Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan kan man merke om man er i ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-06, 12:51   #1
Lining
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 7
Lining er på en erverdig vei
Smile

Hvordan kan man merke om man er i ketose?

Ja nybegynner her... Kan man merke på kroppen at man er i ketose uten å kjøpe stix? Leser at man skiller ut ketoner blandt annet gjennom urin, ser da urinen anderledes ut, lukter på en annen måte?? Og pust, får man en spesiell ånde, tørr i munn e.l?

Er alt blitt litt lei kylling, har jo spist det mye også med fettfattig kost, så i dag har jeg spist Frikadeller ferdig kjøpt i fersk disken. Noen som vet om de har for mye karbo?

Lining er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 14:38   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man merke om man er i ketose?

Hei og velkommen til oss Lining !

Opprinnelig lagt inn av Lining

Ja nybegynner her... Kan man merke på kroppen at man er i ketose uten å kjøpe stix? Leser at man skiller ut ketoner blandt annet gjennom urin, ser da urinen anderledes ut, lukter på en annen måte?? Og pust, får man en spesiell ånde, tørr i munn e.l?

Er alt blitt litt lei kylling, har jo spist det mye også med fettfattig kost, så i dag har jeg spist Frikadeller ferdig kjøpt i fersk disken. Noen som vet om de har for mye karbo?

Noen merker ikke noe. Andre merker at det lukter litt sånn aceton aktig av ånde og urin. Noen kaller det stålånde - noen bare dårlig ånde. Frisøren min sa det luktet "sykt". Noen blir veldig tørre i munnen og tørste.

Når det gjelder frikadellene er det dessverre umulig å vite hva de har puttet i dem. Anbefaler ikke å kjøpe noe du ikke kan få ta i næringsinnhold på. Spør i ferskvaredisken der de har laget dem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no