Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkinsbar kominert med lavkarbo generelt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-11, 21:42   #1
trebarnsmor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
trebarnsmor er på en erverdig vei

Atkinsbar kominert med lavkarbo generelt

Jeg spiser lavkarbo etter egen oppskrift men henter inspirasjon fra alle gode oppskrifter som ligger på nettet.
Jeg ser at frokost/Lunsj/middag/kvelds går helt fint men det er de dager jeg trenger mellommåltid, at ting ofte kan blir litt vanskelig......
Er jeg hjemme finner jeg alltids noe å spise men der er litt verre om jeg er på jobb, i bilen eller på shopping

Er det da greit å ta en atkinsbar?
Det er jo så lettvint å ha noen slike liggende i veska som kriseløsning

Jeg spiser slik:

Kl. 0730 Frokost: 2 fiberrik med salat og 1 egg

Kl. 1130 Lunsj: salat med kylling/spekemat + fetaost om jeg er hjemme. (Når jeg er på jobb blir det 3 fiberrik med makrell i tomat, ost/skine. Jobber i bhg og ønsker å spise det samme som barna)

Kl. 1630Middag: Kjøtt/fisk/grønnskaker (spiser ikke ris, pasta eller poteter)

kl. 20 Kveldsmat: varierer veldig men bl.a omelett, egg med smør, frokostpannekake, skyr yoghurt, salat

Jeg trenger ofte et mellom måltid mellom lunsj og middag og det er her jeg tenker en Atkinsbar eller er det bedre med en pakke "småsulten" nøtter?

trebarnsmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 21:57   #2
Xandra
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 56
Xandra er på en erverdig vei

Sv: Atkinsbar kominert med lavkarbo generelt

Atkinsbar går fint så lenge du tillater sukkeralkoholer i kosten Om du ser på næringstabellen på pakken, så kan du trekke fra de karbene som sukkeralkoholene utgjør, så den er ganske lav på karber

Alternative mellommåltider kan ellers være, Babybelost+ noen mandler, og ikke minst et kokt egg

__________________
Xandra - 11 kg lettere

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 15:06   #3
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Atkinsbar kominert med lavkarbo generelt

Jeg syns det funker flott med en Atkinsbar som nødmat i blant (spesielt på tur!), men ikke mange ganger i uka. Ett egg blir jeg ikke mett av.. 2-3 babybel og en liten neve macademia/paranøtter funker, men lettere å ha atkins og nøtter liggende om man mangler kjøleskap-tilgang.

__________________
_________________________________________________
Min journal.
Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og forbrenning generelt sinquah Spørsmål og svar 13 12-03-11 14:05
Må jeg velge metode eller kan jeg bare tenke lavkarbo generelt? hildabakk Lavkarbo generelt 15 02-04-10 16:47
Lavkarbo generelt - hvordan enklest lære seg å unngå for mye fett hvis for mye karb? Sammy66 Lavkarbo generelt 2 05-03-10 06:25
Lavkarbo generelt ... cilemora Lavkarbo generelt 6 14-01-08 17:16
Generelt *Tussi* Ketolysekuren 7 19-04-05 21:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no