Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nav - meldekort

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-10, 11:55   #1
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Nav - meldekort

Skal sende meldekort nuh.

Huker som vanlig av "ja" for deltatt i avtalt aktivitet/kurs etc, og "nei" om eg har vore i arbeid. Neste side ser annerledes ut enn vanlig, ei kolonne som heiter "arbeid" er forhåndsutfylt med 0.0timer per dag, det lar eg stå sidan eg ikkje har vore i jobb. Den vanlige kolonna for markering av kva dagar eg har vore i tiltak fyller eg ut som vanlig.
Neste side gir feilmelding: Utfylling av dager i perioden. Ett eller flere spørsmål er besvart med Ja, men ingen dager er utfylt

Kva gjer eg då? Eg kan jo ikkje begynne å fylle ut timer for arbeid, eg er jo ikkje i jobb. Nokon som veit? Trenger pengane i går så har ikkje lyst til å utsette innlevering meir enn strengt nødvendig.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Er du HELT sikker på at du har krysset av først NEI og så JA i kolonnen på første side???
Det høres nemlig ut som om du har krysset av for at du har jobbet!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 12:09   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Nav - meldekort

Ring hjelpetelefonen til NAV, eller møt opp på kontoret. De stakkars stressa folka der hjelper så godt de kan. ( Ikke de som jobber der sin skyld at NAV ikke alltid funker)
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:09   #4
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er du HELT sikker på at du har krysset av først NEI og så JA i kolonnen på første side???
Det høres nemlig ut som om du har krysset av for at du har jobbet!!!

Heilt sikker, har forsøkt mange ganger.

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Ring hjelpetelefonen til NAV, eller møt opp på kontoret. De stakkars stressa folka der hjelper så godt de kan. ( Ikke de som jobber der sin skyld at NAV ikke alltid funker)
Mvh Grovsnus.

Hjelpetelefonen er vel ikkje open før mandag? Eg har ikkje mulighet til å gå på kontoret, men kan prøve å ringe. Eg er ikkje sånn som kjefter på den første og beste eg ser heller, veit at det ikkje er deira feil.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:32   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nav - meldekort

Er det ikke mulig å bare hoppe videre og sende inn? Tydeligvis noe feil der som ikke du står for.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 14:04   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Heilt sikker, har forsøkt mange ganger.

Så snodig! Jeg hadde ikke noen problemer i går!
Er jo så ofte sidene er nede i helgene, at jeg faktisk ble overrasket over at det gikk så smertefritt for en gang skyld!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 14:19   #7
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Nav - meldekort

Det har vore ein del andre feil med min konto, og med registrering av min sak på nav i det siste. Har nettopp flytta og bytta Navkontor så kan vere det ligg noko feil inne ein stad, skal prøve å få ringt i morgon.

Sidene har vore kjempeteite i det siste ja, er derfor eg spør andre først i tilfelle det var ein vanlig feil.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 14:20   #8
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Nav - meldekort

Sikkert noe feil med systemet deres. Send en mail da vel! Det får du jo gjort allerede i dag og da slipper du jo å sitte på vent i telefonen. Vet ikke hvordan systemet til NAV funker, men da har du jo også dokumentasjon på når og at du har sagt i fra, dersom det er noen frister å forholde seg til.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 14:47   #9
RødLinse
Medlem
 
RødLinse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 75
RødLinse er på en erverdig vei

Sv: Nav - meldekort

Du fyller ut som følger : nei du har ikke arbeidet ja du er på tiltak nei til ferie eller sykdom og ja du vil fortsatt stå registrert. 2 ja resten nei.
Side 2: hak av på 5 dager i uka ikke timer. Virker som du har fylt ut første side feil om du får opp timer.
Lykke til!

__________________




Svømming 40/180 min
Zumba10/240 min
RødLinse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 14:51   #10
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Nav - meldekort

Sender mail ja, ingen dum ide!

RødLinse: eg har ikkje fyllt ut feil, er det som er rart. Var det første som slo meg og at eg hadde huka ja på arbeid, men det har eg altså ikkje.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:16   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av RødLinse, her.

Du fyller ut som følger : nei du har ikke arbeidet ja du er på tiltak nei til ferie eller sykdom og ja du vil fortsatt stå registrert. 2 ja resten nei.
Side 2: hak av på 5 dager i uka ikke timer. Virker som du har fylt ut første side feil om du får opp timer.
Lykke til!

Er det nok å hake av mandag-fredag som syk også? Noen som vet? Har alltid haket av for alle dagene, men det gikk en liten f i meg i dag og jeg haket bare av for fem pr uke (man får tross alt bare penger for fem dager pr uke), men så tenkte jeg plutselig at det kunne bli trøbbel av det

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:18   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Er det nok å hake av mandag-fredag som syk også? Noen som vet? Har alltid haket av for alle dagene, men det gikk en liten f i meg i dag og jeg haket bare av for fem pr uke (man får tross alt bare penger for fem dager pr uke), men så tenkte jeg plutselig at det kunne bli trøbbel av det

Vi får jo bare penger for 5 dager i uken uansett!

Har aldri krysset av mer enn 5 dager, jeg, og får pengene mine annen hver mandag likevel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:21   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi får jo bare penger for 5 dager i uken uansett!

Har aldri krysset av mer enn 5 dager, jeg, og får pengene mine annen hver mandag likevel!

Ja, det er jo nettopp det Men NAV kunne kanskje finne på å tro at jeg er turnusfrisk i helgene

Men da er jeg beroliget og fortsetter med å fylle ut fem kryss pr uke

Utrolig at du får penger på mandag allerede forresten ... Jeg har aldri fått dem før tirsdag samme hvor tidlig jeg sender inn!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:29   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja, det er jo nettopp det Men NAV kunne kanskje finne på å tro at jeg er turnusfrisk i helgene

Men da er jeg beroliget og fortsetter med å fylle ut fem kryss pr uke

Utrolig at du får penger på mandag allerede forresten ... Jeg har aldri fått dem før tirsdag samme hvor tidlig jeg sender inn!

Selvfølgelig er vi friske i helgene! Det er jo da vi gjør alt det vi ikke klarer i ukedagene når vi er for syke!

Får ikke penger før mandag kveld, altså! Tror det kommer an på banken man har. Skandiabanken er ganske kjapp! Sparebank1 er langt fra like rask til å få registrert innskudd!
Om kortet er registret mandag morgen kl 0700, går overføringen samme dag før kl 12 og derfra er det din bank som "bestemmer", liksom!

__________________

Sist redigert av Kitt : 05-12-10 kl 17:39.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:36   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nav - meldekort

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Selvfølgelig er vi friske i helgene! Det er jo da vi gjør alt det vi ikke klarer i ukedagene når si er for syke!

Hehe, ja det er vel sånn det er

Sitat:

Får ikke penger før mandag kveld, altså! Tror det kommer an på banken man har. Skandiabanken er ganske kjapp! Sparebank1 er langt fra like rask til å få registrert innskudd!
Om kortet er registret mandag morgen kl 0700, går overføringen samme dag før kl 12 og derfra er det din bank som "bestemmer", liksom!

Ah, skjønner. Jeg har pengene tirsdag morgen, så da er det jo omtrent hipp som happ

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:20   #16
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nav - meldekort

Nei, ikke bare send en mail. Jeg har sendt mail og aldri fått respons. For å forsikre deg om å få penger bør du gå på nærmeste nav kontor så krysser de av for deg der.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:20   #17
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Nav - meldekort

vet ikke om det har noen betydning, men inne på nav sine sider istad sto det at det var noen oppdateringer på selbetjeningssiden "send meldekort" ... kan jo være derfor du hadde problemer med å få fylt inn riktig? (står forresten samme meld der inne nå)

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:56   #18
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nav - meldekort

Lurte på, litt on the side, hvis man skal over fra sykepenger til avklaringspenger må man jo sende meldekort. Men må man fortsatt levere sykemelding fra legen? Jeg kommer ikke til å kunne delta på tiltak eller kunne jobbe noenting.

__________________


Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 19:50   #19
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Nav - meldekort

Nei, du trenger ikke å levere sykemelding hvis du er gått over fra sykemelding til AAP. Da er det fatta et vedtak hos NAV som du får utbetalt AAP ut fra.

Men om du er på gradert AAP og jobber deltid som du blir "sykemeldt" fra, har du ikke opptjent nye sykepengerettigheter. Da skal NAV ha beskjed om det, og du må krysse av for "syk" på meldekortet. Men om du i tillegg skal levere sykemelding til NAV er jeg fortsatt i tvil om. Har vært i den situasjonen et halvt års tid.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no