Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan går det med oss alle?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-08, 16:22   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hvordan går det med oss alle?

Tenkte å ta en liten statussjekk - noen som vil være med?

Her har jeg nå vært på ketolysekur i 11 dager, og gått ned 3 kg Spiser og koser meg, og har det generelt veldig bra! Kan nok bli litt flinkere å planlegge måltider, men med en datter på 2 år og en på 8 uker er hverdagen noget hektisk fra tid til annen

Har nå 8 igjen til målet, 66 kg.

Startvekt: 83,5 kg (gikk ned 10 av disse - ble så gravid..og tok en ketolysepause).
Etter graviditetsvekt: 77 kg
Nå: 74 kg

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 17:36   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Hei hei Så flott da
Godt jobba og snart i mål du

Har gått 11 uker på ketolyse og tatt av 10,3 kg. Så får bare det håper det fortsetter. Er fremdeles en lang vei å gå for meg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 18:06   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

.....og en på 8 uker er hverdagen noget hektisk fra tid til annen

Waw...gratulerer med baby.
Mulig du har skrevet det i en annen tråd men har ikke fått det med meg i tilfelle.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 19:26   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Tusen takk Anne Er ikke så kjeeempeaktiv på forumet her, så er nok ikke sikkert du har "fått det med deg" nei Rart å si f.eks. "døtrene mine", tenk nå har jeg to! Men det er veldig veldig stas. Koser meg masse, de er så skjønne på hver sin måte.

....men jeg skal kose meg eeeenda mer når jeg er tilbake i matchvekt!! Bare vent!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 19:30   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Rart å si f.eks. "døtrene mine", tenk nå har jeg to! Men det er veldig veldig stas. Koser meg masse, de er så skjønne på hver sin måte.

Kan jeg vel tenke meg....Kos deg.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 20:52   #6
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Hei

På førstkommende mandag har jeg holdt på med ketolyse i 9 uker. Har tatt av 10 kg. Begynte på 84 kg og er nå nede i 74 Det er bare kanon herlig!!! Inni dette har jeg hatt totalt èn uke i kontrollert og planlagt sprekk. Skal på ferie nå og vil egentlig ikke "sprekke" siden det vissnok ikke er så bra å holde på slik.

For tiden er jeg veldig veeeldig matlei, og sliter med å få i meg noe som helst men håper denne perioden snar går over. Begynner å bli veldig lei egg og savner å kunne ta meg noe "lettvint" når vi er ute. Spesielt på ferie. Vi har grodd litt fast i visse matretter, og kommer liksom ikke helt utav det. Men skal IKKE gi opp, har enda minst 6 kg igjen.

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:04   #7
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Hallo wollafruen.Spurte deg inne på dib og.Men eg er så nyskjerrig på korleis dagen din ser ut som har tatt av så fort? men ammer du i tillegg og? men meiner å huske at du tok så fort av då før du vart gravid og.Gratulerer forresten med jente nr to.Eg har sjølv fire jenter og det er veldig kjekt.Guten kom tilslutt,kjekt det og!!

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:18   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Jeg gikk ned 20 kg på fem mnd, deretter har det gått sakte nedover, men har hatt noen perioder hvor jeg har spist ting jeg vet har stoppet nedgangen.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:44   #9
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Opprinnelig lagt inn av nattinatt, her.

Men eg er så nyskjerrig på korleis dagen din ser ut som har tatt av så fort? men ammer du i tillegg og? men meiner å huske at du tok så fort av då før du vart gravid og.

Heisann! Nei, jeg ammer ikke, det skar seg for meg denne gangen også, så her er det tomt i puppene.. Man skal heller ikke være i ketose når man ammer - det dannes en del lumske stoffer som kroppen kvitter seg med, og disse går jo over i melka.. Så ketose og amming går ikke, men det er jo ikke noe problem for meg når jeg ikke ammer

En "typisk" dag hos meg ser slik ut:

Frokost: Sjelden, kaaanskje en Morning Shine-bar (atkins) bare for å bli sulten til lunsjtid.
Lunsj: Tacosalat: Karbonadedeig med tacokrydder, en dæsj rømme, litt salsa, og en grønn salat ved siden av som du blander karb.deigen med. MASSE ost på toppen
Middag: Kylling med div krydder + salat med fetaos/blomkål og brokkoligrateng/blomkålstappe (varierer stort sett mellom disse tre tilbehørene til middagen)
Kvelds/Snack: Frokostpannekaker med cottage cheese og pittelitt rørte bær (du finner oppskriften på oppskriftsforumet), kalde eller varme, spiller ingen rolle. Ca 3 lapper, det er ca 3 karber - inkl. cc'en og bær.

Min store last er sånne atkins-barer, ikke den morning-shine'en, men de som liksom skal være i stedet for sjokolade. Er det advantage(?) de heter? Huff...de spiser jeg sikkert en av om dagen!... Må kutte ned på de gitt... Men er stort sett alltid på ca 15 karb om dagen, inkl. den baren, så sånn sett er det jo allikevel "riktig" og jeg går jo ned Også drikker jeg 3-4 sånne imsdalflasker med vann - har med meg en overalt hvor jeg går, og de er jo 0,7 l så mellom 2,1 og 2,8 l vann pr dag - det er jeg fornøyd med.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 09:05   #10
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle? Slik går det med meg:

Heisann alle flinkinger!

Jeg heter Marianne, er 33 år, bor og jobber i Oslo, studerer ved siden av, har en sønn på ni åg og en hund på to. Straks singlel igjen, etter fem år sammen med en fin fyr. Sånn kan det gå.
Jeg startet, skal vi se....., for åtte uker siden, og tida har gått greit. Jeg har tatt av seks kilo, og det merkes veldig godt på klær og ellers ser man det ganske godt. Målet er seks til, og da er jeg så slank som jeg ikke kan huske jeg har vært siden videregående. Det er jo et godt mål.
I starter var jeg flink til å spise proteiner, men etterhvert har jeg gått lei. Noen dager har jeg spist veldig lite, og andre dager mer igjen. Hmmm...sikkert ikke ideellt. Er nok derfor tapet har stagnert. Pluss at jeg oppdager Cavalier-sjokoladen underveis, som jeg nok tar for mange biter av i slengen. Må skjerpe meg.
Jeg spiser stort sett grønt, merker jeg. Grønt og ost. Lei egg og kjøtt, og fisk blir det for lite av. Dog skal jeg en uke til Kroatia i morgen, og da skal det bli fiskemiddager ad mass.
På jobbreise til Tromsø sprakk jeg skikkelig med å spise to pizzastykker. Spiste kun deigen på det ene stykket, men likevel. Ikke lov. Ketosen holdt, men vekten står. Samme skjedde på den andre sprekken. Var i min brors 40årslag og røyk på to kakestykker (jeg kjente jeg dreit i det akkurat da), og datt ut av ketosen i 1 1/2 dag, så var jeg inne igjen.
Vekten har nå stått stille i ett par uker, så jeg må skjerpe inn på karbsene (jeg har forresten aldri veid grønnsaker,- bortsett fra tomater og blomkål, men tar det på feelingen).
Planen fremover er å dra unna ferieuke med grei samvittighet. Dvs spise sunne salater til brunsj (trenger ikke både frokost og lunsj der nede i varmen), drikke masse vann og litt tørr vin på kveldinga, spise flere fiskemiddager og ryke på en pizza eller to (Venezia er rett over dammen, så jeg må smake litt...tynne bunner er det også) + unngå sukker som is, brus, desserter... I og med at jeg skal fly rundt med niåringen min dagen lang, regner jeg med at jeg i hvert fall ikke går opp denne uka. Selv med ett par pizza. Det kan til og med hende jeg går ned litt, da jeg vil være mye mer aktiv enn ellers i sommer. Får se. Status quo er jeg happy med.
Så: når høsten kommer og jeg er hjemme igjen, skal jeg skru opp turene mine med bikkja til å bli lenger og raskere. På den måten håper jeg å hjelpe til litt.
Hva tror dere?
Plan som holder eller er jeg altfor slepphendt?

En typisk dag er:
* frokost: vann hjemme, latte med soya på vei til jobb + ketosepille
* lunsj: salat med egg + ost + kanskje litt skinke eller kylling med litt dressing
* middag: gratinerte grønnsaker, kylling/kotelett/biff/fisk med grønt
* kvelds: litt bacon, kanskje et egg...
* tillegg: noen biter av Cavaliersjokoladen/IFA

Lykke til til alle dere andre på kuren!
Jeg vil veldig gjerne bli mer aktiv her, så vi kan sprite hverandre opp!

Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 09:09   #11
Pocahontas
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Lambertseter, Oslo
Alder: 49
Innlegg: 100
Pocahontas er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle? Marianne igjen...

* glemte å skrive at jeg husker å ta ketosepillene stort sett hver dag, alle de fire gangene.

* jeg skal ned i 60 kg.

Marianne

Pocahontas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 10:19   #12
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan går det med oss alle? Slik går det med meg:

[quote=Pocahontas;512727]Heisann alle flinkinger!


En typisk dag er:
* frokost: vann hjemme, latte med soya på vei til jobb + ketosepille
* lunsj: salat med egg + ost + kanskje litt skinke eller kylling med litt dressing
* middag: gratinerte grønnsaker, kylling/kotelett/biff/fisk med grønt
* kvelds: litt bacon, kanskje et egg...
* tillegg: noen biter av Cavaliersjokoladen/IFA

Ser ut som du glemmer å spise fett? På ketolyse kuren skal det være masse fett. Uten det, kan vektnedgangen stoppe opp.

Jeg veier heller ikke maten, men tar det på feelingen. (akkurat nå har jeg pause)

Du får ha en god ferie.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 10:25   #13
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Da får jeg vel skrive litt om hvordan det går med meg og. Jeg har pause nå og har hatt det siden 1. juli tror jeg. Skal ha pause til september/oktober tenker jeg.

Jeg har gått ned 16,5 kilo, men opp ett par nå. Dette er fra mai i fjor. Mesteparten gikk av fram til jul, deretter bare småtterier egentlig. Derfor jeg ble lei og.

Utfordinga mi er å la være å spise "ulovlige" ting som mørk sjokolade, for mye mandler og sånnt. Suget var borte, men det var bare fysisk. Psykisk var behovet stort. Da tenker jeg at når jeg nå i noen måneder spiser nesten normalt, det vil si ganske lavkarbo men med tilatt noe søtt innimellom, så blir det lettere å være uten når jeg starter på til høsten. Frukt går det i store mengder nå og det er så godt.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:15   #14
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Starta 3.juli, altså 5 uker på ketolysekuren. Har vært i ketose hele tiden, minus en planlagt sprekk på 3-4 dager ifbm dåp til nevøen min - måtte jo smake på dåpskaka (Det var forresten ikke så dumt heller, for jeg gikk ned nesten 4kg fra veiing før den helga til veiing uka etter...ikke at jeg har tenkt til å prøve å sprekke på nytt da)

Har gått ned et sted mellom 8-9 kg så langt, ikke helt sikker nå, for vekta til modern er ikke like nøyaktig som min - veide plutselig 3kg mer når jeg kom hit, bare 2t etter jeg hadde veid meg hjemme nemlig (neida, jeg *pleier* ikke veie meg så ofte men jeg måtte bare sjekke for å vite hva forskjellen egentlig var).

Absolutt motivert til å fortsette, spesielt er det motiverende å se at treningen faktisk gir *synlige* resultater nå! Jeg har alltid trent masse, både intervall (tredemølle), styrke og kampsport. Så jeg har vært i god form. Men det har aldri syntes, egentlig. Men nå: har mistet masse av det som har ligget rundt magen, så nå begynner magemusklene å tre fram, midja er tydeligere, håndtakene er nesten borte...
Dermed: Jeg begynner å tenke at jeg *kanskje* ikke trenger å gå ned alle de 15kg jeg har satt meg som mål?! Skal se det an. Når jeg føler at jeg er fornøyd, så stopper jeg. (Ikke opphengt i å se det ene tallet, som jeg tidligere har vært... )

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:21   #15
sivmp
Juniormedlem
 
sivmp sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Finnmark
Alder: 58
Innlegg: 32
sivmp er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Hei!

Jeg er en dame(?) fra Øst-Finnmark, mor til fire og nettop endret status fra samboer til gift

Begynte på Ketolyse kuren i begynnelsen av juli, har tatt av litt over fire kilo siden da. Er veldig fornøyd med det.

Har litt problemer med å få til trim, men benytter enhver anledning til å trimme Slarvetur med en venninne, sykling, gå tur, vaske hus og lignende.

Bruker forumet aktivt, leser mye om hvordan andre løser dette med mat og trim. Så en varm takk til de som driver dette forumet

__________________


sivmp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:32   #16
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Opprinnelig lagt inn av ecli, her.

Dermed: Jeg begynner å tenke at jeg *kanskje* ikke trenger å gå ned alle de 15kg jeg har satt meg som mål?! Skal se det an. Når jeg føler at jeg er fornøyd, så stopper jeg. (Ikke opphengt i å se det ene tallet, som jeg tidligere har vært... )

Sånn er jeg nå også! Har en forestilling om at 66 kg vil være ideelt, men om jeg er fornøyd før jeg kommer meg dit, stopper jeg bare

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:55   #17
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Jeg har gått på ketolyse i litt over 3 mnd. Har gått ned 6 kilo. Har hatt et par uker litt borte herifra nå, men prøver å innskjerpe meg litt nå!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 14:52   #18
Sophie
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 189
Sophie er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Jeg har holdt på i litt over 2 uker og har gått ned 2.3 kg. Fornøyd med det Har ca 1.2 kg igjen, men føler at dette ikke er viktig

__________________


Sophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 20:03   #19
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 56
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Ja eg kan jo sei at eg begynte på ketolyse igjen på mandag. Ei stund før ferien var eg komme ned i 61 kilo. Så rett før ferien, og i ferien så sklei det ut, pluss at eg ikkje fekk trent. Så no var eg 66,5 når eg kom heim frå ferieturen.Eg er 166 cm høg, og har tidligere tider hatt ei vekt på rundt 59 kilo. Målet mitt no er iallefall ned til 60 kilo. Det viser seg kvar gang at det siste kiloet, eller to er så vanskelige å få vekk.Dette er eg vel ikkje aleine om å erfare. Eg klare ikkje å la være opp på vekta idag, og då viste den 65 kilo!!!Eg regner med at det er vel noko vatn no til å begynne med,men det gir ein god giv til å fortsette videre. Tenker og at eg ikkje skal være så fokusert på at det er slanking er held på med denne gangen, og at kroppen kanskje på den måten lettere slepper fettet. Mindre stress og fokusering.Husker sist at vekta gjekk litt opp og ned, er dette noko de fleste erfarer på ketolyse??

nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 22:59   #20
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Fikk en sønn i mai,begynte på ketolyse i slutten av juni ca.Veide da 75.1 for å være helt exakt! Stor fornøyd med kuren.Veier nå 68kg og er stoooor fornøyd!!
Var litt knot i begynnelsen å få i seg fette,men det gikk noen uker så gikk alt av seg selv Skal ned i 60kg etterhvert...Gleder meg

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 23:03   #21
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Har vært i ketose i ca 7 uker fant jeg ut her!!! Måtte titte på kalenderen

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 09-08-08, 16:56   #22
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Jeg er ei jente på 22år, og har en sønn på snart 2 år. I svangerskapet la jeg på meg 22 kg, og de ville liksom ikke av etterpå heller.. Det begynte faktisk å gå opp, og jeg veide nesten like mye som når jeg var høygravid..

Begynte på ketosedietten for under to måneder siden..
På den tiden har jeg mistet nesten 7 kg.. Helt utrolig egentlig
Jeg har mange igjen enda, men liker å føle at klærna "vokser helt av seg selv"..

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 18:24   #23
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Hei:-)
Jeg begynte på kuren i juni en gang, holdt på i 3 uker og gikk ned 3 kg. Jeg har hatt snart 6 ukers ferie, med gode intensjoner om å fortsette lavkarbo/ketolyse på ferie. De første 2 ukene gikk det bra og denne siste har jeg jobbet hardt for å komme meg inn i ketose igjen. Gikk opp 1,5 kg i ferien, nå har jeg gått ned 1 kg allerede.

De første dagene begynte jeg og merke de samme symptomene som sist, men så forsvant de bare. Jeg har spist litt sjokolade, og drukket cafelatte, så jeg måtte bare stoppe. Da kom symptomene tilbake igjen, i form av slapphet og kvalme. Nå er jeg mye bedre, og gleder meg til å fortsette for å gå ned de neste 10 kg, om jeg trenger så mye da. Det er forsåvidt bare å komme igang med treningen igjen også!!!

Hilsen

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 20:24   #24
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Heisann!
Jeg har vært å snoket en god del på forumet her en stund, men har ikke kommet skikkelig i gang med noe "ordentlig" kosthold...før nå. (har hatt god effekt av lavkarbo -ikke ketolyse- tidligere, vet at kroppen min trives godt med dette).

Men altså: mannen min og jeg har snakket om ketolyse, kjøpte boka for en stund siden og vi har begge vært intressert. Og nå er vi igang. 4. dagen nå, og det føles som at det går greit med maten. Eggerøre m/ fløte, bacon og litt tomat til frokost, forskjellig kjøtt/ fisk og grønnsaker til middag. Litt mer vanskelig med lunsj, men det går litt i grillet kylling og grønnsaker eller ost og skinke eller reker i majones.... Må jobbe litt med å lage salat til lunsj tror jeg...
Kommentarer på maten??

Har bestilt alle vitaminene og ketosestix fra Trokel, det blir spennende å se hvordan dette går!!!

__________________
På'n igjen




Sist redigert av The Cat : 10-08-08 kl 20:26. Årsak: ekstra info
The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:17   #25
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Hvordan går det med oss alle?

Så flinke dere er!!

Jeg har gått på ketolyse i ei uke og mistet et par kg. Trives godt med maten HÅPER at dette er tingen for meg!

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tro hvordan det gikk med alle "tv-slankerne"? villebill Generell diskusjon 7 30-04-07 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no