Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-12, 10:47   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Jeg synes nå at høye heler er lekkert i forhold til det meste andre.. (Sorry.) Elegant, sexy og det gjør mye for beina.

Ballerinasko er fint det, men hott er det ikke.

Går ikke med det selv da, for jeg går som ei kråke. Joggesko ftw!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 10:56   #27
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Jeg har aldri trivdes med høye hæler verken før eller etter at jeg fikk en skade som gjør at det er enda mindre aktuelt. Har noen støvletter med kanskje 4-5 cm hæler. Der går grensa.
Jeg er nok ikke tilstrekkelig opptatt av å ta meg fint ut for enhver pris at hæler er verdt det for min del. Ja det kan være lekkert i massevis, men det er bare ikke MEG. Jeg er heller ikke så fan av den glamorøse siden til Trinny og Susan eller hva de nå het for den saks skyld.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 12:03   #28
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Liker hæler, men alt for skjelden jeg bruker det.

Både fordi jeg er mer praktisk enn forfengelig, og fordi jeg er litt usikker på om jeg går riktig med dem. Kan noen snart arrangere et kurs?

Har sommersandaler med liten hæl som jeg føler jeg går fint med, og to par pensko med kilehæl som er lette å bruke.

Tips: Scholl har innleggssåler som heter Busy Feet, de er fantastiske til sko som er alt for flate inni!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 12:15   #29
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Tips: Scholl har innleggssåler som heter Busy Feet, de er fantastiske til sko som er alt for flate inni!

Takk for tips! De så jo geniale ut. Fås de på apotek eller skobutikk?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 12:31   #30
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Takk for tips! De så jo geniale ut. Fås de på apotek eller skobutikk?

De er virkelig det! Jeg kjøpte mine i skobutikk, men ser at de har det på shopping4net også

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 12:37   #31
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

De er virkelig det! Jeg kjøpte mine i skobutikk, men ser at de har det på shopping4net også

Jeg klarer ikke å finne ut hva de tar i frakt, noen som vet? Mulig det er lettere å tråle by`n rundt i morgen når vi skal inn til Elverum.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 13:31   #32
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg klarer ikke å finne ut hva de tar i frakt, noen som vet? Mulig det er lettere å tråle by`n rundt i morgen når vi skal inn til Elverum.

Når jeg la den i handlekurven fikk jeg disse tallene :

Totalt handlevogn 125,00
Fraktavgift 99,00
Beregnet utlevering 28.03.2012
Sum å betale kr 179,20
Moms (fakturert separat) 44,80

Så dersom du ikke skal handle mer derfra, tror de har fri frakt hvis du handler for 1000 kr, så er det absolutt best å se om du finner dem i byen

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 13:37   #33
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Syns selv de aller fleste ser desidert mest lekre ut med høye hæler - med unntak av de som ikke kan gå med dem

Går du som ei hjulbeint gammel kjerring, eller må halte deg hjem på slutten av kvelden, er det like greit å la være syns nå jeg.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 13:53   #34
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Tja, jeg synes det kommer an på mye hva som er finest.

Jeg brukte en del sko med hæler før jeg ble gravid første gang, deretter har jeg holdt meg til flate sko. Gjerne MBT-sko, tilogmed. Jeg går med at de ikke er elegante, men slik vi bor og med to små trenger jeg sko som tåler litt av hvert, og jeg liker ikke å få vondt i føttene. Det har jeg aldri nå, og det fikk jeg før av sko med hæler.

Jeg har fremdeles sko med hæler, og kommer nok til å bruke det litt når jeg skal kle meg pent. Egentlig er jeg ganske kresen på hva jeg synes er fine sko. Hvis de har hæl, må de være godt laget slik at ikke foten sklir framover, og det betyr dyre sko (er min erfaring). Flate sko kan være vel så fint, det kommer an på klærne, og hvordan selve skoene er.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 14:06   #35
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Om noen skal til London, eller er villig til å betale porto og avgifter for å bestille inn til Norge, er www.evans.co.uk et sted å se etter sko for bredere føtter. Jeg har litt pailabber, men skoene der ble for brede for meg, så altså en del slingringsmonn. Ellers er www.duoboots.com en bra side. Støvletter med forskjellige leggmål og sko i forskjellige breddemål. Kun postordre, men selv var jeg på "fitting room" i London en mandag og fikk bestilt dit fredagen etter, så om man er i London over noen dager kan man rekke å bestille der og slippe mva og toll og sånt fjas

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:12   #36
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Eg kan ikkje gå i høghæla sko lenger. Vil gjerne, men føtene mine vil det ikkje.
For meg er det å faktisk kunne gå, viktigare enn kva som "tar seg ut". No contest. Og dei som peikar finger og veit best om kva ein skal og må ha av klær og sko, kunne jo prøvd å bu i min kropp littegranne (eller dykk andre). Mote bryr meg midt i ræva i forhold til å ha ein frisk, funksjonell og smertefri kropp.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 17:56   #37
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Gå i de skoa du trives best i, for da er du fornøyd og det synes.

For de som ønsker å gå i høye hæler, men som "ikke får det til" er et tips å begynne med lav hæl og faktisk som all annen trening krever det at disse brukes og så får man øke hælhøyden etterhvert. Og nei, det var ikke ment som at alle skulle gjøre dette, jeg spesifiserte tydelig at det var for de som ønsket det.

Da jeg var tilbake på jobb, etter et år i permisjon med første jenta, stavret jeg som Bambi. Jeg er en liten Carrie fra "Sex og singelliv" når det gjelder sko, jeg elsker sko, og skulle gjerne hatt enda flere og da helst slike som jeg definerer som snuppesko. Uansett, jeg måtte igjen "trene" på å gå med hæler, for du bruker beina og musklene annerledes og jeg ble STØL.

Jeg er 157 cm høy, bruker å si jeg trenger all hjelp jeg kan få for at folk skal se me gi øynene og ikke om jeg trenger å farge etterveksten, jeg bruker kjoler og skjørt og aller helst ganske så høye hæler på jobb. Har faktisk gjerne med meg ekstra sko også, for da kan jeg bytte om jeg skal gå langt eller ute (tynne hæler er jo ikke spesielt kult å gå med på brostein).

Men nei, man trenger ikke ha høye hæler for å være feminin eller flott. Har du det fint så skinner det igjennom. Hjelper ikke med sminke og hæler om du føler deg som en dott. Ta på deg det du vil ha, puss tenna og smil så er du langt på vei til å være det flotteste i nettopp to sko.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 18:21   #38
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

nei huff, høye heler vil jeg ikke ha, ødelegger ryggen og er tungvint å gå med. Det er da måte på forfengelighet jeg er veldig praktisk av meg, og liker å ha plass til tærne. Handler noen ganger unisex/herrestøvler og joggesko jeg, for å få bredden, ahh

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 21:40   #39
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Du har helt rett, Qlio! Skal trene i påskeferien

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 00:12   #40
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Du har helt rett, Qlio! Skal trene i påskeferien

Klara Klakk blir det da?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 08:52   #41
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Klara Klakk blir det da?

Jepp!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:27   #42
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Er det kun høye hæler som gjelder på damesko?

Jeg elsker både høye sko og lave sko! Jeg går gjerne med 10 cm høye hæler, så lenge skoen er PEN og ikke ser horete ut (og er gode å gå med, selvsagt). For meg er formen på skoen viktigere enn høyden på hælen. Har opplevd å bruke sko med 5 cm hæl og ikke klare det, og sko med 10 cm hæl og klare det helt fint.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høye hofter - øvelser for bli mer timeglass? Ignorant Trening 8 06-05-11 09:25
Jeg har visst for høye kolesterolnivåer? Iselilja Fysisk og mental helse 14 22-06-10 12:30
Høye hæler = lavere BMI? annama Generell diskusjon 15 14-08-09 14:00
Kolestrolmålingene like høye isabella Lavkarbo generelt 9 31-03-09 22:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no