Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Soyaprodukter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-07, 19:46   #1
søtekrølle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 9
søtekrølle er på en erverdig vei

Soyaprodukter

Hvor kan jeg lese om soyaprodukter som soyamel og soyaprotein.
(Hva det er laget av, hvor mye det koster, hvor man får tak i dette)

søtekrølle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:46   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprodukter

Du kan feks. google, eller du kan søke her inne, da får du opp mye info. Jeg er selv en google-oholiker.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 19:47   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprodukter

Soyabønner males opp til soyamel, det inneholder normalt ca 20 gram
karbohydrat/100 gram. (men noen her har visst fått tak i et med mye mindre karber i). Soyamel finnes i vanlig dagligvare ved helsekost produktene, eller evt. i helsekostbutikk. Har ikke kjøpt (bruker ikke soyaprodukter) så jeg vet ikke prisen.

Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså renset soyamel. Det inneholder fra 1,5 og oppover pr 100 gram. Det billigste får du kjøpt på www.ketolyse.no eller evt. i helsekostbutikk.

Det er soyaproteinet og ikke melet du bør kjøpe, - et hvilket som helst proteinpulver (også myse/whey protein) smaker bedre enn soyamelet. Det smaker grusomt !



Tips: Vi har en utmerket søkefunksjon ehr på forumet, oppe til høyre. Velg "utvidet søk" og skriv f.eks. *soya*i søkeord. Med stjerner på hver side. Velg at du vil ha "vis resultat som innlegg" - da får du opp alle resultat med ordet soya i forskjellige sammenhenger opp.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 01:38   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Soyaprodukter

Tofu har nesten ingen karber da (2KH for en 1/4 blokk)! Det er soja-pudding. Det tar opp smak etter det det er oppi! Så man kan marinere etc. Den kommer i mange stivheter, fra silken soft som er så myk at du kan bruke den i smoothies eller i ostekake, til Extra Firm, som man kan marinere kutte opp og ha i stekepannen. Egner seg godt som "biter av kjøtt" erstatning. Du kan og ha tofu i kjøttblandinger eller for å drøye eggerøre.

De internasjonale matvarebutikkene har vel tofu.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen


Sist redigert av Megvel : 13-12-07 kl 01:58. Årsak: mer
Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Soyaprodukter Fedonisten Generell ernæringsdebatt 7 10-01-06 11:34
Soyamelk/fløte dingpot Atkins kosthold 5 28-02-05 16:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no