Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva kan jeg spise?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-07, 21:52   #1
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Hva kan jeg spise?

Først, takk til alle omtenksomme mennesker på dette forumet. (Det er endel av dere som hjalp meg godt i vinter, spesielt Lokkebiff )

Men etter å ha vært syk altfor lenge, og lurt på hva som er galt med meg, så har "diagnosen" blitt irritabel tarm samt at jeg er allergisk mot alt mulig rart av mat.

Jeg kan ikke spise noe fiberholdig mat hvis jeg har ønske om å dra på jobb dagen etter, så nå i det siste for å fungere så har jeg spist junkfood for det meste for å kunne fungere, men dette er ikke akkurat det jeg har ønske om. Selvsagt så kan jeg basere matveien på kjøtt og simple salater, men det er ikke i nærheten av hva jeg ønsker.

Tarmsmertene kommer så fort jeg spiser noe som er sunt, så har jeg ikke noe problemer med å forstå hvorfor smertene ble verre i de 4 månedene jeg gikk på ketolyse, men jeg lurer etterhvert på hva jeg kan spise som er sunt?

Jeg håper noen har vært borti noe liknende, og kan gi meg noen svar.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 09:25   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Først, takk til alle omtenksomme mennesker på dette forumet. (Det er endel av dere som hjalp meg godt i vinter, spesielt Lokkebiff )

Men etter å ha vært syk altfor lenge, og lurt på hva som er galt med meg, så har "diagnosen" blitt irritabel tarm samt at jeg er allergisk mot alt mulig rart av mat.

Jeg kan ikke spise noe fiberholdig mat hvis jeg har ønske om å dra på jobb dagen etter, så nå i det siste for å fungere så har jeg spist junkfood for det meste for å kunne fungere, men dette er ikke akkurat det jeg har ønske om. Selvsagt så kan jeg basere matveien på kjøtt og simple salater, men det er ikke i nærheten av hva jeg ønsker.

Tarmsmertene kommer så fort jeg spiser noe som er sunt, så har jeg ikke noe problemer med å forstå hvorfor smertene ble verre i de 4 månedene jeg gikk på ketolyse, men jeg lurer etterhvert på hva jeg kan spise som er sunt?

Jeg håper noen har vært borti noe liknende, og kan gi meg noen svar.

Dette var ikke enkelt å svare på. Du sier du er alergisk mot alt mulig rart av mat. Det vil hjelpe litt om du spesifiserer litt mer enn det. Med alt mulig så tenker jeg ALT og da er det ikke lett å komme med ett råd

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 09:48   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Først, takk til alle omtenksomme mennesker på dette forumet. (Det er endel av dere som hjalp meg godt i vinter, spesielt Lokkebiff )

Men etter å ha vært syk altfor lenge, og lurt på hva som er galt med meg, så har "diagnosen" blitt irritabel tarm samt at jeg er allergisk mot alt mulig rart av mat.

Jeg kan ikke spise noe fiberholdig mat hvis jeg har ønske om å dra på jobb dagen etter, så nå i det siste for å fungere så har jeg spist junkfood for det meste for å kunne fungere, men dette er ikke akkurat det jeg har ønske om. Selvsagt så kan jeg basere matveien på kjøtt og simple salater, men det er ikke i nærheten av hva jeg ønsker.

Tarmsmertene kommer så fort jeg spiser noe som er sunt, så har jeg ikke noe problemer med å forstå hvorfor smertene ble verre i de 4 månedene jeg gikk på ketolyse, men jeg lurer etterhvert på hva jeg kan spise som er sunt?

Jeg håper noen har vært borti noe liknende, og kan gi meg noen svar.

Heisann og godt å se deg igjen.

Min mor har fått samme "diagnose" etter strålebehandling. Og ho har fått beskjed av legen å prøve seg frem, fordi kroppene reagerer på forskjellige ting, og sammensettingen av diverse råvarer. Men skriv opp det du vet du kan spise, så er det sikkert noen som har forslag Skal høre med mamma hva hun er begynt å komme frem til...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no