Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Grillmat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-09, 17:39   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Grillmat

Grilla ute i dag jeg! For første gang i år! Ooog kjenner at jeg allerede er dritlei grillmat fordi jeg spiser stekt kjøtt så ofte ellers.... Grilla ribbeskiver, pølser og karbonader er uuut! I allefall hos meg akkurat nå!

Har noen forslag til grillmat som IKKE er sånn "vanlig" grillmat?

Jeg har lyst til å lage grillspyd som jeg kan lage mange av i slengen og enten fryse eller bare ha liggende i kjøleskapet for så å ta frem ved behov.

Jeg synes det smaker omtrent det samme av all grillmat, så jeg har rett og slett tenkt å bare krydre med salt og pepper å la maten i seg selv være smak nok. Så kan heller salaten være ekstra stesja med ymse urter etc. Men hva kan jeg lage!?

Åhh kom på noe selv i full fart! Grønnsaker på spyd og steinbitfillet i folie! Noen som har prøvd?? Eller kveite? Eller kyllingfillet....

Trenger altså annen grillmat enn det som florerer på rema 1000 og prix og og og

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 17:59   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Vi bruker masse fisk og skalldyr på grillen...
Gjerne innpakka i folie sammen med smør og grønnsaker

Eller som grillspyd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 18:27   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vi bruker masse fisk og skalldyr på grillen...
Gjerne innpakka i folie sammen med smør og grønnsaker

Eller som grillspyd

Psst Gerd! Dette er en OPPSKRIFTSTRÅD! Nå venter liksom jeg på meget presise oppskrifter

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 18:33   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Psst Gerd! Dette er en OPPSKRIFTSTRÅD! Nå venter liksom jeg på meget presise oppskrifter

Uuuups....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 18:34   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Vi har også grilla ute for første gang siden februar.
Vi grillet biff, så utrolig godt. Hadde coleslaw til.

Ellers er det godt med kjøttboller, paprika, minimais og løk på spyd, og det er gjort på et blunk å skjære opp grønnsakene. Lag deg kjøttboller av et par kilo kjøttdeig

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 18:37   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vi bruker masse fisk og skalldyr på grillen...
Gjerne innpakka i folie sammen med smør og grønnsaker

Eller som grillspyd

Har alltid hørt at skalldyr blir seige på grillen?? Blir de ikke det da?

Har noen hvitløksmarinerte RÅ reker liggende i frysern, kan jeg putte dem oppi folie?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 18:39   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Uuuups....

Gidder ikke bruke søkelinken jeg! Vil ha det servert her liksom
VET jo at du er et oppkomme på goooode oppskrifter!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 18:42   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Vi har også grilla ute for første gang siden februar.
Vi grillet biff, så utrolig godt. Hadde coleslaw til.

Ellers er det godt med kjøttboller, paprika, minimais og løk på spyd, og det er gjort på et blunk å skjære opp grønnsakene. Lag deg kjøttboller av et par kilo kjøttdeig

Minimais har jeg ikke prøvd.... ei heller kjøttboller.... Mener jeg leste et sted om flatbanke kyllingfillet som ble snurra rundt et grillspyd sammen med bacon, men finner ikke den linken.. Bacon og kylling er nyyydelig sammen.

Kan man ta EN liten skive ananas innimellom?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 21:35   #9
meksiko
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
Innlegg: 67
meksiko er på en erverdig vei

Sv: Grillmat

hva med sjømat?? kongereker,scampi, d er jo nydelig.
ellers er jeg enig i at en blir litt lei. jeg prøver heller å variere med ulike salater/grønnsaker. nå er d tid for den ferske aspargesen.legg den på grillen,eller i folie. d er min favoritt for tiden.

meksiko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:58   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Lammekoteletter på grill:

Smør inn lammekoteletter med olje, krydre med salt, pepper, hvitløkspulver og tørket timian.
La godgjøre seg en halvtimes tid på kjøkkenbenken.
Snu de ofte på grillen

Serveres med salat av:
-Tomatskiver, agurskiver, noen løkringer. Drypp litt olivenolje på og tørka basilikum.



Dette skal vi ha i dag

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:04   #11
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Igår hadde vi grillet laks, kamskjell og scampi.. Helt nydelig!
Kamskjell og scampi var marinert i hvitløk, chili og olje..
Til det hadde vi grønnsaker i folie.. Ta det du liker og legg i folie med hvitløk og masse smør.. Stekes ca 10 min på grillen.--.

Laksen stekte vi også på grillen i folie.. Ca 10-15 min--

Jeg elsker grillmat

Du kan jo ha coleslaw til det f.eks.. Smaker nydelig!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:05   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Lammekoteletter på grill:

Smør inn lammekoteletter med olje, krydre med salt, pepper, hvitløkspulver og tørket timian.
La godgjøre seg en halvtimes tid på kjøkkenbenken.
Snu de ofte på grillen

Serveres med salat av:
-Tomatskiver, agurskiver, noen løkringer. Drypp litt olivenolje på og tørka basilikum.



Dette skal vi ha i dag



Høres herrlig ut! Og UTEN vanlig grillkrydderkjøttsmak!

MÅ prøve jeg også! Takker Gerd

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:08   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Igår hadde vi grillet laks, kamskjell og scampi.. Helt nydelig!
Kamskjell og scampi var marinert i hvitløk, chili og olje..
Til det hadde vi grønnsaker i folie.. Ta det du liker og legg i folie med hvitløk og masse smør.. Stekes ca 10 min på grillen.--.

Laksen stekte vi også på grillen i folie.. Ca 10-15 min--

Jeg elsker grillmat

Du kan jo ha coleslaw til det f.eks.. Smaker nydelig!

FÅr aldri kavalorten til å spise laks (det har har forspist seg på), men det går kanskje an å bruke kveite eller steinbit?? Scampigrillspyd så jeg på butikken, så JATAKK!

Tusen takk for tips!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:14   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.



Høres herrlig ut! Og UTEN vanlig grillkrydderkjøttsmak!

MÅ prøve jeg også! Takker Gerd

Skal spises om får straxer Men det dufter himmelsk ja

Ikke noe "vanlig" grillsmak på, nei.... Bare de vanlige brente hjørnene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 18:07   #15
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

*Nytrukket hele makrell med magen fylt av rømme,sitronskiver og dill...pakket i folie og bakt på glørne i grillen ...mmmmmmm

*Surf and turf spyd..m scampi, hitløkspølser,løk ,sopp og paprika...servert m cremefraishe/chillidipp

*Digre hjemmelagete kjøttkaker m masse knust hvitløk i stekt i grillrist.Servert med bakte cherrytomater m smør og urtekrydder.

*Helstekt kryddret kalvelever....en delikatesse!!

*Souflaki...dvs strimla svinakjøtt tredd på spid med småløk og parika...servert m god sennep...oopsi-pita og salat/tomater. Og tsatziki.

*kyllinglever surret m bacon tredd på spid med vannkastanjer og løk..

*Pølsebiter i folie med ost,løk,tomater og sqush og masse grillkrydder.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 18:16   #16
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Grillmat

Hoi Nannah! Kan jeg komme på grillfest hos deg?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 18:30   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grillmat

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Hoi Nannah! Kan jeg komme på grillfest hos deg?

Vil også på grillfest hos Nannah!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Deilig grillmat! Ada Ketolysekuren 1 11-06-07 19:23
Bønnesalat til grillmat Carisma Annen mat 4 19-05-07 18:13
Grillmat ... moinx Ketolysekuren 26 08-05-07 23:04
Helstekt løk til grillmat Iset Middag 0 06-05-04 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no