Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvor kan jeg ta håranalyse?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-04, 00:03   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvor kan jeg ta håranalyse?

Noen som vet? Og om det er dyrt?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 07:38   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du kan ringe til disse:
http://www.aurorasenter.no/Lis%5CHMA_Hoved.htm
http://www.aurorasenter.no/terapeute..._bokneberg.htm
http://www.livsenergi.net/haranalyse.html

De jeg ringte tok 1200 kr.
Jeg vet ikke om dette er riktig, men jeg fant det på nettet. Det sa også en jeg var i kontakt med her i Stavanger... at det kunne få utslag om jeg hadde farget håret. Tror det er forskjellige meninger, så spør terapeutene du !

Sitat:

Håranalyser benyttes av enkelte som driver med alternativ medisin og koster fra 500 -1000 kroner. Det er særlig underskudd på spormetaller man forsøker å påvise. Håranalyser egner seg imidlertid dårlig til å påvise mangler i kroppen. Det er flere grunner til dette. Håret vårt utsettes daglig for støv, fett, og forurensninger i luften. Dette etterlater metaller som ikke har noe med kroppens funksjoner å gjøre. I tillegg vaskes jern og mangesium ut av håret hvis det vaskes ofte og samtidig tilføres det kobber fra vannrørene. Ulike hårpleiemidler påfører håret forskjellige kjemikalier. F.eks. inneholder anti-flasshampoer selen og sink. En annen feilkilde er at hår med forskjellig farge inneholder forskjellige mengder metaller. Hårprøvene sendes til utenlandske laboratorier - som oftes i U.S.A. Når et amerikansk laboratorie avgir sitt svar sammenligner det metallinnholdet i det innsendte norske håret med det som er gjennomsnittet i amerikansk hår. Ettersom den amerikanske befolkningen er sammensatt av andre folkegrupper enn den norske, blir en slik sammenligning feil. Konklusjonen er at en håranalyse dessverre inneholder så mange feilkilder at den må regnes som verdiløs..

Som sagt, jeg vet ikke om dette er riktig, men det er skrevet av en lege, - de er vel negative til alt alternativ medisin !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 11:15   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Rota litt i veska mi og fant enda en, - som jeg har fått anbefalt her inne:

Erik Johansson, EJ akupunktur & kopping, tel. 61263820, mail ejohan4@c2i.net.

Husker ikke om det var han eller Stavanger Soneterapi som tok 850 kr, de står på samme lappen skjønner du !!

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-04, 12:58   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hoho... det var ikke akkurat gratis nei! Litt mye penger for en student... Men tusen takk for info, snille Nille - jeg skal begynne å spare

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no