Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekten står stille

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-07, 15:02   #1
Risneshuldra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 5
Risneshuldra er på en erverdig vei

Vekten står stille

I løpet av det første uken tok jeg av 1,6 kg. Siden har jeg omtrent stått stille. Fikk riktignok mensen, men likevel... Jeg spiser mellom 10-15 karbo pr dag, veier maten, bruker hovedsaklig opp karboene på grønnsaker. Bruker ikke søtningsmidler. Er i ketose. Så leste jeg i boken at for mye protein kan også være med å stagnere vekten. Men hva er for mye protein? Det står jo at du skal spise protein til hvert måltid. Har spist en del egg (ca 1 gang for dagen), men bør kanskje kutte ned på det? Har noen noe råd? Blir frustrert av dette

Risneshuldra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:12   #2
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten står stille

Spis mere gr.saker. Du kan sikkert fint øke opp til 20 k om dagen og hvertfall 15. 10 blir for lite, det er ingen vits i å ligge så lavt.

Lykke til

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:28   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Hei. Du kan spise egg hver dag. Jeg spiser 2 egg hver eneste dag. Drikker du nok? 2,5 - 3 liter vann om dagen?? Drikker du mye kaffe? Viss det så kanskje du bør kutte ned på det. Ellers så råder jeg deg til å måle deg rundt livet, lår, hofte og overarm. Husk at cm kan minke selv om kg står stille...
Ikke gi opp, dette kommer til å ordne seg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:31   #4
Risneshuldra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 5
Risneshuldra er på en erverdig vei

Sv: Vekten står stille

Jeg ligger nærmere 15 karbo enn 10, sånn rundt 13-14. Og spiser masse grønnsaker, har grønnsaker til hvert eneste måltid. Prøver også å spise mest karboer på dagtid. Drikker mellom 2-3 l vann. 1 kopp kaffe om morgenen, men den kan jeg kutte ut.

Risneshuldra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:37   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Hvor lenge har du holdt på?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:41   #6
Risneshuldra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 5
Risneshuldra er på en erverdig vei

Sv: Vekten står stille

Det blir to uker på lørdag. Og som sagt; første uken gikk jeg ned 1,6. Men så fikk jeg mensen, så jeg holder jo en knapp på at det kan skyldes det. Sikkert mye vann i kroppen. Får bare fortsette så ser jeg vel resultater tilslutt

Risneshuldra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:42   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Hei igjen
les litt her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043 En del erfaringer fra andre og Torkil.
Du kan sikkert sende en pm til Torkil og legge frem problemet ditt. Han er veldig hjelpsom..

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 15:45   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Opprinnelig lagt inn av Risneshuldra, her.

Det blir to uker på lørdag. Og som sagt; første uken gikk jeg ned 1,6. Men så fikk jeg mensen, så jeg holder jo en knapp på at det kan skyldes det. Sikkert mye vann i kroppen. Får bare fortsette så ser jeg vel resultater tilslutt

Ja, resultatene kommer de. Det kan ta lenger tid for noen enn for andre. Jeg har hatt en skikkelig pangstart, men regner med å komme på et platå nå. Er veldig forberedt på det, så jeg ikke skal bli skuffa. Tar mål av meg og ser resultater der også.

Dette går nok nok bra!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 17:56   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Ikke gjør noen store endringer enda.

Jeg er ganske sikker på at det er mensen som er "problemet ditt". jeg legger på meg 1-2 kg hver gang jeg...... Det er vannvekt og forsvinner etterhvert.

Det kan goså godt hende at du spiser litt snaut !Du kan godt spise mer karber.Det er bedre å ligge mellom 15 og 20 enn mellom 10 og 15.

Det skal ganske store mengder proteiner til før du legger på deg av det. Du kan uten problem spise 200 gram +/- 50 i hver retning til hvert måltid og fremdeles ha rom for flere proteiner. Jeg pleier å si minst 100 gram, max 250. Hvor mange egg det blir er jeg ikke sikker på, men det er mange - iallefall minst 4-5 til dagen. Flere her inne spiser mye mer enn det også uten problem.

Stå på videre du !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 18:52   #10
Risneshuldra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 5
Risneshuldra er på en erverdig vei

Sv: Vekten står stille

Tusen takk for gode råd! Jeg gir ikke opp ennå nei Ante ikke at du kunne spise såpass med proteiner. En annen ting er at jeg har hengt meg opp i dette med max 15 karbo, men får justere det noe. Og så kan det jo være jeg får meg en hyggelig overraskelse når mensen er over. Pleier jo å legge på meg jeg også da.

Risneshuldra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 19:43   #11
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Vekten står stille

vil bare ønske deg lykke til jeg..det løser seg nok

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 23:17   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Hei
Jeg tror du gjør det rette tort sett. Du har forstått at man ikke kan spise ubegrenset med protein fordi overskuddet kan benyttes av kroppen til dannelse av sukker - selv om det er en kostbar måte for kroppen å skaffe sukker på.
Du vet sikkert også at det er viktig med mye fett. Derfor skal du spise fett kjøtt og fete fisk frem for magre varianter, de trenger du ikke bekymre deg så mye for å spise for mye protein.
Spis laks fremfor torsk, kyllingelår med skinn fremfor bryst yten skinn og nakkekoteletter fremfor svinefilett. seterrømme fremfor lettrømme, fet ost fremfor mager. Da får du fart på sakene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 08:51   #13
Risneshuldra
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 5
Risneshuldra er på en erverdig vei

Sv: Vekten står stille

Jippi! I dag var det ned 300 gr - tilsammen denne uken ned 600 gr. Og ned 2,2 siden jeg begynte for snart to uker siden. Ble bare sååå glad Tror jeg gjør det rette ja, velger de fete variantene fremfor de magre, masse salater osv. Har aldri spist så mye salat jeg som det jeg gjør nå.
Takk iallefall til alle som svarte!

Risneshuldra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 11:48   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekten står stille

Opprinnelig lagt inn av Risneshuldra, her.

Jippi! I dag var det ned 300 gr - tilsammen denne uken ned 600 gr. Og ned 2,2 siden jeg begynte for snart to uker siden. Ble bare sååå glad Tror jeg gjør det rette ja, velger de fete variantene fremfor de magre, masse salater osv. Har aldri spist så mye salat jeg som det jeg gjør nå.
Takk iallefall til alle som svarte!

Gratulerer!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 12:43   #15
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten står stille

Så bra, da er du på rett vei

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Tips når motivasjonen står stille... therese1972 Eurodiett 7 07-11-06 12:51
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no