Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-08, 14:00   #1
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Usikker på hvordan det skrives.. Men hun sier det hjelper. går ned 2,5 kg i uken. gått på begge deler i 2 mnd nå. og gått ned 20 kg.
før brukte hun bare tablettene og gikk max ned 3 kg i mnd.
Er det noe å satse på?
Blir så usikker.vet jeg kan få tablettene av legen, får han har spurt før.

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 14:16   #2
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Venninda mi går både på atkins og tar reduxil

altså.... det funker ja- men problemet her er at en legger på seg igjen med en gang de slutter.... det gjorde jeg hvertfall... og mange her inne har hatt samme erfaringen....

jeg gikk ned- la på meg alt og litt ekstra etterpå.... eneste jeg hadde kuttet ut var tablettene....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:41   #3
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

huff da,jeg begynnte netopp på reductil...

trodde så lenge man la om kostholdet, og da det var "hoved greia"! og reductil kun var et slags suplement at man ikke gikk opp når man slutta med de jeg


huff nå ble jeg skeptisk

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 22:56   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Kan bare snakke for meg selv, men etter å ha brukt tusenvis av kroner på Reductil hadde jeg gått ned 150g!!!

Ikke verdt pengene!

Nå satser jeg på en livsstilsendring med ketolyse/lavkarbo og har mye større tro på det!

Lykke til uansett hva du velger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:22   #5
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Jobber på apotek, og vi har en del pasienter som har hatt god effekt av Reductil. Så det er nok individuelt hvor godt det hjelper.

Tok det selv en måned eller to og merket at jeg hadde mindre trang til småspising. Men etter en måned gikk jeg ikke ned mer, og da sluttet jeg. La ikke på meg de kiloene før et år etterpå igjen, så det skyltes ikke Reductil-stopp i mitt tilfelle

Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:36   #6
johing
Juniormedlem
 
johing sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Haugesund, Trondheim fra høsten av
Alder: 38
Innlegg: 15
johing er på en erverdig vei

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

det er ikke noe problem å ta reductil i sammen med ketolyse. jeg henvendte meg per mail til Torkil P. Andersen med samme spørsmål, jeg fikk kjapp respons hvor han sa at det var ikke nødvendig å ta de men hvis jeg følte at det hjalp måtte jeg bare fortsette

johing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 11:43   #7
Doris
Juniormedlem
 
Doris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 61
Innlegg: 20
Doris har en fantastisk aura rundt segDoris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Jeg har gått på Reductil nå i over 2 mnd og har gått ned snart 12 kilo. Jeg har begynt å trene 3 ganger i uken - Sirkeltrening, som er veldig morsomt. Reductil er for meg en slkags hypnose -jeg får ikke lenger den store "lykkefølelsen" av å stappe inn masse mat. Jeg tror at Reductil kun er for oss som har liten forbrenning (lavt stoffskifte) og overspiser. Det sitter i hodet! Jeg har tenkt å bruke de i 1 år, for å endre vaner og livsstil helt.

__________________


Doris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 23:25   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Jeg kan ikke skjønne hvorfor man skal bruke disse tablette når ma alikevel følger Atkins (eller ketolyse for den del)...

Er ikke hovedpoenget med disse tablettene å minske sulten? De gjør ikke noe direkte med forbrenninga, vel?

Og følger man Atkins by the book, så går man jo ned uavhengig av disse tablettene...

føler det er både bortkasta penger og unødvendige medisiner for kroppen... (?)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 23:34   #9
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Min mor går på disse, men har nå stoppet opp. Jeg ble ikke anbefalt disse av min lege.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 16:31   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

For n'te gang: Reductil kombinert med Atkins er bortkasta penger.
Og man tar ikke av mer heller. Snarere tvert i mot.
.... men det er ikke mine penger

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 19:49   #11
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

For n'te gang: Reductil kombinert med Atkins er bortkasta penger.


Det var det jeg tenkte.... Blir litt smør på flesk...


(hmmm... Men smør på flesk er jo bra, er det ikke, Nille??) Hehe

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:36   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Det var det jeg tenkte.... Blir litt smør på flesk...


(hmmm... Men smør på flesk er jo bra, er det ikke, Nille??) Hehe

Blir ikke smør på flesk. Det blir smør og flesk minus smør og flesk og da mister vi effekten av smøret og flesket ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 12:19   #13
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Påpeke:
reductil SKAL kombineres med omlegging av kostholdet for å ha noen effekt.
Funket som bare det for meg, gikk ned masse og har holdt stabil vekt i et halvt år.
-men dette var ikke på lavkarbo-diett da, så den kombinasjonen kan jeg ikke si noe om.
Men reductil reduserer ikke matlysten mer enn i starten, etter det må man selv regulere det på vanlig måte, så det er helt klart at den har påvirkning på forbrenningen, hadde hatt samme kosthold i to år før reductil, men ikke før jeg begynte med disse pillen gikk jeg ned.

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 09:14   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Fikk reductil av legen i fjor rundt påsketider etter at jeg hadde ligget på et platå i et par måneder, og det satte i gang vekttapet igjen, så noe må det jo ha å si for forbrenningen? Det skal nevnes at jeg da bare gikk på generell lavkarbo a'la South Beach. Jeg har nå startet på Atkins, så jeg skal etterhvert eksperimentere litt og se hvordan effekten er med reductil kontra uten reductil. Reductil koster jo en del, og å kaste bort penger på noe som ikke har stor effekt gidder jeg ikke

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 13:54   #15
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Venninna mi går både på Atkins og tar reductil

Vel.. Jeg var hos legen min for litt over en uke siden. Han skrev ut Reductil 15mg og ba meg gå over på lavkarbo. En ting som er litt dumt er at jeg sliter litt med å få i meg nok mat, men vekten går ned den.. Det er vel bare snakk om en overgangsperiode at jeg skal ta disse her og regner ikke med noen reell dobbelvirkning, men har mye mindre lyst på karbohydrater (kaker, godteri etc.) enn jeg hadde forrige gang. Kan jo være andre årsaker eller tilfeldig selvsagt.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins shop! HP Atkins kosthold 67 28-10-09 22:14
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06
Harselering av Atkins på radio i dag Carbokiller Generell diskusjon 2 02-03-04 22:34
Du dauer om du går på Atkins Carbokiller Atkins kosthold 4 19-02-04 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no