Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ett år med lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-10, 10:04   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Enig med Chunky (men jeg skjønner poenget ditt også, Kanutten!), og det spiller ingen rolle om det er halal (enn annet for prisen), ferskvare fra slakter rocker !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:10   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Jepp, enig jeg også; ferskvare er desidert best! Kjøper helst det jeg også, og er i tillegg så heldig å ha en bror som er både grisebonde og storfebonde.
Men jeg må innrømme at jeg ser ikke alltid på prisen, det går mye i indrefilé i dette huset...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:17   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Jeg gjør nok det . Blir mye first price og Nordfjord-kjøttdeig. Men lammekjøtt og sånn kjøper jeg på Halal-forretning. Fersk, billig og god

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:22   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Halalkjøtt er faktisk dyrere her nordpå enn ikke-halal. Kanskje etterspørselen er for liten??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:28   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Det er godt mulig. Er nok en større tetthet med muslimer i Oslo, ja!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:46   #31
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Selvfølgelig spiller det ingen rolle om kjøttet er bedt for. For min del kunne man gjerne danset Grease Lightening til Ernst Rolf-sanger under tilberedningen, så lenge jeg får topp kvalitet til en fornuftig pris.

Et par eksempler. I høst hadde Maxi pangtilbud på fersk lammekjøttdeig til 79 kroner kiloen. Halalbutikken hadde derimot fast pris til 49 kr/kg for mindre utspedd deig. Mens Maxi selger 10 stk brekkbønner i celofan til 25 kroner, får du en kilo for samme prisen på innvandrerbutikken. Jeg handler vanligvis et par fulle bæreposer med grønnsaker i uka. Det koster meg sjelden mer enn en hundrelapp. Halalbutikken har også mye spennende kjøtt som er vanskelig å oppdrive andre steder, eksempelvis geit - noe av det mest undervurderte kjøttet i norsk landbruk. Og jeg tør påstå at faglærte slaktere har en helt annen yrkesstolthet enn tenåringer i ferskvaredisken.

Her hvor jeg bor er det for øvrig ingen norske slaktere, men tre halalbutikker. Utrolig nok velger alle jeg kjenner å kjøpe dyrere fryst kjøtt på Kiwi eller kjøtt fra ferskvaredisken på Ultra til fantasipriser.

Men det ser ut til at vi er enige om poenget - at fersk og naturlig mat er bedre enn det som har vært gjennom industrikverna.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:49   #32
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Hei Chunky, jeg og min familie runder også ett år i februar. Når jeg nærmet meg mitt mål brukte jeg mye tid og energi på å finne ut hvordan jeg skulle gå over til "normal" kost. Men "heldigvis" brukte min kjære lengre tid på å gå ned i vekt, så vi fortsatte med lavkarbo, og vi har det storveis bra på lavkarbo.

Det beste er kanskje at jeg føler at jeg har fått en metode å holde vekta. Dersom jeg skeier ut et par dager - som nå i jula med pepperkaker, kransekkake, vafler og multekrem, så er det ikke noe problem å gå tilbake til det jeg nå definerer som normalkost - omelett til frokost og lavkarbo. Og på noen dager så normaliserer vekta seg igjen. Det virker som kroppen stoler på at den får nok næring av meg selv om jeg ikke spiser karber.

Det vi liker best med "dietten" vår er at vi har gått ned ved å legge om kosten i stedet for å kjøpe en eller annen kur i pille- eller shake-form. Vi koser oss begge når tv-reklamene nå er fulle av slankeprodukter i alle former og farger, og vi vet at på lavkarbo går man ned i vekt uten å sulte og uten å betale for noen vidunderkurer som ikke virker.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:58   #33
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Jeg kunne ikke vært mer enig. Vi hadde også planer om et mer Lindbergish kosthold, men etter hvert ble det mindre og mindre behov for å kopiere noe som helst.

Jeg klarer fortsatt å la meg provosere av enkelte TV-reklamer, men stort sett bare rister jeg på hodet og ler av at markedsføringsloven tydeligvis er ettertrykkelig fastklemt under en steintung kostholdspyramide signert Christian Drevon.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 10:38   #34
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Ett år med lavkarbo

Kjempe bra innlegg. Jeg var av de som tenkte at dette var en diett, men det er nå en livsstil, helt klart. Og etter å ha begynt å lese "bedre uten brød" er jeg enda mer overbevist.

Takk for innlegget.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:13   #35
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Selvfølgelig spiller det ingen rolle om kjøttet er bedt for. For min del kunne man gjerne danset Grease Lightening til Ernst Rolf-sanger under tilberedningen, så lenge jeg får topp kvalitet til en fornuftig pris.

Off topic, men der fikk jeg dagens største latter. Takk Chunky!

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:18   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Hmmm Ernst Rolf gir mørere kjøtt enn Travolta....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:12   #37
Ledestjerne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 25
Ledestjerne er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Halal er da ikke nødvendig??? Kjøtt er kjøtt... Om noen ber over dyret når det blir slaktet har da vel ikke noe å si for smaken??

Halal er dyremishandling! Utruleg at det er lovleg i Norge, som liksom skal ha så sterkt dyrevern!!

__________________




Det løsner, smått om senn!
Ledestjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 22:21   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Ledestjerne, her.

Halal er dyremishandling! Utruleg at det er lovleg i Norge, som liksom skal ha så sterkt dyrevern!!

Fordi dyret ikke blir skoldet levende som i tradisjonell norsk slakting?

Å kutte strupen er mye mer humant enn mange andre avlivingsmetoder som foregår.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:13   #39
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi dyret ikke blir skoldet levende som i tradisjonell norsk slakting?

Å kutte strupen er mye mer humant enn mange andre avlivingsmetoder som foregår.

Dyra blir da ikke skoldet levende! Bror min er grisebonde og jeg har aldri hørt eller sett at han har skoldet noen! De blir skutt med slaktemaske enten på slakteriet eller på gården..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 23:22   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Dyra blir da ikke skoldet levende! Bror min er grisebonde og jeg har aldri hørt eller sett at han har skoldet noen! De blir skutt med slaktemaske enten på slakteriet eller på gården..

Jeg er oppvokst med griseoppdrett, så jeg veit at de man slakter selv blir ikke det. Men det hender titt og ofte det skjer feil på slakteriene....

http://www.dagbladet.no/2009/03/17/n...gilde/5330277/

Sitat:

direktøren kan ikke garantere at ikke norske griser igjen kan bli kokt levende.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 09:33   #41
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er oppvokst med griseoppdrett, så jeg veit at de man slakter selv blir ikke det. Men det hender titt og ofte det skjer feil på slakteriene....

http://www.dagbladet.no/2009/03/17/n...gilde/5330277/

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 09:45   #42
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Veeeldig OT... Jeg har jobbet på Gilde og en av gutta i slakteridelen fortalte en del historier. Bla var det en svær okse som brøytet seg vei ut i frihet og løp rundt ute på området. Slaktere løp selvsagt etter for å få rømlingen under kontroll. Ser det liksom for meg, en stor okse som løper rautende rundt med en haug hvitkledde slaktere etter....
Var også en slakter som påstod at en gris hadde kommet seg gjennom sperringene og raste rundt i korridorene og lagde litt kaos....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 11:01   #43
Hannach
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 36
Hannach er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Om en uke (5. januar) har vår familie levd lavkarbo i nøyaktig ett år. En ting er at både jeg og madamen har gått fra å være over grensen til fedme til å bli slanke igjen. Er selvfølgelig svært lykkelige for det isolert sett. Men det viktigste er hva lavkarbolivet gjør med den mentale og fysiske helsen, og livsgleden generelt. Jeg har merket meg at stadig flere på forumet lurer på når og hvordan de kan starte å spise "normalt" igjen, eller hvordan de best kan planlegge for utskeielser. Andre lurer på hvordan de kan fortsette å gi øvrig familie "normal" mat samtidig som de selv slanker seg. Jeg vil også driste meg til å påstå at langt flere spør om oppskrifter på diverse erstatninger for usunne karbohydrater, heller enn gode oppskrifter på GOD mat. Hvorfor er det slik? Innebærer lavkarbolivet noen form for forsakelse, mindre matglede, fravær av "kos" eller helsefare? Svaret er et soleklart nei til alt dette. Tvert i mot. Det handler bare om kunnskap. Lavkarbo er sunt, det er godt, og det åpner for mye mer spennende mat enn etter min mening et dødstrist lavkalorikosthold. Noen som har smakt bearnaise med frisk estragon, fløte og meierismør side om side med en (sukker)posevariant med margarin og skummet melk? Jeg vet i hvert fall hva jeg velger.

I vår familie spiser vi altså lavkarbo, både store og små. Vi teller ikke lenger karbohydratene, men ved å fjerne kanskje 10-15 matvarer fra den anbefalte norske handlelisten, i tillegg til alt av halvfabrikata, begrenser karboinntaket seg ned mot et ketogent nivå helt av seg selv. Mer skal det ikke til. Vennene til barna våre sier de ikke får bedre mat noe annet sted, Vi praktiserer åpent hus, og har daglig besøk av haugevis av "kresne" ungdomsskoleelever som langer innpå sunn og deilig lavkarbomat.

Så her har jeg laget en liten (men på ingen måte utfyllende) 10-punktsliste over hva lavkarbolivet har gitt oss:

1. Normal og stabil vekt
2. Kraftig forbedrede blodverdier og andre måleparametre for god helse
3. Ufattelig mye mer energi og overskudd
4. Mine Menieresanfall (øresykdom/øresus/svimmelhet) har forsvunnet helt
5. Snorkingen er historie (sammen med andre kroppslyder)
6. Madamen har blitt tilnærmet 100% frisk fra Fibromyalgi
7. Sexlivet...
8. Bedre selvfølelse, mer utadvendte og sosiale
9. Barna gjør det enda bedre på trening (8-10 timer per uke) og på skolen
10. Tro det eller ei, men et mye lavere matbudsjett enn før, og det til tross for at vi lager alt fra bunn av med rene råvarer

Dette var bare noe av uendelig mange fordeler ved lavkarbo. Ville bare dele dette med nye medlemmer. Og glem alt dere har hørt om å ta pause etter 6 måneder, opptrapping, og annet tullprat. Pause fra hva? Opptrapping TIL hva? Dette er kostholdet vi er skapt for å spise. Av de tre næringsstoffene kan vi ikke leve uten fett og proteiner, men mennesket kan (og har) levd fra vugge til grav uten karbohydrater. For egen del gikk jeg ned 27 kilo på 6 måneder, for deretter å holde meg helt stabil på normalvekt i ytterligere 6 måneder, uten å forandre på noe som helst når målet var nådd. Sjefen i huset har tilsvarende resultater. Barna var slanke i utgangspunktet, og har ikke forandret seg i det hele tatt. Og slik har vi definitivt tenkt å fortsette.

Så lykke til, alle 2010-startere. Dette er til de grader verdt å bruke tid på å sette seg inn i!

Heisann Chunky. Jeg leste nettopp innlegget ditt "ett år med lavkarbo". Jeg har nettopp begynt med lavkarbomat selv, etter tips fra min personlige trener, som jeg nettopp har begynt med. han var veldig opptatt av at jeg ikke skulle begynne på noen diett, men at jeg kun skulle kutte ned, så mye som mulig, på karbhydrater. virker som om du har gjort omtrent det samme.

Får jeg lov til å stille deg noen spørsmål? Jeg er nå rett og slett litt usikker på hva jeg skal spise, hvor ofte skal jeg spise, og hvor mye skal jeg spise. Hva er balansen mellom fett og proteiner. Hva tar jeg med meg som niste når jeg ikke skal spise brød? Hva spiser jeg før trening når jeg er litt sulten. Hva spiser jeg til frokost når jeg er lei av egg. Hvor mye kjøtt bør man spise? Kan jeg spise alle typer grønnsaker og frukt?

Som du ser har jeg mange spørsmål, og jeg forventer ikke svar på alle, ikke på noen en gang. Men det virker som om du har klart deg veldig fint med å "kutte ned på karbohydrater", uten å følge noen spesiell diett, og det er jo det samme som jeg vil.
Nå skal det rikignok sies at jeg kun skal ta av meg 5-10 kg. Men dog.

Har du noen tips, eventuelt svar?

Hannach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo for øyeblikket! Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 12:54   #44
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Hei og velkommen!

Du har rett i at jeg ikke har fulgt noen kommersiell diett. Jeg har plukket litt herfra og litt derfra, lest på forumet og andre steder. og etterhvert kommet frem til at det ikke er behov for å gjøre det mer komplisert enn nødvendig. Det er kun nyanser som skiller de forskjellige diettene. Skal se om jeg ikke får skrevet en egen tråd om egenkomponert lavkarbo etterpå.

Du finner også mange gode tips og råd på forumet om alle de tingene du spør om, og mere til. Her er over 800 000 innlegg. Bruk søkefunksjonen på forumet, eller google med site:lavkarbo.no til slutt i søkefeltet. Mitt beste råd er kanskje å ikke basere deg på bare en kilde. Bruk tid og les fleres syn på de samme sakene. Husk at rådene gis ofte på basis av en spesifikk diett. Men i sum pleier svarene du finner på forumet å gi et velbalansert og bra bilde.

Lykke til

  Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 13:55   #45
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Hannach, her.

Heisann Chunky. Jeg leste nettopp innlegget ditt "ett år med lavkarbo". Jeg har nettopp begynt med lavkarbomat selv, etter tips fra min personlige trener, som jeg nettopp har begynt med. han var veldig opptatt av at jeg ikke skulle begynne på noen diett, men at jeg kun skulle kutte ned, så mye som mulig, på karbhydrater. virker som om du har gjort omtrent det samme.

Hei!

Da la jeg ut en tråd med noen tanker om egenkomponert lavkarbo her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30771.

Lykke til videre!

  Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 21:07   #46
Gitte66
Juniormedlem
 
Gitte66 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Elverum kommune
Innlegg: 23
Gitte66 er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

For en bra inspirasjon, mange negative folk rundt meg som bare kan finde negative ting om lavkarbo. Jeg begynte på spisdegslank og gått to uker på ferdigmat og en uke med egen matlaging, gått ned 4,7 kg på de tre ukene, 700 gram siste uken. Jeg føler meg inspirert av deg og tror også jeg kommer til å følge mitt eget opplegg, ta litt her og der. Har vært litt i tvil om hvordan, men nå har jeg kommet nærmere. Spiser jo meget godt og gåt ned.
Takker mange gange for din inspirasjon

Gitte66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 14:35   #47
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Sv: Ett år med lavkarbo

Chuncky: Jeg lurer på "madamen" din, du sier hun er bedre fra fibromyalgi, var hun veldig syk? Og tok det lang tid å merke bedring?
Jeg har ME, og nettopp startet med lavkarbo (igjen) Legene anbefaler det ikke da..
Men jeg føler meg bedre, og det er det som teller

Flott innlegg btw, og jeg prøver å få sambo "over på min side"

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:00   #48
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl, her.

Chuncky: Jeg lurer på "madamen" din, du sier hun er bedre fra fibromyalgi, var hun veldig syk? Og tok det lang tid å merke bedring?
Jeg har ME, og nettopp startet med lavkarbo (igjen) Legene anbefaler det ikke da..
Men jeg føler meg bedre, og det er det som teller

Flott innlegg btw, og jeg prøver å få sambo "over på min side"

Hei!

Ja, hun har vært veldig dårlig og 100% ufør gjennom ganske mange år. Hun har hele tiden kjempet for å komme seg tilbake i jobb, men til tross for flere opphold ved kysthospitalet i Stavern og Friskvernklinikken i Asker, gikk det bare nedover. Forandringen er virkelig total. Helt hinsides. Jeg kan faktisk ikke huske sist hun var sengeliggende. Nå har vi et svært realistisk håp om at hun endelig er i stand til å begynne å jobbe når den midlertidige uføreperioden går ut. For å være helt ærlig så hadde jeg gitt opp håpet om det for lenge siden. Så dette er uten sammenligning den desidert største gevinsten ved lavkarbo for vår del.

Ingen leger anbefalte akkurat lavkarbo til henne heller. Der var det trening og tradisjonell kost som gjaldt. Forbedringen hun har opplevd nå, har for øvrig kommet helt uten trening

Så lykke til! Du har alt å vinne og ingenting å tape. Men gi det tid. Det tok noen måneder før det gikk opp for oss hvilken vei det bar.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:41   #49
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ett år med lavkarbo

Flott innlegg, Chunky!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:48   #50
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Sv: Ett år med lavkarbo

Åhh, så flott å høre!! Gratulerer og bra jobba til dere begge!
Motiverer meg enda mer til å fortsette, og ikke minst spre budskapet!

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no