Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Kosttilskudd

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-05, 22:33   #1
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Kosttilskudd

Jeg bruker et kosttilskudd som heter "Alt i ett" fra Vitaplex, noe som kjenner til om det er bra nok?

Det er poser med 3 tabletter daglig;
1 antioksidant tablett som inneholder Vit C 100mg, Betakarotener 1770IU, Vit E 15 mg, Sink 12 mg og Selen 70 mcg +
1 multivitamin/mineral tablett som inneholder, Vit C 100mg, diverse vit B, Biotin 60 mcg, Folsyre 150 mcg, Vit D 9 mcg, Vit E 15 mg, Kalsium 100 mg, Magnesium 50 mg, Sink 8 mg, Krom 50 mcg, Selen 30 mcg, Mangan 2,5 mg, Iod 20 mcg, Kobber 2 mg +
1 Omega-9 kapsel som inneholder Fiskeolje 1000 mg - hvorav EPA 164 mg og DHA 110 mg, Vit E 2 mg.

I tillegg spiser jeg B-vitaminer - grunnet stort håravfall ifm amming!!!!

Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 23:15   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis du går på Atkins bør du iallefall ha tilskudd av kalium og kalsium. Kalsium bør tas sammen med magnesium og D-vitamin, og derfor er det best å finne et tilskudd med alle tre i en. Kalium er det like greitt å kjøpe på apotek. Kaleroid 750 mg - 1-2 til dagen. Hvis apoteket spør hvorfor du skal ta det, si du tar vanndrivende. Det er jo fordi dietten er vanndrivende du trenger det, men det behøver ikke de vite ! Videre bør du ha et tilskudd med omega fettsyrer. Anbefaler Omega 3-6 og 9. C-vitamin har vi alle godt av og Atkins anbefaler i tillegg Q10. Ikke kjøp på super'n. Vet du hva du skal ha er det aller beste å handle dem på helsekosten. Jeg tar disse tilskuddene:

1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit

2 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 0.4 mg Folsyre
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qionon Q10

I tillegg er det greitt med B-vit complex om du trenger B-vitamin. De på helsekosten kan gi råd. Men hvis personen virker usikker og uinspirert, spør en annen eller gå at annet sted !

Hva slags tilskudd du trenger er jo veldig individuelt. Jeg nevner bare de som Atkins anbefaler !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Vålerenga satser på kosttilskudd HP Kosttilskudd 2 02-11-05 21:44
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09
Import av kosttilskudd fra utlandet HP Kosttilskudd 5 07-03-05 23:46
jaaa jeg fant masse kosttilskudd!!!! Iset Generell diskusjon 3 24-03-04 23:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no