Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

På stedet hvil

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-08, 19:35   #1
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

På stedet hvil

Har et problem. Jeg går ikke ned, det skjer ikke noe!

Begynner å miste motet.

Har spist lavkarbo siden januar med få utskeielser. Har kun gått ned ca. 1 kilo. Sist jeg holdt meg unna karbohydrater raste jeg ned. 10 kilo gikk ganske fort. Jeg har like mye å ta av nå som den gangen.

Jeg kommer lett i ketose. Selv når jeg spiser sjokolade faller jeg ikke ut. (det er sjeldent, men får svake øyeblikk) Er flink til å trene litt når jeg har falt av lasset.

Spiser mye egg. Et lite knekkebrød til frokost. Kylling eller kjøtt til middag og lunsj. Litt grønnsaker/salat ved siden av. Holder meg helt unna de "farlige" karbohydratene. (brød, poteter, pasta osv.)

Jeg er jo i ketose. Hvorfor går jeg ikke ned? Man brenner jo fett i ketose.

Noen tips hver så snill.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 20:53   #2
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: På stedet hvil....

Har det akkurat sånn som deg og sliter med motivasjonen nå. Første gang jeg gikk på lavkarbo gikk jeg jevnt ned, 1 kilo i uka ganske lenge... men nå går det seint, 6 kilo siden nyttår og nå har jeg til og med mer jeg skal ta av.

Kanskje det er sånn at man ødelegger effekten av å gjøre dette flere ganger?? Jeg spiser vel så strengt som forrige gang, sticksen er lilla hele tiden men det går mye saktere. Jeg skal uansett ikke opp i vekt igjen så jeg nekter å gi helt opp.. tror jeg

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:03   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: På stedet hvil....

det har jeg lest..? At man ikke har samme effekten etter å ha gått inn og ut av ketose x antall ganger..? :lurer:

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 21:29   #4
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: På stedet hvil ...

Damn... det er ikke gode nyheter

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 16:40   #5
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: På stedet hvil ...

Oi, håper ikke det! Håper noen som vet det sikkert kan svare.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 18:22   #6
Madeleine
Medlem
 
Madeleine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 48
Innlegg: 259
Madeleine er ny på veien

Sv: På stedet hvil ...

Jeg har også lest at man dessverre har hatt sin "gode start "med lavkarbo første gang....neste gang vil det være vanskeligere og/ev.ta lenger tid enn første gang

__________________
Besøk gjerne journalen min her


Madeleine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 14:56   #7
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: På stedet hvil ...

Må ta meg sammen igjen nå etter julen. Har ikke vært flink i det siste.

Noen som har mer info om dette problemet? At man sliter med å komme i ketose etter å ha gått på lavkarbo flere ganger.
Noen tips til hva man eventuellt kan gjøre?

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 18:33   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: På stedet hvil ...

jeg bruker jo ikke ketose, men iallefall føles det uansett mye bedre å leve lavkarbo!!

Jeg gikk greit ned denne gangen også (skulle bare justere noen kg..) men det tok mye lengre tid ja.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:06   #9
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: På stedet hvil

Det er flere her inne som har endret filosofien litt, og tenker litt mer Fedon Lindberg. Noe mer karbohydrater (de sakte, og de med lav GI), og mindre fett. Photoobscura er jo en av de som har hatt knallgode resultater der! Hun har også kuttet melkeprodukter.
Selv tror jeg trening, og styrketrening, er vikitg. Spis proteiner rett etter styrketrening. (tips fra legen )

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:48   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: På stedet hvil

Ellers, om det er ketolyse du vil, kjør Atkins induksjon de første to ukene. Den er strengere. Og ja, du trenger å trene.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 22:44   #11
Sneakers
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Sneakers er på en erverdig vei

Sv: På stedet hvil

hvordan er motivasjonen deres nå? min er helt på bånn og det er fordi jeg har hatt en liten sprekk.. eller en ganske stor faktisk.. kjæresten min hadde laget reker osv i går så spiste loff, i dag var vi på frokost hos faren hans (måtte jo spise brød da, føler meg uhøffelig hvis ikke), spist pizza til middag og hatt en skikkelig sjokolade og is smell i dag.. i morgen er det middag hos moren til kjæresten min så må jo spise det jeg får. blir så demotivert når jeg blir sånn som nå.. HVORFOR har jeg ikke holdt meg til dietten i går og i dag? er så-så skuffet..

Sneakers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 20:35   #12
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: På stedet hvil

Nå er jeg igang igjen og denne gangen går det mye lettere!!
Tror kanskje jeg har vært hakket flinkere denne gangen, men tror ikke det er verre å komme i ketose etter flere ganger. Forrige gang slurvet jeg mer i helgene. Nå har jeg vært standhaftig siden jul bortsett fra en liten svakhet. Kom kjapt i ketose igjen da.

Tror kanskje det var litt for enkelt første gangen. Raskt i ketose og raste ned i vekt. Mulig dette gjorde at jeg tok litt lett på det neste gang.

Denne gangen har jeg spist litt mindre fett. Mulig det har noe å si.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tryptofan i stedet for lykkepiller? Huldr Kosttilskudd 8 29-04-15 14:10
I stedet for lasagne firth Middag 30 05-02-09 20:47
På stedet hvil Misamar South Beach 2 10-11-05 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no