Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-10, 15:19   #1
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei
Unhappy

Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

Bare noen gram kanskje...

Den siste uka har jeg begynt å regne på hvor mye fett, proteiner og karbs jeg får i meg i løpet av en dag.
Her er et eks;
I løpet av dagen(3 måltider) har jeg fått i meg;
Fett: 161 gr
Protein: 88 gr
Karbs: 16,5 gr.

Jeg er 169 cm høy og veier 66 kg. Skal ikke ned så mange kg, men en del ned i fettprosent(25 i fettprosent nå, målt ved hjelp av kroppsanalyse).
Jeg vet de siste kiloene sitter godt, og har prøvd litt av hvert for å få de bort. Siste tiltak nå er altså ketolyse/lavkarbo. Kommer uansett til å fortsette å leve på lavkarbo, da jeg føler meg mye bedre nå enn før

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:52   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Over 3 uker i ketose,men ingen kg ned...

Opprinnelig lagt inn av Minusnoenkg, her.

Jeg er 169 cm høy og veier 66 kg. Skal ikke ned så mange kg, men en del ned i fettprosent(25 i fettprosent nå, målt ved hjelp av kroppsanalyse).

Kroppen din synes nok den er akkurat passe (og det synes jeg også!) og det er slett ikke sikkert du kommer til å gå ned noe mer på lavkarbo / ketose heller. Det er jo ikke en _slankekur_, men en _vektregulerende_ diett. Jeg begynte i mai, gikk ned 2,5 kg på 10 dager og that's it. Men jeg må vel bare slå meg til tåls med at min kropp synes den er som den skal være med 152 cm / 53+/- kg. Selv om jeg gjerne skulle hatt litt flatere mage altså.... Men det er kanskje mest løshud etter to svangerskap.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 16:50   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Over 3 uker i ketose,men ingen kg ned...

Opprinnelig lagt inn av Minusnoenkg, her.

Bare noen gram kanskje...

Den siste uka har jeg begynt å regne på hvor mye fett, proteiner og karbs jeg får i meg i løpet av en dag.
Her er et eks;
I løpet av dagen(3 måltider) har jeg fått i meg;
Fett: 161 gr
Protein: 88 gr
Karbs: 16,5 gr.

Jeg er 169 cm høy og veier 66 kg. Skal ikke ned så mange kg, men en del ned i fettprosent(25 i fettprosent nå, målt ved hjelp av kroppsanalyse).
Jeg vet de siste kiloene sitter godt, og har prøvd litt av hvert for å få de bort. Siste tiltak nå er altså ketolyse/lavkarbo. Kommer uansett til å fortsette å leve på lavkarbo, da jeg føler meg mye bedre nå enn før

Jeg har 2 tips til deg.
Tips nr 1: Det ene er at du ligger litt høyt i protein. Hvis du skal ned i vekt er det et forslag å ligge på like mange gram protein om dagen som ønsket kroppsvekt. Dersom du f.eks. ønsker å veie 60 kg, bør du begrense proteininntaket til 60 gr pr dag. Ser du spiser godt med fett. Skulle du allikevel oppleve at du blir sulten fordi du spiser mindre protein, bør du erstatte dette med fett og ikke karbo.

Tips nr 2: noen vil kanskje mene at dette er litt kontroversielt, men jeg tester selv om dagen 0 karbo. Jeg tester dette for å se om jeg kan klare å bryte et vektplatå. Mange i Sverige som gjør dette og har god effekt. Selv vil jeg ikke ha det som en livsstil, men gjøre det for en periode. Ikke å annbefale rett fra høykarbo, men i og med at du allerede lever i ketose så blir ikke overgangen (rent fysisk) så stor for deg. Jeg fikk i hvertfall masse energi og overskudd etter ca 1 uke (huset er nå skinnende rent og ryddig). Dette med 0 karbo skal kunne hjelpe for de som ikke går ned i vekt, eller som opplever et seigt platå slik som meg.

Lykke til .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 18:30   #4
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei

Sv: Over 3 uker i ketose,men ingen kg ned...

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg har 2 tips til deg.
Tips nr 1: Det ene er at du ligger litt høyt i protein. Hvis du skal ned i vekt er det et forslag å ligge på like mange gram protein om dagen som ønsket kroppsvekt. Dersom du f.eks. ønsker å veie 60 kg, bør du begrense proteininntaket til 60 gr pr dag. Ser du spiser godt med fett. Skulle du allikevel oppleve at du blir sulten fordi du spiser mindre protein, bør du erstatte dette med fett og ikke karbo.

Tips nr 2: noen vil kanskje mene at dette er litt kontroversielt, men jeg tester selv om dagen 0 karbo. Jeg tester dette for å se om jeg kan klare å bryte et vektplatå. Mange i Sverige som gjør dette og har god effekt. Selv vil jeg ikke ha det som en livsstil, men gjøre det for en periode. Ikke å annbefale rett fra høykarbo, men i og med at du allerede lever i ketose så blir ikke overgangen (rent fysisk) så stor for deg. Jeg fikk i hvertfall masse energi og overskudd etter ca 1 uke (huset er nå skinnende rent og ryddig). Dette med 0 karbo skal kunne hjelpe for de som ikke går ned i vekt, eller som opplever et seigt platå
slik som meg.


Lykke til .

Jeg har pleid å spise ca 130 gr fett, 65 gr protein og 15 gr karbo. Så denne dagen jeg brukte som eks var jeg klar over at jeg spiste for mye av både fett og proteiner
Hva spiser du nå som du er på 0 karber? Bare kjøtt og ost?! Vet ikke om jeg hadde klart det, men det hadde jo gått an å prøvd

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:37   #5
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei

Sv: Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av Minusnoenkg, her.

Bare noen gram kanskje...

Den siste uka har jeg begynt å regne på hvor mye fett, proteiner og karbs jeg får i meg i løpet av en dag.
Her er et eks;
I løpet av dagen(3 måltider) har jeg fått i meg;
Fett: 161 gr
Protein: 88 gr
Karbs: 16,5 gr.

Jeg er 169 cm høy og veier 66 kg. Skal ikke ned så mange kg, men en del ned i fettprosent(25 i fettprosent nå, målt ved hjelp av kroppsanalyse).
Jeg vet de siste kiloene sitter godt, og har prøvd litt av hvert for å få de bort. Siste tiltak nå er altså ketolyse/lavkarbo. Kommer uansett til å fortsette å leve på lavkarbo, da jeg føler meg mye bedre nå enn før

Bare limer inn en oversikt over alt jeg har putta i kjeften idag...får i meg altfor mye proteiner!!(spist grillmat hos foreldra mine idag, og der var det kun magert kjøtt og salat jeg kunne spise, så da ble proteininntaket altfor stort idag...)

Totalt Kcal: 1357.1
Protein: 111.97
Fett: 92.54
Karbo:10.19

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:59   #6
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

En dagsplan for meg nå kan se ut som flg:
Frokost:
2 egg med mye meierismør
Lunsj:
Hjemmelagd karbonade med masse fett (skaldemanburger)
Middag:
Kjøtt eller fisk med smør/kryddersmør over

Trenger jeg noe utover dette blir det cocosa i te/kaffe.

Jeg har flg energifordeling om dagen:
0 karbo
65 gr protein
150 gr fett

Trodde jeg skulle savne tilbehør som grønnsaker mye, men gjør faktisk ikke dette. Vet jo at det bare er for en periode, hadde nok vært litt kjedelig i lengden. Passer på å kjøpe noe godt kjøtt evt fisk slik at jeg virkelig koser meg med dette.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 10:15   #7
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

Det er vel karbo i egg?

Jeg er også på et platå, og har vært det veldig lenge nå :sukk: Gikk ned fra 120 - 99 på 4 mnd. (okt-feb). Nå veier jeg +-94. Har sett 92,9, men i dag var vekta 95 Siste 2 mnd har det ikke gått noe ned i det hele tatt.. Heller litt opp.

Kanskje jeg skal prøve meg på 0-karbo en stund??

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 10:31   #8
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av ketto, her.

Det er vel karbo i egg?

Jeg er også på et platå, og har vært det veldig lenge nå :sukk: Gikk ned fra 120 - 99 på 4 mnd. (okt-feb). Nå veier jeg +-94. Har sett 92,9, men i dag var vekta 95 Siste 2 mnd har det ikke gått noe ned i det hele tatt.. Heller litt opp.

Kanskje jeg skal prøve meg på 0-karbo en stund??

Det er riktig at det er litt karb i egg, men kun 0,3 pr 100 gr iflg matvaretabellen. Med to egg om dagen blir det under en karb. Det er så nære 0 som jeg kommer, og tror det er helt greit.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:23   #9
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Det er riktig at det er litt karb i egg, men kun 0,3 pr 100 gr iflg matvaretabellen. Med to egg om dagen blir det under en karb. Det er så nære 0 som jeg kommer, og tror det er helt greit.

Det er 0,9 karber per 100g egg..
og feks i ett medium egg (firstprice) sine veier rundt 55 g.

Så egentlig vil da to egg være en karb

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp. 2 uker. Ingen nedgang ned10kg:) Ketolysekuren 8 17-11-11 15:16
I ketose, men er ingen vektnedgang... mamman til luca Ketolysekuren 2 28-05-10 21:22
I ketose i 3 uker, men ingen nedgang Always Ketolysekuren 3 01-02-10 12:26
3 uker og ingen resultater YazzY Lavkarbo generelt 59 04-10-09 18:20
Ingen nedgang etter to uker klompenmio Ketolysekuren 9 16-09-09 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no