Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ALLE ned på ketolysekuren?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 21:09   #1
Baluba
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3
Baluba er på en erverdig vei

Går ALLE ned på ketolysekuren?

Om man går på ketolysekuren og er i ketose - går ALLE da ned i vekt eller er dette individuelt?

Baluba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:12   #2
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

ikke godt å si... jeg har gått nå i 12 dager og gått ned 3 kg.. Nå er det mest vann vil jeg tro, så det er nå det blir spennendeMen at mange suser ned i vekt er det ingen tvil om! Håper jeg blir en av de!

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:32   #3
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Jeg er delvis ufrivillig i ketose. Altså at jeg ikke får opp karbomengden til å være litt over (mentalt sett vil jeg være på 40, nemlig) Jeg gikk ned 2 kg første uka, og så vet jeg ikke mer da...dette er min 2. uke. Håper på å gå ned nok en kg da.

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:35   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Lavkarbo skal i utgangspunktet være et optimalt kosthold for en balansert kropp. Det vil si at om man er overvektig går man ned til idealvekt (for kroppen, ikke alltid det samme som man selv mener ), og er man undervektig går man opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:19   #5
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Jeg sliter med å gå ned på ketolyse, og begynner å vurdere å prøve noe annet.

Innmari ergerlig når det fungerer så fint for så mange.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:34   #6
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Har ikke testet men tror jeg er i ketose.. spiser bare ketose-mat. MEN jeg sliter med å få i meg mat, dels fordi jeg er vektoperert og har liten mage og at jeg er stappmett i ett sett. Frister alikevel ikke å spise karbomat..
Gikk ned 2.5 kilo de første 6 dagene, så det er jo fart i sakene... Men prøver ikke å være i ketose altså.... Vil bare spise sunt og variert innenfor rammene.. Har i kveld spist mengder med reker og majones med et glass hvitvin til.. Yummi. Savner ikke akkuratt skiva under. (Tåler ikke hvete i utgangspungtet)

gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:11   #7
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg sliter med å gå ned på ketolyse, og begynner å vurdere å prøve noe annet.

Innmari ergerlig når det fungerer så fint for så mange.

Jeg lurer på om enten stripsene mine, eller kroppen min er litt rar.
Idag har jeg spist 1 klementin, en pølse med lompe og 2 stykker sjokoladekake. (ja, og så egg, bacon etc) Jeg er fortsatt i ketose. Hvor lang tid tar det før kroppen er ut av ketosekjøret, mon tro?

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:16   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Det kan hende enten at du ikke får utslag samme dag, men ser det i morgen. Har du det mørkeste utslaget? I såfall drikker du for lite vann, og det er det og ikke ketoner. Eller så har du høy terksel for karbohydrater.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:45   #9
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Lavkarbo skal i utgangspunktet være et optimalt kosthold for en balansert kropp. Det vil si at om man er overvektig går man ned til idealvekt (for kroppen, ikke alltid det samme som man selv mener ), og er man undervektig går man opp.

Det er jo dette som er det fine med lavkarbo, synes jeg ! At ikke folk kan bli undervektige....har sett eksempler før på at folk blir så bitt av slankebasillen, at de ikke klarer å se når nok er nok ! Men på dette kostholdet så vil kroppen regulere det selv !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 07:56   #10
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kan hende enten at du ikke får utslag samme dag, men ser det i morgen. Har du det mørkeste utslaget? I såfall drikker du for lite vann, og det er det og ikke ketoner. Eller så har du høy terksel for karbohydrater.

Kroppen min er jo karbojunkie så det holder, så den er jo vant med STORE mengder karbohydrater. Vi får sjekke i kveld igjen.

Jeg drikker 3 lite vann pr dag, så vannmengde er jeg ikke bekymret for :knegg: (og, det var ikke mørkeste utslaget nei, kanskje nest lysest)

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 08:29   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Man er ikke garantert vekttap selv om man er i ketose, nei. Det er mange som står stille fra tid til annen. Noen fordi de spiser feil, andre fordi kroppen rett og slett har trengt en pause eller vært litt sta.
Det handler like mye om hva man spiser, hvor mye, og om kroppen vil gå ned i vekt.

Sitat:

Har du det mørkeste utslaget? I såfall drikker du for lite vann, og det er det og ikke ketoner.

Joda, utslaget er fortsatt fra ketoner, men siden du har drukket lite vann blir urinen mer konsentrert og man får derfor et feilaktig bilde på hvor mye ketoner man tisser ut.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 08:53   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Joda, utslaget er fortsatt fra ketoner, men siden du har drukket lite vann blir urinen mer konsentrert og man får derfor et feilaktig bilde på hvor mye ketoner man tisser ut.

Ja, formulerte meg litt feil, men det var det jeg mente

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 09:23   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Jeg sliter med å gå ned på ketolyse, og begynner å vurdere å prøve noe annet.

Innmari ergerlig når det fungerer så fint for så mange.


Hvis tickeren din stemmer har du en BMI på 22,7. Det kan hende du må innse at kroppen din har funnet en vekt den syns er naturlig og sunn. For å komme videre ned i vekt må du da sette i gang tiltak som ikke er så sunne.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 10:02   #14
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Jeg tror ikke automatisk alle vil gå ned på ketolyse. Selv gikk jeg ikke ned et gram på 4 måneder - jeg tror det er noe forskjellig fra kropp til kropp hvor mye man trenger av det ene og det andre. For min del fungerer jeg ikke på under 20 karbohydrater, gikk rundt i tåkeland, klarte ikke å konsentrere meg og hadde underskudd på energi.
Jeg tror fortsatt på lite karbohydrater, men ikke fullt så lite som på ketolyse, kanskje mellom 40-80 g/dag eller noe må jeg ha for å fungere, og sikkert for å klare å gå ned også.
Man må lytte til kroppen sin hva som fungerer; min sa tydelig fra at ketolyse ikke funker!

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 10:57   #15
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis tickeren din stemmer har du en BMI på 22,7. Det kan hende du må innse at kroppen din har funnet en vekt den syns er naturlig og sunn. For å komme videre ned i vekt må du da sette i gang tiltak som ikke er så sunne.

Det kan nok være noe i det, og det er slike usunne tiltak jeg vurderer selv om jeg helst skulle fått det til å fungere på ketolyse. (Lavkarbo/lavfett fungerer for meg, men det er så kjipt...)

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:08   #16
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Lavkarbo skal i utgangspunktet være et optimalt kosthold for en balansert kropp. Det vil si at om man er overvektig går man ned til idealvekt (for kroppen, ikke alltid det samme som man selv mener ), og er man undervektig går man opp.

Det er jo dette som er det fine med lavkarbo, synes jeg ! At ikke folk kan bli undervektige....har sett eksempler før på at folk blir så bitt av slankebasillen, at de ikke klarer å se når nok er nok ! Men på dette kostholdet så vil kroppen regulere det selv !


Dette kan jeg skrive under på.
Kroppen min stoppet opp på rundt 80kg, og selv om JEG kan finne fettreserver som jeg gjerne skulle bli kvitt så nytter det omtrent ikke hva jeg gjør med kostholdet. Svinger noen kg opp og ned selv om kostholdet er rimelig konstant. Vekten varierer også med grad av trening og treningsmetode (opp ved styrketrening, ned ved mye kardio). Kroppen har visst funnet sitt trivselsområde - selv om JEG gjerne vil være mer rippet.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 16:59   #17
FruF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 2
FruF er på en erverdig vei

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Lavkarbo skal i utgangspunktet være et optimalt kosthold for en balansert kropp. Det vil si at om man er overvektig går man ned til idealvekt (for kroppen, ikke alltid det samme som man selv mener ), og er man undervektig går man opp.

Det er jo dette som er det fine med lavkarbo, synes jeg ! At ikke folk kan bli undervektige....har sett eksempler før på at folk blir så bitt av slankebasillen, at de ikke klarer å se når nok er nok ! Men på dette kostholdet så vil kroppen regulere det selv !

Det der stemmer ikkje for meg. Eg et lavkarbo fordi det er bra for meg på mange måtar, men eg har gått ned i vekt sjølv om eg i utgangspunktet var akkurat passe. No er eg i tynnaste laget og gjer så godt eg kan for å gå litt opp, eg et så mykje fett eg orkar

FruF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo enn før Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 18:04   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis tickeren din stemmer har du en BMI på 22,7. Det kan hende du må innse at kroppen din har funnet en vekt den syns er naturlig og sunn. For å komme videre ned i vekt må du da sette i gang tiltak som ikke er så sunne.


-

Hva slags usunne tiltak?

  Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 18:07   #19
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Dette kan jeg skrive under på.
Kroppen min stoppet opp på rundt 80kg, og selv om JEG kan finne fettreserver som jeg gjerne skulle bli kvitt så nytter det omtrent ikke hva jeg gjør med kostholdet. Svinger noen kg opp og ned selv om kostholdet er rimelig konstant. Vekten varierer også med grad av trening og treningsmetode (opp ved styrketrening, ned ved mye kardio). Kroppen har visst funnet sitt trivselsområde - selv om JEG gjerne vil være mer rippet.

Jepp. Kroppen trives, så det er ikke noe poeng i å prøve mer... Det er innstillingen sin det, tenker jeg

  Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 18:26   #20
Annebe
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 47
Annebe er ny på veien

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Ketolysekuren er vel ment som et redskap hvis man er ganske så mye overvektig. Men en BMI under 25, så kommer man ikke i den kategorien, tror jeg.

Annebe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 09:56   #21
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hva slags usunne tiltak?


Tja, sulting er vel et eksempel. Anbefales absolutt ikke.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 11:10   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Annebe, her.

Ketolysekuren er vel ment som et redskap hvis man er ganske så mye overvektig. Men en BMI under 25, så kommer man ikke i den kategorien, tror jeg.

Hvorfor tror du det?
Jeg er ikke enig . Ketogent kosthold kan de aller fleste ha god nytte av, fordi det har så mange helseeffekter utover vektnedgangen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 12:25   #23
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tja, sulting er vel et eksempel. Anbefales absolutt ikke.


-

Er det greit vær der ute på viddene?

  Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 13:07   #24
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvorfor tror du det?
Jeg er ikke enig . Ketogent kosthold kan de aller fleste ha god nytte av, fordi det har så mange helseeffekter utover vektnedgangen.

Helt enig.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 20:02   #25
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Er det greit vær der ute på viddene?


Nå er det sikkert en del av det å være på viddene, men jeg forstår ikke helt hvorfor du mener jeg er der.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekuren snoopygirl Ketolysekuren 62 25-04-12 20:22
Ny på ketolysekuren Hapylady Spørsmål og svar 11 27-04-09 15:08
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Er Ketolysekuren noe for meg? Agurk Ketolysekuren 1 25-10-07 07:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no