Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Fem uker stillstand

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-10, 21:15   #1
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Fem uker stillstand

Hei.

Jeg har spist lavkarbo og vært i ketose i ca 4,5 mnd. Vektnedgangen var jevn fra uke 22 til 36. Gikk ned ca 10 kg.

Siden uke 36 (41 nå) har vekta mer eller mindre stått stille. Bare noen få 100 gram både opp og ned.

Her er kurvetallene:

Uke Vekt
36: 89,4
37 89,4
38 88.9
39 89,1
40 89,2
41 89,2


Som dere ser har det stått ganske stille.
Vil dette si at jeg er på et platå?
Og, bør jeg nå begynne å se på hva jeg spiser som kan være partystoppere?
Eller bør jeg ta en skaldemann-sommer?

Svar og meninger mottas med stor takk

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:39   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fem uker stillstand

Vanskelig å anbefale det ene eller det andre uten å vite hva det er du spiser.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:59   #3
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Sv: Fem uker stillstand

Ja, beklager, det burde jeg da ha tenkt på

Her er en typisk dagsmeny:

Frukost: 3 stekte egg + noe stekt kjøttpålegg

Middag: 250 gr kjøttdeig, hjemmesnekra tacokrydder, salat, paprika, agurk.

eller: 500 gr kjøttdeig+2egg+100 gr matfløte: stekt til kjøttkaker.

2 t etter middag: 100 gr fløte + 50 gr bringebær

Kvelds: 2 Fiberrik, meierismør + hvitost + paprikaringer

Hver dag inntas også mellom 10-20 gr 86% sjokolade.

Dette må vel sies å være en typisk dag.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:09   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fem uker stillstand

Bringebær, fiberrik og sjokolade er alle potensielle partystoppere Jeg ville prøvd å kutte ut disse før jeg evt gikk for en "sommer".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:58   #5
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Fem uker stillstand

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Hei.

Jeg har spist lavkarbo og vært i ketose i ca 4,5 mnd. Vektnedgangen var jevn fra uke 22 til 36. Gikk ned ca 10 kg.

Siden uke 36 (41 nå) har vekta mer eller mindre stått stille. Bare noen få 100 gram både opp og ned.

Som dere ser har det stått ganske stille.
Vil dette si at jeg er på et platå?
Og, bør jeg nå begynne å se på hva jeg spiser som kan være partystoppere?
Eller bør jeg ta en skaldemann-sommer?

Akkurat det samme skjedde med meg også! Og omtrent på samme tidspunkt og kg! Godt å se at en ikke er alene, selv om det er en fattig trøst for deg akkurat nå....

For mitt vedkommende tror jeg at det var Nannahs supergode knekkebrød som var partystopperen, for bare noen få dager etter jeg sluttet med dem begynte vektnedgangen igjen. dog saaaaakte . (Og det var trist, for de ER virkelig supergode ).

Du får uansett ha lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 21:56   #6
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fem uker stillstand

Nå har jeg kutta ut bringebær, fiberrik og sjokolade, og meieriprodukter(ikke smør).
Og vekta har rikka på seg
Men nå trenger jeg motivasjon. Var på besøk, og der ble det servert eplepai og is. namnamnam............. spiste ikke det altså.. men fy så lyst jeg hadde på.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 14:34   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Fem uker stillstand

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Nå har jeg kutta ut bringebær, fiberrik og sjokolade, og meieriprodukter(ikke smør).
Og vekta har rikka på seg. Men nå trenger jeg motivasjon. Var på besøk, og der ble det servert eplepai og is. namnamnam............. spiste ikke det altså.. men fy så lyst jeg hadde på.

HURRA!!!!! Fiberrik, bringebær og den sjokoladen er typiske partystoppere ja. Best å holde seg unna.

Når jeg skal bort på besøk så sørger jeg alltid for å spise meg god og mett hjemme før jeg drar. Det er blitt alfa og omega i min verden, for å klare de der sosiale settingene der det tilbydes alt mulig som jeg ikke kan spise allikevel. Dette tipset lærte jeg av ei venninne som er diabetiker. Spesielt hvis jeg spiser meg mett på noe solid kjøttmat først, så har jeg aldri lyst på noe som helst av kaker og greier.

Jeg har levd lavkarbo i fire år nå, og har tenkt å fortsette resten av livet uansett, så jeg har lært meg til noen sånne tilpasninger som passer til mitt liv. Lavkarbo har gjort meg både frisk og slank, så får de andre bare "kose" seg med kakene sine så mye de bare vil for meg...

Masse lykke til videre!
beste hilsen Nic

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stillstand ... savoy Eurodiett 7 04-09-10 15:28
2 uker på OE, opp 4 kg Chantelle Lavkarbo generelt 5 24-04-09 10:40
0,5 kg på 2 uker Mayella Ketolysekuren 21 14-12-07 11:47
Stillstand og oppkarbing Fjonken Spørsmål og svar 7 03-03-06 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no