Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan Atkins advantage bars hindre ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-05, 05:39   #1
Angelina
Juniormedlem
 
Angelina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 43
Innlegg: 18
Angelina er ny på veien

Kan Atkins advantage bars hindre ketose?

Jeg lese her inne at noen falt ut av Ketose når de spiste Atkins advantage bars. Er det vanlig?

__________________



Angelina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen lavkarbo-mix Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 10:35   #2
Elisabet
Medlem
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Østfold
Alder: 53
Innlegg: 199
Elisabet har en fantastisk aura rundt segElisabet har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har ikke den erfaringen altså, men det er nok litt forskjellig hvordan man reagerer

__________________











Elisabet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 10:39   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Vanlig er det nok ikke.

Men det er heller ikke unaturlig, sukkeralkoholer er karbohydrater, men de tas opp i variende grad, så det blir individuellt hva en tåler og ikke tåler.

Atkins anbafaler Advantage barene på induksjonen, men de som er anbefalt av sjefen sjøl kan ikke sammenlignes med de som selges i europa. De amerikanske er nemlig vitamin og mineralberiket - slik at det ikke bare blir et "tomt" måltid.

De amerikanske inneholder også færre sukkeralkoholer (25g mot 30g i de europeiske choclate decadence). Mindre maltitol (GI 30?), og mer bruk av lactitol (GI 5?).

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 11:17   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Noen peiling på hvorfor det er såpass stor forskjell på de europeiske og amerikanske variantene? Bortsett fra at jeg bør holde meg unna dem pga økt matlyst (sic!), smaker de forbløffende godt og er f.eks. fine å ha når man kjører langt og ikke har all verdens lavkarbo tilbud langs veien.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 11:22   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Forskjellen har med reguleringer for hva som er tillatt av tilsetting i mat, også produksjonsmetode og kompetanse.

Atkinsproduktene raste inn på det Europeiske markedet få måneder etter Dr Atkins bortgang - og jeg tror det er en grunn til at vi ikke fikk dem mens han levde...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 16:00   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skriver under på alt HP har sagt i denne tråden !
Kjenner mange jeg, som ikke tåler barene ! (inkl. meg selv)
*teeeenk, Nille ha'kke nomer å tilføye gitt*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-05, 16:37   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg vil bare si at jeg kommer aldri mer til å spise hverken Atkinsbarene,eller diverse andre sukkerfrie sjokolader. Ikke fordi jeg ikke liker dem,men fordi jeg ikke klarer å stoppe. Dette gjelder også vanlige sjokolader med sukker.

Men barene går greit for de smaker ikke spesielt godt,men de metter.

Er det noen andre med liknende erfaring.

Når det er sagt holder jeg meg langt unna alt som likner sjokolade, nå mangler det bare at jeg klarer det samme med pizza med hvetemel.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 25-03-05, 11:08   #8
mabe
Medlem
 
mabe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Vestfold
Innlegg: 77
mabe er ny på veien
Exclamation

Jeg spiser en bar nesten hver dag midt i uka ja.......men nå har jeg ikke rørt en bar siden tirsdag og i dag er det fredag.......så i dag skal jeg unne meg en bar..

merker ikke noe forskjell om jeg tar en bar eller ikke........
men vi som går på atkins kan man aldri spise en vanlig sjokolade i det hele tatt om man er i fase 2.3.4..........eller potetgull eller noe annet snop......
jeg er i fase 2 og har ikke spist en vanlig sjokolade på over 1 mnd ikke det at jeg savner det når jeg har de barene.....men må jo spørre litt rundt .......

jeg tror det kommer til å bli hardt om jeg ikke kan spise dit eller dat resten av mitt liv..

__________________
Mål: ned 12,8 kg
veiedag: mandager
BMI ved start 26,6
BMI nå 22,5
vektnedgang til nå: 11,5










mabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-05, 11:30   #9
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Jeg kutta barene for en stund siden, men tar med meg en i veska når jeg vet jeg blir utsatt for "kaffe og kaker", sånn at jeg ikke skal sitte der og kope og gi folk dårlig samvittighet. Er vel kanskje lurt å begrense inntaket noe?

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 25-03-05, 11:34   #10
mabe
Medlem
 
mabe sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Vestfold
Innlegg: 77
mabe er ny på veien
Post

Opprinnelig lagt inn av Alfie

Jeg kutta barene for en stund siden, men tar med meg en i veska når jeg vet jeg blir utsatt for "kaffe og kaker", sånn at jeg ikke skal sitte der og kope og gi folk dårlig samvittighet. Er vel kanskje lurt å begrense inntaket noe?

ja jeg kommer nok til å begrense meg en del......skjønner egentlig ikke hvorfor jeg spise barene hver dag ...spiste aldri sjokolade hver dag før..
det har blitt en stygg uvana sukk
men takk for svaret ditt
ha en fin påske
klem

__________________
Mål: ned 12,8 kg
veiedag: mandager
BMI ved start 26,6
BMI nå 22,5
vektnedgang til nå: 11,5










mabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no