være annen medisinering. Spesielt sovemedisin og antidepressiva et kjent for å stanse nedgang.

Det er antall karber du tåler som bestemmer om du går ned eller ikke. Dette varierer veldig fra person til person. Noen må ned i 15 for å ta av, andre tar av oppi 40-50...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 11:57   #13
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange karber tåler du?

Er i ketose opptil 30 men går da ikke ned. Må helst under 20 for å få vekta i siget.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød Nille Bakst 179 08-03-11 19:13
FitDay og hvor mange karber pr dag... elco Lavkarbo generelt 28 23-11-08 22:02
KARBER I KRYDDER & TØRKEDE KRYDDERURTER Nille Lavkarbo generelt 10 17-04-05 16:15
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no