Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Den optimale smoothie

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-04, 23:17   #26
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Håper den inspirerer. Når jeg får råd til proteinpulver skal jeg prøve å blande i litt av det.

Hadde bare lyst til å si noe ang dette, for jeg bruker proteinpulveret også for å få ned matbudsjettet litt, for det er dyrere å spise lavkarbomat. Kanskje ikke så mye, men jeg spiser i tillegg mere mat når jeg spiser riktig, så da merker jeg det godt på lommeboka. Når jeg bruker proteinpulver, så blir smoothien virkelig et komplett måltid, og det er et rimelig måltid.
Det kan virke litt dyrt i innkjøp, men på sikt tror jeg det lønner seg både for matbudsjettet og helsa/vekta.

Denne bruker jeg for tiden, den er både rimelig og veldig god på smak:

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6

Denne har jeg bestilt, og gleder meg til å prøve. Noe dyrere, men jeg bruker såpass mye av det at jeg må ha variasjon:

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/...7&g1=16&g2=122

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-11-04, 23:18   #27
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Savner litt egg i den smoothien jeg ...

Jeg også, egg eller proteinpulver...
Må være proteiner i vettu.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-11-04, 23:50   #28
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Fytoøstrogensmoothie (ryli - skygg unna)

Koselig å se Lise her inne da!

Denne fytoøstrogensmoothiesen kan kanskje gi noen og enhver - eller de som trenger det - mer østrogen i kroppen:

50 ml soyamel (billig-utgaven av soyproteinpulver )
1 egg (eller fler)
1 ss sesamfrø
1 ss valnøtter
1 ss linfrø
1 banan (?)
2,5 dl melk
ingefær, kanel, nellik
evt. søtstoff

Denne er ikke kjempegod, men jeg lagde den når jeg var "liten" fordi jeg syntes det var lurt med billig soyamel istedet for dyrt soyaproteinpulver, og fordi jeg trodde jeg trengte mer østrogen. Den er helt ok med krydderet i, og det kan jo byttes ut med kakao og vaniljesmak. I hvert fall er det en ide og en variant, da jeg ikke har sett smoothieser med soyamel her inne.

Ha en (snart) god natt!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 08:51   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nalana

Hadde bare lyst til å si noe ang dette, for jeg bruker proteinpulveret også for å få ned matbudsjettet litt, for det er dyrere å spise lavkarbomat. Kanskje ikke så mye, men jeg spiser i tillegg mere mat når jeg spiser riktig, så da merker jeg det godt på lommeboka.

Ja, det merkes veldig godt! kan ikke bare leve på spaghetti og knekkebrød til neste lønning lenger liskom..
Jeg har en tendens til å bli litt ensformig i spisinga mi på slutten av hver lønning.. finner noe som er relativt billig og holder meg til det liksom.. særlig når det gjelder frokost og mellommåltid. Er liksom ikke inspirert til å variere. Tror jeg må få det inn i Planen min.

Jeg ser at mange snakker om egg i smoothiene. Men smaker den ikke rått egg da? Jeg har helt angst for rått egg!.... Syns det både lukter og smaker forferdelig. Vil helst ha de ikke hardkokte, men steinhardkokte...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 09:13   #30
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Jeg ser at mange snakker om egg i smoothiene. Men smaker den ikke rått egg da? Jeg har helt angst for rått egg!.... Syns det både lukter og smaker forferdelig. Vil helst ha de ikke hardkokte, men steinhardkokte...

Neida, det går så fint at. Det hender til og med at jeg bare rister litt i en shaker, men merker ikke at det er rått egg i. Hvis du bruker blender eller mixer, så blir det enda bedre. Du lager liksom eggedosis først, enten med priteinpulveret, eller evnt fructose. Så tar du oppi resten av det du skal bruke, og konsistensen er mye bedre med egg i

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 09:58   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nalana

Neida, det går så fint at. Det hender til og med at jeg bare rister litt i en shaker, men merker ikke at det er rått egg i. Hvis du bruker blender eller mixer, så blir det enda bedre. Du lager liksom eggedosis først, enten med priteinpulveret, eller evnt fructose. Så tar du oppi resten av det du skal bruke, og konsistensen er mye bedre med egg i

Men det er jo likevel rått egg..... Eggedosis klarer jeg ikke, fordi jeg VET at det er rått egg. Ja, jeg er sær på det området.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 10:47   #32
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av


Da er det nok ikke så greit, du får kjøpe eggeprotein da

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 10:54   #33
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Så bra at det er action på denne tråden!

Jeg lurte på dette med proteinpulver.. Jeg bruker 2 egg i smoothiesene mine (1 egg hvis jeg akkurat har spist, eller snart skal spise) - jeg trenger vel ikke å ha proteinpulver oppi da?

Det er enten/eller, sant?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-11-04, 21:26   #34
ElinGH
Medlem
 
ElinGH sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 105
ElinGH er en juvelElinGH er en juvelElinGH er en juvel

vil tro det er godt med tyrkisk yoghurt i den lassien også! Den er også godt for mye, og har en helt fantastisk smak! Vet ikke hvor lett det er å få tak i, jeg kjøper den hos den tyrkiske kjøpmannen på hjørne. Kan også nevne at den er produsert i norge med norske råvarer!

E.

__________________
MVH ElinGH

www.overvektig.net
En uavhengig nettside laget for og av overvektige som ønsker å gå ned i vekt.




ElinGH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert - snart atkins Svar med sitat
Gammel 08-11-04, 22:58   #35
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Så bra at det er action på denne tråden!

Jeg lurte på dette med proteinpulver.. Jeg bruker 2 egg i smoothiesene mine (1 egg hvis jeg akkurat har spist, eller snart skal spise) - jeg trenger vel ikke å ha proteinpulver oppi da?

Det er enten/eller, sant?

Det må ikke være enten eller...
Om det er et hovedmåltid, så kan det jo være lurt med proteinpulver om du bare har to egg i... Men du kan også ha tre egg da det er ca 24 g protein der om du har store egg... (Skal vel optiamlt ha 30g protein i måltidet og to store egg blir 16 g,- så da har jeg en halv scop med proteinpulver i også... men da er det lurt å drikke godt i tillegg...- bare spør Musti.... ))

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-11-04, 23:44   #36
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:


bare spør Musti....

Joda, skriver under på den jeg ... og det er ikke så reint lite vann du bør drikke heller

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-04, 09:11   #37
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Lagde en i går av:


Soyamelk 1,5 dl
3 egg
2 ss kokosmelk (egentlig bare det tykke øverst i boksen)
1 ss peanøttsmør u.sukker
vaniljeessens
1/2 liten banan
litt kakao
litt søtstoff

Litt flytende, men kombinasjonen kokos, peanøtter, sjokolade (kakao) og vanilje er jo herlig! Sånn til inspirasjon for andre, kan dere jo ta oppi disse smakene men drøye bananen, ikke sant!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 15-12-04, 02:23   #38
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

jeg pleier å bruke melk i smoothiene mine jeg, men det er kanskje bedre å bruke soyamelk? noen som vet?

og må man på helsekosten og kjøpe? dyr?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-12-04, 10:26   #39
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg vet det er noen som er skeptiske til fettet i soyamelkeprodukter. Kanskje ikke så kaldpresset og transfettfritt som en skulle ønske ....

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-12-04, 10:14   #40
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

Jeg vet det er noen som er skeptiske til fettet i soyamelkeprodukter. Kanskje ikke så kaldpresset og transfettfritt som en skulle ønske ....

Den har hvertfall mye omega 6 som vi bør unngå, så jeg ville ikke brukt det som en del av mitt daglige kosthold i alle fall

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-12-04, 00:55   #41
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvordan er melon sånn karbomessig sett? Og noen som har en smoothieoppskrift med melon? Tenker mest på honningmelon.. mamma elsker den, og jeg tenkte å lære henne å lage smooothies nå i julen

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-01-05, 04:13   #42
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg er frekk som få, og poster denne som marianne har skrevet i en annen tråd

Opprinnelig lagt inn av marianne

Blåbær-smoothie med proteinpulver
1 kopp yoghurt naturell
1 kopp blåbær (hadde ikke, brukte bjørnebær)
Proteinpulver tilsvarende mengde inneholdende 14 gram protein
2 ts eplefiber eller psylliumfrø (husk)
1 ts vaniljeessens (i bakehylla i butikken)
1/4 ts Stevia (Jeg brukte fruktose)
12 mandler rå eller lett ristet (jeg brukte ristet - veldig godt!)
Fra The Soy Zone av Barry Sears.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 00:07   #43
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nå har jeg prøvd å knuse valnøtter med stavmixeren, og det går lett som en plett! Hadde oppi litt melk, så det ble en slags smørje.. Poster senere hvordan det går, tenkte å lage men smoothie av det, med jordbær bl.a.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-05, 00:50   #44
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Nå har jeg prøvd å knuse valnøtter med stavmixeren, og det går lett som en plett! Hadde oppi litt melk, så det ble en slags smørje.. Poster senere hvordan det går, tenkte å lage men smoothie av det, med jordbær bl.a.

Smaker helt greit.. litt sydhavsfølelse..

Brukte rundt 20 gram valnøtter, 150 g jorbær, 3 små egg, 1 dl melk, 3-4 ss rapsolje og litt flytende natreen.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 11:40   #45
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

mere "smutti"

tvillinggutta mine elsker mammas "smutti"...hehe (men de vil helst ha masse frukt i da)
Jeg laget en superenkel en nå, som ikke var så værst..

2 egg
1/2 teskje fruktose
lages til eggedosis før du har oppi:
1 ss rapsolje
1 youplait
litt frosne bær eller en bit melon (ikke vannmelon)
4 isbiter
8 mandler

Blir litt tjukk, men jeg spisern med skje...


Skal se å få kjøpt med noe bra olje nu...hva anbefales da? Udo's eller cocosa??
Er soyaflak det samme som proteinpulver??


Sist redigert av luringen : 29-01-05 kl 21:27.
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 11:53   #46
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av luringen

tvillinggutta mine elsker mammas "smutti"...hehe (men de vil helst ha masse frukt i da)
Jeg laget en superenkel en nå, som ikke var så værst..

2 egg
1/2 teskje fruktose
lages til eggedosis før du har oppi:
1 sans lettyoughurt med eple og kanel
4 isbiter
8 mandler


Brum-brum, drikkes
Skal se å få kjøpt med noe bra olje nu...hva anbefales da? Udo's eller cocosa??
Er soyaflak det samme som proteinpulver??

ÅH!! Luringen.. tar du med deg blenderen og kommer hit en tur eller?? Jeg spiser både cocosa OG udo's jeg da... Litt sånn Ole brum.. Ja takk... begge deler! hehe

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 12:24   #47
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Lagde meg smoothie akkurat nå.. brukte

3 egg
1 dl fettredusert kokosmelk ( 1 gr karbo pr 100 sto det)
liten skvett melk
3 ss kesam vanilje
litt fruktose
en neve mandler/valnøtter


MMMMMM.. NAM NAM.. Turte ikke spise så mye av det.. For jeg er usikker på hva dere mener om sammensetningen.. og spiser dere smooties som mellommåltid eller som erstatning for et måltid. feks.kvelds??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 21:13   #48
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

En god en i dag og...

-Cultura naturell

-isbiter

-1 bit honningmelon

en halv teskje vaniljeessens

-2 egg

litt fruktose til eggedosis.

5-6 mandler
Ha i resten.

Namme

__________________

Sist redigert av luringen : 29-01-05 kl 21:28.
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 23:52   #49
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB

Lagde meg smoothie akkurat nå.. brukte

3 egg
1 dl fettredusert kokosmelk ( 1 gr karbo pr 100 sto det)
liten skvett melk
3 ss kesam vanilje
litt fruktose
en neve mandler/valnøtter


MMMMMM.. NAM NAM.. Turte ikke spise så mye av det.. For jeg er usikker på hva dere mener om sammensetningen.. og spiser dere smooties som mellommåltid eller som erstatning for et måltid. feks.kvelds??

Jeg synes den så grei ut jeg. Du får jo i deg fett med nøttene etterpå, men dersom du klarer det, så kan det kansje være greit med en ss olje oppi.
Den så veldig god ut!

PS kansje det er litt mye med 3 ss kesam vanilje siden det er sukker i den, 1 liten ss har jeg hørt de andre som bruker den har tatt i...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 15:47   #50
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

PS kansje det er litt mye med 3 ss kesam vanilje siden det er sukker i den, 1 liten ss har jeg hørt de andre som bruker den har tatt i...

Min smoothie med 100 gram frosne bringebær, 1 ss kesam, 1 ss avocado olje og 2 egg kommer oppi 11 karber ...........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no