Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dilemma ... Hva ville du gjort?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 18:36   #26
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er mye større sjanse for å bli syk av ting om du er livredd for det og unngår alt. Da har ikke kroppen noe immunforsvar mot ting, og du blir syk av alt.


Ang femåringen, hun har sikkert ikkefylket av å lære at ikke alle kan danse etter hennes pipe heller da, selv om hun vil det.

Vet ikke med Carisma, men jeg er ikke redd for å bli syk. Det er ikke derfor jeg ikke liker bakterier. Det er vel mer pga at jeg ikke klarer hund... og til tider syns jeg det er over alt ute. Alt for få som plukker opp etter seg der jeg bor iallefall!

Ang. femåringen så har du helt rett. Men det er alltid så mye lettere med andres barn enn med mitt, da er det så mye mer følelser inn i bildet. Men jeg hører hva du sier

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:52   #27
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Så feks en kjøpmann sette syltetøyglass på gulvet i en matbutikk i går, og da tenkte jeg straks på koblingen mellom hunde..... ute og så på gulvet, og så på syltetøyglasset, og så inn i kjøleskapet.

Hadde jeg ikke kommet til å tenke over en gang. Ikke om det var et glass med noe i nei. Hadde det vært en pakke kjøttdeig eller noe så kanskje.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:05   #28
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hadde jeg ikke kommet til å tenke over en gang. Ikke om det var et glass med noe i nei. Hadde det vært en pakke kjøttdeig eller noe så kanskje.

Hva er forskjellen? Begge er jo i emballasje...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:11   #29
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

Jeg har fortalt ungene sant som er at mamma ikke tåler så godt å spise slik og slik mat. Jeg startet opp med lavkarbo og ketogen kost i mars 09, da var mellomste 4 år. Og hun forsto godt at mamma ikke kunne. Sånn som at M i barnehagen ikke kan drikke melk? spurte hun.

Nå er jo saken den at jeg får vondt i magen, magekramper og diarè av feil mat, og mel og sukker er det jeg reagerer mest på. Og vondt i magen fortstår i allefal mine barn.

Jeg hadde skrytt av hvor godt baksten lukter og si at den kommer nok mange til å ville smake på. Mine hadde ikke blitt lei seg for at mamma ikke kan spise alt de kan og lager.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:23   #30
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har fortalt ungene sant som er at mamma ikke tåler så godt å spise slik og slik mat. Jeg startet opp med lavkarbo og ketogen kost i mars 09, da var mellomste 4 år. Og hun forsto godt at mamma ikke kunne. Sånn som at M i barnehagen ikke kan drikke melk? spurte hun.

Nå er jo saken den at jeg får vondt i magen, magekramper og diarè av feil mat, og mel og sukker er det jeg reagerer mest på. Og vondt i magen fortstår i allefal mine barn.

Jeg hadde skrytt av hvor godt baksten lukter og si at den kommer nok mange til å ville smake på. Mine hadde ikke blitt lei seg for at mamma ikke kan spise alt de kan og lager.

Så bra Imse, at dette funker. Det er sikkert bare jeg som overdramatiserer dette. Jeg sa at jeg fikk vondt i magen, så hun kjøpte den. Men er så redd for at de skal bli opptatt av slanking om du skjønner... Takk for innspill

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:47   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Så bra Imse, at dette funker. Det er sikkert bare jeg som overdramatiserer dette. Jeg sa at jeg fikk vondt i magen, så hun kjøpte den. Men er så redd for at de skal bli opptatt av slanking om du skjønner... Takk for innspill

Du trenger ikke å si et ord om slanking. Det holder å si at du ikke tror du tåler all mat.

Selv om jeg har hatt noen lange sprekker, så har ungene skjønt at det er vanskelig for mamma å holde seg unna det som er godt, men de ser jo faktisk når jeg har vondt i magen, for i blandt er det så ille at jeg blir hvit som et laken og bare vrir meg... Og fingrene mine hovner opp så jeg nesten ikke klarer å bøye de, det ser ungene. Nå er det ikke alle som reagerer sånn, men det er lov å si at mamma får vondt i magen, det er iallefall mere skånsomt enn å dreie ting inn på slanking.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:57   #32
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er mye større sjanse for å bli syk av ting om du er livredd for det og unngår alt. Da har ikke kroppen noe immunforsvar mot ting, og du blir syk av alt.

Ikke livredd, men litt forsiktig kanskje? Snørrete småunger som baker kjeks er ikke det festligste jeg vet, iallefall ikke når jeg skal spise det etterpå

Men det stopper meg ikke fra å smake, da - trenger bare ikke spise så innmari mye.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 19:59   #33
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Ikke livredd, men litt forsiktig kanskje? Snørrete småunger som baker kjeks er ikke det festligste jeg vet, iallefall ikke når jeg skal spise det etterpå

Men det stopper meg ikke fra å smake, da - trenger bare ikke spise så innmari mye.

Det er da vel ikke så veldig mye bakterier igjen i ting som har vært stekt. Så slike ting hadde jeg nok ikke vært så redd for, det er nok værre med håndtakene på dodøra, andre dørhåndtak osv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:03   #34
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er da vel ikke så veldig mye bakterier igjen i ting som har vært stekt. Så slike ting hadde jeg nok ikke vært så redd for, det er nok værre med håndtakene på dodøra, andre dørhåndtak osv.

Sant nok, men er ganske nøye på håndhygiene så det går fint.

Nå høres jeg superhysterisk ut - men er ikke det altså, jeg klarer fint å være sammen med barnehagebarn og kose meg med å lage forskjellig type mat, altså!

Men jeg passer stort sett på at de vasker hender før de kutter grønnsaker og sånt..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:24   #35
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du trenger ikke å si et ord om slanking. Det holder å si at du ikke tror du tåler all mat.

Selv om jeg har hatt noen lange sprekker, så har ungene skjønt at det er vanskelig for mamma å holde seg unna det som er godt, men de ser jo faktisk når jeg har vondt i magen, for i blandt er det så ille at jeg blir hvit som et laken og bare vrir meg... Og fingrene mine hovner opp så jeg nesten ikke klarer å bøye de, det ser ungene. Nå er det ikke alle som reagerer sånn, men det er lov å si at mamma får vondt i magen, det er iallefall mere skånsomt enn å dreie ting inn på slanking.

Ja da er det jo lettere å forstå om de ser deg syk. Jeg blir jo ikke dårlig sånn av karbo. Men kommer nok til å si i fremtiden at jeg ikke tåler det...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 23:36   #36
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Jeg ville gjort som flere skriver her, kjøpt flere for å ta med hjem til andre (foreldre, besteforeldre osv) - og spist litt av hvert produkt.

For din egen del kan det være greit å spise noe før du drar, med proteiner og fett - så bremser det blodsukkeret. Etter 1,5 timer kan du også prøve deg på "Tim Ferris-trikset" som Thomas Geisner henviser til i dette blogginnlegget, punkt 10. Jeg klarer rett og slett ikke like mange repetisjoner som Geisner (naturlig nok - så utrent som jeg er) - men tar så mange jeg klarer, og merker faktisk forskjell..

Jeg merker det veldig godt på kroppen når jeg spiser flere karbohydrater enn jeg har godt av, men gjør det innimellom likevel - hvis jeg har lyst. Så tar jeg heller konsekvensene i etterkant.

Herregud, kan hende du har reddet meg. Ironisk nok fant jeg denne i dag. Har bursdag i dag og jeg var flink heleeee dagen frem til 19-20 tiden..ble bedt på kinodate av drømmedama mi og da ble det godis og mat ute..tipper en tja, 200karbo. Når jeg kom hjem spøy jeg fordi jeg ikke har smakt sukker på 3mnd og jeg fikk panikk og løp 5km i motbakke og pøsende regn(bikkja hata meg). Så tok jeg 40 knebøy og 90 pushup mot veggen(blanda minutter og reps...). Veide 1 kg mindre også etter turen enn før. Angre angre angre, men krysser fingra for at tipset "ditt" hjalp litt God natt!

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 11:23   #37
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dillema... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.


Etter 1,5 timer kan du også prøve deg på "Tim Ferris-trikset" som Thomas Geisner henviser til i dette blogginnlegget, punkt 10.

Takk for tipset

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 16:24   #38
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

jeg sleit med bivirkninger i 4 uker!! når jeg først kom inn i ketose. skikkelig hardt, var gørr trøtt hele tiden, vondt i hode hele tiden, svimlet å slikt.
men når jeg hadde vært i ketose i 8 uker var jeg en dag ute av ketose, for så å inn igjen dagen etter, merket ingenting. å vekta merket heller ikke noe.
selv etter 3 uker ut av ketose for så å inn igjen, merker jeg ikke noe, å vekta forsatte nedover hele tiden
jeg hadde spist kake, vist det betyr så mye for din datter, så går det ann å utsette vektnedgangen litt en dag. det er ikke mye feil som skjer. vist du bare et streng igjen før å etter så tror jeg ikke det har noe å si..

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 16:27   #39
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

men om det er i andre tilfeller en akkurat dattera di, så kan du late som du er alergiker.
det hjorde jeg. 10 uker i ketose å det funket såå fint. var ute å spiste, sa jeg ikke tålte sukker, mel og stivelse å ikke kunne ha så mye melk purte alltid om jeg kunne få ekstra grønsaker å droppe poteter osv. funket som fjell det

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:50   #40
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Dilemma... Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

men om det er i andre tilfeller en akkurat dattera di, så kan du late som du er alergiker.
det hjorde jeg. 10 uker i ketose å det funket såå fint. var ute å spiste, sa jeg ikke tålte sukker, mel og stivelse å ikke kunne ha så mye melk purte alltid om jeg kunne få ekstra grønsaker å droppe poteter osv. funket som fjell det

hehe, takk for tipset. Det jeg var redd for, var ny runde med ille bivirkninger, og så er jeg redd for å falle av lavkarbo-vogna. Er ikke så sterk om jeg først skeier ut... Men det gikk bra i går, da jeg skulle på høstfest i bhg. Jeg smakte litt på en muffins, og jeg hadde bekymret meg alt for mye på forhånd

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ville du gjort? Frøkengiraldriopp Ketolysekuren 23 26-11-10 00:18
Hva ville du ha gjort? Augustina Trening 28 17-08-10 22:40
Hva ville du gjort? Guromor Spørsmål og svar 3 18-03-10 07:44
Hva ville du gjort? Macarena Eurodiett 3 08-06-08 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no