Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-13, 09:21   #201
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ny uke og nye muligheter

Her i gården er motivasjonen for å være flink med maten og trene hardt på topp! Jeg begynner endelig å se vekttapet på kroppen, oh lord hvor deilig det er å de at magen blir mindre og klærne løsere

Ønsker alle en toppers uke!

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 14:18   #202
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av treningstina, her.

Ny uke og nye muligheter

Her i gården er motivasjonen for å være flink med maten og trene hardt på topp! Jeg begynner endelig å se vekttapet på kroppen, oh lord hvor deilig det er å de at magen blir mindre og klærne løsere

Ønsker alle en toppers uke!

Så flott!


Hvordan har det gått med alle som har veiedag i dag?

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 17:21   #203
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Så flott!


Hvordan har det gått med alle som har veiedag i dag?

Veide jo meg på torsdag i forrige uke, men har idag som offisiell veiedag. Mensen i forrige uke, pluss en utskeielse på lørdag, ddvs. 3-4 rader av en topprismelkesjokolade( sånn stor), pluss sikkert 7-8 glass rødvin.

Første utskeielsen på kuren. Men, til min store glede har jeg likevel gått ned i vekt og er ikke ute av ketose.

Så minus 800 gram på en uke!

Tror at grunnen til at jeg gikk ned i vekt, selv om jeg hadde en uskeielse, var at jeg den dagen hadde spist veldig lite - bortimot ingen karber. Det er jo veldig usunt å bruke karbene på den slags, men tenker det går greit en sjelden gang.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 17:29   #204
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Vil forresten tipse alle sammen om en smarttelefon-app som heter "My weight".
Den er genial, og veldig motiverende.
Du legger inn vekten når du har veiing, og den viser progresjonen, tid, grafer for vektnedgangen osv.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:26   #205
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Vil forresten tipse alle sammen om en smarttelefon-app som heter "My weight".
Den er genial, og veldig motiverende.
Du legger inn vekten når du har veiing, og den viser progresjonen, tid, grafer for vektnedgangen osv.

Genialt Men har ikke skaffet meg en slik telefon enda Neste ting på ønskelisten

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:29   #206
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Hvordan har det gått med alle som har veiedag i dag?

Jeg hoppet over veiedagen denne mandagen. Med komf. på søndagen som var så føler jeg at jeg har gått litt opp i vekt. Og har perioden nå, så samler automatisk mer på vann nå. Men holder fortsatt på med lavkarbo

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 20:59   #207
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Litt utskeiele har det blitt her også. Ble litt taco- skjell hos mamma på lørdagen, men søndag i rute igjen. Var også i ketose søndag kveld, når jeg sjekket.

Merker jo at jeg mister litt muskelmasse, men håper å få fikset det igjen da!

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:02   #208
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Stille her om dagen, noen som har falt av? Sjekker urinstixen hver dag jeg, ettersom jeg er ny her. Og jeg er i ketose. Veiedag på fredag jeg, da jeg begynte en fredag.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:21   #209
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Stille her om dagen, noen som har falt av? Sjekker urinstixen hver dag jeg, ettersom jeg er ny her. Og jeg er i ketose. Veiedag på fredag jeg, da jeg begynte en fredag.

Ja det er utrolig stille her...
Men jeg har i hvert fall ikke falt av - jeg lever i beste velgående på ketolyse og elsker det! Ligger på rundt 15 karber for dagen og stresser ikke med disse stixene lengre. Begynner å kjenne kroppen nå, og vet når jeg er i ketose (har vært det konstant siden oppstart) og ikke, men i begynnelsen testet jeg fleeeere ganger for dagen

Spent på fredagens veiing! Har ikke snikveiet meg noen ting siden forrige fredag, men føler virkelig at det går nedover med vekten!

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:17   #210
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av treningstina, her.

Ja det er utrolig stille her...
Men jeg har i hvert fall ikke falt av - jeg lever i beste velgående på ketolyse og elsker det! Ligger på rundt 15 karber for dagen og stresser ikke med disse stixene lengre. Begynner å kjenne kroppen nå, og vet når jeg er i ketose (har vært det konstant siden oppstart) og ikke, men i begynnelsen testet jeg fleeeere ganger for dagen

Spent på fredagens veiing! Har ikke snikveiet meg noen ting siden forrige fredag, men føler virkelig at det går nedover med vekten!

Hehe! Jeg har tenkt det samme, men ikke tur å skrive noe, siden jeg føler jeg har spammet denne gruppen så mye! veier meg imorgen, gruer meg, tok litt syltetøy isted, hatt grådig sukkersug etter lørdagens utskeielse...

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 03:52   #211
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

For min del skal dere bare spamme i vei!
Jeg har ikke falt av, men er bare på 3. uka da. Mine veiedager er torsdager, men nå er jeg på nattevakt så veier meg ikke før jeg har stått opp på ettermiddagen.

Har prøvd masse forskjellig lavkarbomat og det har gått veldig greit.
Får en utfordring i neste uke når jeg er borte på skolesamling, men skal bo på hybel så satser på at det går greit med matlaging der.

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:56   #212
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Dette er helt sykt: første uken jeg har skeiet ut, er den uken jeg har gått mest ned!ned 1,6 kilo på åtte dager.... Hva skjer?!

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:07   #213
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Har gått 30 fulle dager siden jeg startet nå. Vekten sier at jeg på den tiden har gått ned 8.0 kilo!

Meget fornøyd. Liker fortsatt ikke vekten jeg er på, men fint å se at ting forsvinner og at den harde treningen virker.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:59   #214
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Walle, her.

Har gått 30 fulle dager siden jeg startet nå. Vekten sier at jeg på den tiden har gått ned 8.0 kilo!

Meget fornøyd. Liker fortsatt ikke vekten jeg er på, men fint å se at ting forsvinner og at den harde treningen virker.

Bravo!!!

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 15:05   #215
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Walle, her.

Har gått 30 fulle dager siden jeg startet nå. Vekten sier at jeg på den tiden har gått ned 8.0 kilo!

Meget fornøyd. Liker fortsatt ikke vekten jeg er på, men fint å se at ting forsvinner og at den harde treningen virker.

Gratulerer, så bra!

Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil jeg, lysten til å trene var bedre før jeg begynte med ketolyse. Nå har jeg ikke ork eller tiltak, når jeg tenker på spinning (som jeg har vært på i det siste, samt Bodypump) så merker jeg at kroppen ikke er med. Slapp i armene og bena.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 15:56   #216
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Gratulerer, så bra!

Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil jeg, lysten til å trene var bedre før jeg begynte med ketolyse. Nå har jeg ikke ork eller tiltak, når jeg tenker på spinning (som jeg har vært på i det siste, samt Bodypump) så merker jeg at kroppen ikke er med. Slapp i armene og bena.

Jeg slet også med slapphet i bein og armer rett etter oppstart, men etter at jeg begynte å ta Magnesium kan jeg spinne flere ganger i uken igjen

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 19:06   #217
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hurra, vekta viste -1,3 siste uka

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 06:31   #218
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Var på vekta i dag, men har fortsatt mensen. Når pleier dere å veie dere når dere har mensen? Hvor lenge etterpå? Jeg har fortsatt vann i kroppen, så får bare vente til jeg hopper på vekta igjen, tror jeg.

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 06:59   #219
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Bah... Vekten i dag viste 300g ned. Ærlig talt må jeg få si at jeg er bittelitt skuffet, jeg skulle så gjerne sett at vekttapet var større. Men man kan kanskje ikke klage så lenge det går nedover

Føler kroppen samler en del vann for tiden. Er ferdig med mens for en uke siden, men går ikke på do så ofte i forhold til den vannmengden jeg drikker hver dag.

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 08:01   #220
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg tar magnesium hver kveld jeg. I dag skal jeg gå en tur, se hvordan 'pumpa' jobber da. Hehe..

Veiedag i dag, ned 0.5 kg! Selv om jeg har skeiet ut, eller i går glapp det litt, samt i morres, dattera mi ville ha is og da måtte jeg også ha en - mente hun.

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 15:07   #221
missK
Medlem
 
missK sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 40
Innlegg: 170
missK er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Falt litt av nå. Noen leie uker, stress og eksamen. men ikke gått opp noe siden sist, ned 200g, ikke så mye på ei uke. Egentlig mest glad for at je ikke har gått opp.

missK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 10:42   #222
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg har falt av ett par dager nå jeg også. Fredagen var det innflyttingsfest hos ei venninne, ble noen øl (Tuborg lite) og en kebab etterpå (maten før festen var riktig)! I går stod jeg på fra kl 8.30- 16.40 og beiset verandaen ute. Har noen skjermbrett som var så pirk å beise!!!! Hadde ingen matlyst i går, men tok en lavkarbo- skive med makrell før jeg begynte å beies. Men på kvelden ble det ett rundstykke, chips og dip.

I dag har jeg hatt 2 speilegg, salami og hvitost til frokost. Lunsjen blir avokado, reker og majones. Dattera mi kommer hjem fra eksen i dag, samt at mamma kommer, så får se hva det blir til middag... I morgen kveld reiser jeg til Stockholm på kurs i 3 dager, kan bli vanskelig å kjøre 15 karber om dagen da. Men jeg får prøve å være bevisst på hva jeg spiser av det som blir servert - noe mat må jeg ha, og jeg kan jo ikke spesial- bestille lunsj for at jeg går på en diett?

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 11:07   #223
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Arwen36, her.

Jeg har falt av ett par dager nå jeg også. Fredagen var det innflyttingsfest hos ei venninne, ble noen øl (Tuborg lite) og en kebab etterpå (maten før festen var riktig)! I går stod jeg på fra kl 8.30- 16.40 og beiset verandaen ute. Har noen skjermbrett som var så pirk å beise!!!! Hadde ingen matlyst i går, men tok en lavkarbo- skive med makrell før jeg begynte å beies. Men på kvelden ble det ett rundstykke, chips og dip.

I dag har jeg hatt 2 speilegg, salami og hvitost til frokost. Lunsjen blir avokado, reker og majones. Dattera mi kommer hjem fra eksen i dag, samt at mamma kommer, så får se hva det blir til middag... I morgen kveld reiser jeg til Stockholm på kurs i 3 dager, kan bli vanskelig å kjøre 15 karber om dagen da. Men jeg får prøve å være bevisst på hva jeg spiser av det som blir servert - noe mat må jeg ha, og jeg kan jo ikke spesial- bestille lunsj for at jeg går på en diett?

Faktisk så er tro det eller ikke kebab det verste du kan spise
Nå reagerer kropper forskjellig, men det har gått greit for meg - så lenge det ikke er for ofte.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 11:48   #224
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei igjen aprilstartere

Her har det vært et par harde uker... Hadde en utskeielse forrige helg, med øl og vin, og påfølgende chips (1/2 pose) og ei skål med is dagen derpå, åja... også et par glass fanta MED sukker.. :-(
Tenkte at det skulle gå greit, men den helga skulle jeg jaggu få svi for! Gikk OPP nesten 1,6 kg... Fikk sjokk og sverga på å ikke skeie ut på lenge... Trøsten var at når eg veide meg tre dager etterpå så var det borte igjen, men eg måtte være streng med kaloriene for å klare det.
Denne uka har jeg hatt hjemmeeksamen og noe vondt-i-halsen-greier, så jeg har ikke trent noe som helst.
Har ikke oversteget 20g karber om dagen siste uka, selv om jeg var i konfirmasjon på torsdag :-)
Fikk forresten mange kommentarer på at kroppen min var blitt mindre Så det var motivasjon nok til å holde seg borte fra poteter, kaker og brus
Det som var bra i den konfirmasjonen var at de hadde laget en vetlagraut til en diabetiker (lagd med smør, fløte, stevia og semulegryn), så jeg spiste en hel spiseskje av dette (ca 7,5 karb)!
Men jeg må innrømme at det føltes ubehagelig å sitte med mennesker jeg ikke kjente så godt, å ikke spise kaker... for det er nå en gang sånn i vårt samfunn (spesielt blant de eldre) at kaker og poteter er det man lever for. Så jeg satt der og følte meg litt som en svensk Hollywoodfrue ;-) hehe!

Har forsatt ikke bestemt meg for om det blir veiing på tirsdag... men jeg tror eg må. Jeg får prøve å få trent og spist moderat de neste to dagene, så kanskje jeg får meg en positiv overraskelse

Ha en fin søndag folkens

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 12:44   #225
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Faktisk så er tro det eller ikke kebab det verste du kan spise

Var kylling- kebab da, men det er kanskje like gæli det?

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 18:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 11:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no