Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-08, 23:42   #1
nettemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
nettemor er på en erverdig vei

Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Hei alle sammen,

Jeg er ny her og kort fortalt så vil jeg gjerne ta av 3 kilo. Jeg er i utgangspunktet slank, men etter at jeg sluttet å røyke (6 mnd nå -jippi- ) så har jeg fått på noen kilo som jeg vil ha av igjen. Disse har selvfølgelig lagt seg rett på magen og rumpa, så jeg vil ha dem bort

Trener 3-5 ganger i uken (variert styrke, spinning, jogging), og dette startet jeg med når jeg sluttet å røyke. Tipper det er treningen her som gjør at jeg holder meg i sjakk der jeg er nå.

Men, jeg har aldri før slanket meg, så jeg aner ikke hvordan jeg starter eller skal gå frem. Har sett på ketolysekuren men er redd det er fullstendig overkill. Men hva vet vel jeg.....

Som dere kanskje ser så trenger jeg sårt noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å få av disse kiloene igjen.

nettemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 23:49   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

kutt ned på brød, poteter, ris, pasta osv.
dropp sukker..
Få i deg sunt fett og gå en halvtimes tid hver dag

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 23:52   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

oi nå kom det mer info i tråden din..
ketolysekuren er for de som vil ned ENDEL mer enn 2-3 kilo.
Det hjelper å kutte karbene litt. Spise grovt brød, fullkornspasta/ris osv.
Fortsette med den fine treningen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 10:42   #4
nettemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
nettemor er på en erverdig vei

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Hei nellie,

Jeg kan gjerne ta av 4 kilo, men ikke mer enn det. Det er her jeg trives best med meg selv, så lengre ned vil jeg ikke.

Men betyr det at jeg ikke skal prøve meg på ketolyse kuren?. Jeg syntes jo dette virket som en bra måte å få disse kiloene av, - relativt raskt og uten å måtte sulte?

Du skriver jeg kan gå en halvtime hver dag, mener du dette er noe jeg bør gjøre i tillegg til treningen jeg gjør (eller var dette noe du skrev før du så all infoen i tråden?)

nettemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 10:45   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Gjør deg selv en tjeneste, ikke tenk slanking i det hele tatt. De få kiloene du har fått på kroppen nå forsvinner hvis du kutter ut sukker og raske karbohydrater. Velg en dag i uken der du kan kose deg litt og ha et normalt forhold til mat resten av uken. Med den treningsmengden du har nå så kommer det til å gå helt fint. Kanskje ikke i løpet av den første måneden, men til sommeren er det meste borte.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:00   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Opprinnelig lagt inn av nettemor, her.

Hei nellie,

Jeg kan gjerne ta av 4 kilo, men ikke mer enn det. Det er her jeg trives best med meg selv, så lengre ned vil jeg ikke.

Men betyr det at jeg ikke skal prøve meg på ketolyse kuren?. Jeg syntes jo dette virket som en bra måte å få disse kiloene av, - relativt raskt og uten å måtte sulte?

Du skriver jeg kan gå en halvtime hver dag, mener du dette er noe jeg bør gjøre i tillegg til treningen jeg gjør (eller var dette noe du skrev før du så all infoen i tråden?)

Ketolysekuren er for mennesker som har ganske mye å ta av.
Gå en halvtimes tur hver dag er jo bra uansett, men det skrev jeg før du skrev inn treninga

Sulte er bare tull. Bare bytt ut de raske karbohydratene.
Og pass på å spise nok, vil jeg si..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:15   #7
nettemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
nettemor er på en erverdig vei

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Ok, tar den. Da hører jeg på dere og ikke tenker slank, men tenker kutting av raske karbohydrater.

Men, jeg er så lite bevandret i denne verden at her må jeg igjen spørre;

1) Raske karbo, - det er slike ting som mel, hvitt brød, ris, poteter, pasta ??

2) Men hva med karbo under trening da? Jeg har lært at man skal f.eks. ta en banan før/etter trening for å fylle opp lagrene igjen. Hvordan skal jeg forholde meg til det å fylle opp energi (karbo) lagrene igjen?

3) Dere snakker om raske karbo, hva er langsomme karbo og kan jeg spise dem?

Beklager teite spørsmål, men dette kan jeg så altfor lite om. Så setter stor pris på deres svar

nettemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:20   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Raske karboer er stort sett hvite, eller har mye vanlig sukker

Bananer og annen frukt er ikke nødvendigvis så raske siden de har masse fiber. Ei heller grønnsaker, søtpoteter, bær, nøtter. Namnamnam.
Et "lille runde" knekkebrød med peanøttsmør og en banan er fin "treningsmat".

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:30   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

1) Raske karbo, - det er slike ting som mel, hvitt brød, ris, poteter, pasta ??
Jepp.

2) Men hva med karbo under trening da? Jeg har lært at man skal f.eks. ta en banan før/etter trening for å fylle opp lagrene igjen. Hvordan skal jeg forholde meg til det å fylle opp energi (karbo) lagrene igjen?
Du skal jo ikke tenke helt lavkarbo, dermed har du masse karbo i kroppen og kan bare fylle på igjen med f.eks. peanøttsmør og banan som det så fint ble nevnt her.

3) Dere snakker om raske karbo, hva er langsomme karbo og kan jeg spise dem?Fullkornsbrød, brun ris, fullkornspasta, bønner, linser og denslags er langsomme karber og kan fint inngå i et normalt kosthold. Bare ikke i enorme mengde.

For å si det enkelt:

Spis protein til alle måltider. ALLE. Tar du deg en frukt som mellommåltid så tar du en neve mandler i tillegg. Eller et egg. Eller cottage cheese.
Spis grønnsaker til alle måltider. Et par cherrytomater er finfint attåt hva som helst.
Er du vant til brødmat på morgenen bytter du bare ut brødet med et enda grovere et. Bak selv, så vet du nøyaktig hva det inneholder. Spis litt mindre brød enn vanlig, men spis mer av pålegget. Og husk, det må være proteinrikt. Kjøtt, fisk, egg, skalldyr. Namnam.
Litt fett trenger du. Gjerne fra fisk, olivenolje, avocado, nøtter.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 13:30   #10
nettemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
nettemor er på en erverdig vei

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Hjertelig takk

Dette må jeg jo kunne få til. Men jeg er tydeligvis ganske så blank når det gjelder dette her

Bør nok finne meg noe lektyre, - og ikke minst oppskrifter for å kunne gjøre det riktig.

Noen anbefalinger, både på bøker e.a. samt nettsider med gode lavkarbo oppskrifter ?

nettemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:04   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Du b'øver ikke no særlig kompliserte greier! Kjøp de groveste brøene på butikken, bruk kun fullkornprodukter (pasta, ris), hopp over sjokko og drops, kake, spis masse grønt eller salatgrønnsaker, sunt fett.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:38   #12
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Dette hørtes virkelig deilig ut. Er dette en måte å leve på etter ketose, eller vil kroppen reagere med å gå opp i vekt. Venne seg til gradvis?

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 19:10   #13
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

Dette hørtes virkelig deilig ut. Er dette en måte å leve på etter ketose, eller vil kroppen reagere med å gå opp i vekt. Venne seg til gradvis?

Jeg ville nok levd sånn som dette etter hvert. Men ville først trappet opp til 30-40 karbohydrater og så videre om du ser du ikke går opp i vekt. Ville ikke gått rett fra ketose til dette. Men det er sånn man forhåpentlig vis skal leve etter hvert.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 19:26   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Det var sånn jeg tok av mine første sju! Og så, siden jeg hadde 14 å ta av, så ble det ketolyse for de siste, siden jeg ikke kom noen vei etter sju...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 19:40   #15
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Høres flott ut. Jeg må nok bli flinkere å trene for å ha et slikt kosthold. Kjenner at det frister med litt mer allsidig kost. I mens koooser jeg meg med mye godt, det er ikke det

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:19   #16
nettemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
nettemor er på en erverdig vei

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

Blir spennende å prøve seg på dette. Har vært på shopping idag og hamstret bla. fullkorns-spagetti, mandler, roastbiff, peanøttpålegg og cottage cheese

Megvel - du sier du tok av dine første 7 slik, kan jeg spør hvor lang tid det tok?

Finnes det noen regel på dette med å spise sent om kvelden? Jeg er veldig "momsete" og er somregel veeeeldig sulten i 22-23 -tiden på kvelden.
I går etter trening (ca 2200) spiste jeg 4 baconskiver, 2 egg, en halv boks bønner i tomat (åhhh så godt), og en grov skive. Kom til å tenke på det etterpå om dette var altfor mye???? Men jeg hadde nettopp kommet hjem fra trening......

nettemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløpig Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:37   #17
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Vil ned 2-3 kilo, men har aldri slanket meg før, så hvordan?

ikke for mye. Et OK kveldsmåltid. Litt mer grønt kanskje.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om utroskap AnnaV Generell diskusjon 42 14-02-08 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no