Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser jeg for lite?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-09, 12:44   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Spiser jeg for lite?

Hei, har forsøkt meg på lavkarbo-kosthold de siste 3-4 ukene, og jeg har gått ned et par kilo. Nå har jeg mensen, så har stått stille denne uka desverre... Jeg drikker så mye vann jeg klarer (ca 2 liter pr dag) og ofte endel Sprite Zero og 7Up Free i tillegg. (Jeg får ikke søtsug av dette, føler tvert i mot at jeg ikke trenger noe annet søtt så lenge jeg har denne "trøsten.") Jeg synes jeg spiser så lite, men er ikke sulten,- det betyr vel at alt er i orden selvom vekta av og til står litt stille eller svinger litt? Jeg trener ca 4 ganger i uka, så regner vel egentlig med at evt vekttap kommer herfra også, men synes det er rart at jeg ikke er mer sulten når jeg trener såpass mye? Hmm. Jeg tror nok ikke jeg får i meg nok fett.

Til frokost: 2 stk Fiberrik med tjuuukt lag svolværpostei/makrell i tomat + 1 stk Yoplait 0,1% med ca 2 ss Fedonmusli. Vann Vann Vann

Lunsj: Et egg med salat/ eller 1/2 avokado med rekesalat/ eller egg og bacon eller kyllinglår. Det er som oftest på dette tidspunktet jeg ikke er sulten, så ofte spiser jeg bare ost og skinkeruller + masse vann.

Middag: Kjøtt/fisk med salat og vann. (Lager nå mest oppskrifter fra forumet her)

Er dette for lite mat? Kan vekta stoppe opp hvis man spiser for lite også?

Sara

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:30   #2
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

hei!
det kommer jo helt ann på hvilken filosofi du følger! så litt vanskelig å hjelpe når vi ikke vet det....
men lykke til på veien i allefall!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:14   #3
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite?

Ingen spesiell filosofi, men har blitt anbefalt å spise Atkins de første par ukene for å bli kvitt søtsug osv. Jeg vil spise lite karber uten å telle, og er ikke så opptatt av ketolyse osv. Har ikke mange kilo jeg skal ned.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 18:41   #4
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

Hvordan går det med søtsuget egentlig? :-)

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 20:10   #5
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite?

Opprinnelig lagt inn av caz, her.

Hvordan går det med søtsuget egentlig? :-)

Hei Caz, det går overraskende bra! :-) Kjenner det selvfølgelig av og til, som den slikkmunnen jeg er, hehe, men jeg synes det er kjempelett å finne alternativer. Heldigvis er jeg glad i ost, for jeg spiser bare noen osteskiver hvis jeg får lyst på noe!

Det eneste jeg er usikker på, er som sagt om jeg spiser "riktig" nok. Og er det ok å lage brøderstatninger osv?

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 20:38   #6
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

Du spiser kanskje litt lite.

Jeg har samme problemet selv. Jeg trener 10-12 ganger i uken og spiser mat med mye proteiner og fett, lite karbisser. Jeg har prøvd å holde meg på 6 måltider om dagen, ca 1500 kalorier. I begynnelsen var det vanskelig å komme ned dit, men nå syns jeg det er vanskelig å komme opp dit. Magesekken min er nok blitt mindre og jeg klarer mindre mat enn før. Enkelte dager har jeg ligget på 600-700 kalorier enda jeg har spist MYE. Da må jeg finne en nødløsning for å få i meg nok slik at kroppen ikke sulter seg.

Det vi begge må gjøre, er å lage mat av mer kaloririke råvarer, samt å kanskje spise litt mer hyppigere enn hver 3. time

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:52   #7
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

Det er mange som ikke får vektnedgang når de spiser brøderstatninger, men du kan jo prøve og se om det bremser deg.
Til dere begge, fett er kaloririkt og viktig for å gå ned :-) Jeg har perioder hvor jeg ikke orker å spise, men da trykker jeg i meg noe fettrikt.. Meierismør og cocosa ;-)

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:56   #8
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

Og ja, jeg tror nok kroppen kan tro det er krise om man spiser for lite mat og bremse nedgangen. Det er en del av grunnen for at fett er viktig, men også for at man må gi kroppen fett for at den skal forbrenne det man har på kroppen. Er en del gode innlegg her, så ta et søk på fett så ser dere litt mer om prosessene.

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 15:17   #9
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for lite?

Takk! :-)

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 22:45   #10
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Spiser jeg for lite?

Det er absolutt mulig å bremse vektnedgangen hvis du spiser litt lite. Etter hvert som du får opp fettforbrenningen vil kroppen bruke av sitt eget fett som energi i tilegg til maten du spiser, derfor ender man ofte opp med et lavt kaloriinntak. Men spiser du for lite, klarer ikke alltid kroppen å forbrenne sitt eget fettlager fort nok til å gi deg nok energi. Styrketrening/kondisjon kan være en bra måte å booste fettforbrenningen på.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg for lite fett? scartz Ketolysekuren 28 14-09-08 20:57
Spiser jeg for lite.. ? smookie Lavkarbo generelt 24 18-11-06 18:24
Spiser jeg for lite? paprika Spørsmål og svar 11 10-05-06 22:44
Spiser jeg for lite? Searynox Ketolysekuren 12 13-08-05 17:06
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no