Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hvis man teller kcal-inntak

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-09, 16:14   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hvis man teller kcal-inntak

Hvis man spiser en hel eske (400 gr) med linfrø får man i seg massevis av kcal..

Pr 100 gram: Kcal.440/ Protein 25gr./ Karbohydrat 0gr./ Fett 31gr./ Kostfiber 35gr.

MEN

Sitat:

Det er like mye karber i om de er malt opp eller ikke. Men om de er uknuste går de oftest ufordøyd gjennom kroppen. Det har lite å si siden der er lite karber uansett.

Sitat Nille..

Det jeg lurer på er: Hvor mye av OLJA blir igjen i hele linfrø som passerer kroppen??? Det eneste som avgir kcal?

Jeg teller overhodet ikke kcal, men vil bare finne et eksempel jeg kan henvise til dem som sier at energi inn MÅ være mindre enn energi ut for at man skal gå ned i vekt....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:41   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Jeg aner ikke.

Men kanskje du heller trenger å finne et godt argument for at kaloriteorien er litt på hodet? Hvorfor går jeg ned en kilo uka som spiser 500kcl mere enn mitt vedlikeholdsbehov? Den kaloriteorien har jeg helt mistet troen på. Den funker når kroppen går på sukker ( les: glykose, altså karber ).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:45   #3
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Jeg synes det er et godt og viktig spørsmål. Har det noen hensikt å spise hele linfrø som kosttilskudd, eller går næringsstoffene rett i gjennom systemet?

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:54   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Jeg synes det er et godt og viktig spørsmål. Har det noen hensikt å spise hele linfrø som kosttilskudd, eller går næringsstoffene rett i gjennom systemet?

Ja, jeg synes også dette er et viktig spørsmål sånn sett.

Men 100g linfrø.... Det er MYE...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:59   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, jeg synes også dette er et viktig spørsmål sånn sett.

Men 100g linfrø.... Det er MYE...

Neida, det er ikke mye. Inntar det glatt hver dag jeg.. Spiser to kokte egg og et par spiseskjeer linfrø hver morgen, og flere skjeer utover dagen bare for å få i meg nok fett. Samt holde magen ved like. Men hvis det fører til at jeg IKKE får i meg nok fett er det jo på en måte bortkasta?? Men samtidig HAR jeg jo fått i meg store mengder kcal for dem som teller det??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:51   #6
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Synes det høres litt mye ut med 100 gram linfro i døgnet. Om kroppen tar opp alt fettet, får du i deg 23 gram flerumettede fettsyrer, jeg husker ikke hvor mye av dette som er omega 3, men det er etter min mening i meste laget.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 18:35   #7
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hvorfor går jeg ned en kilo uka som spiser 500kcl mere enn mitt vedlikeholdsbehov?

Fordi du faktisk ikke vet hva ditt vedlikeholdsbehov er, og dermed spiser du sannsynligvis ikke mer enn det. Det er tilnærmet umulig å måle hvor mye energi et menneske bruker bare på å eksistere, det man sier er bare et ca-tall med store variabler fra menneske til menneske.

Det er flere ganger opplyst her inne at færre karbohydrater og mer fett gir kroppen mer energi å bruke slik at "vedlikeholdsbehovet" øker. Det gir blandt annet høyere kroppstemperatur, og det er helt åpenbart at å forbrenne fett krever mer energi enn å lagre fett.

Dermed er det lite tvilsomt at du faktisk spiser mer enn du forbruker, og teorien om at all energi som kommer inn i kroppen må ut igjen i en eller annen form stemmer faktisk. Det er som sagt mange ganger før, en hundre prosent sikker naturlov.

Men bare for å gjenta det: fordi kroppen på LCHF-kosthold tilpasser energiforbruket til energiinntaket, er det fullstendig meningsløst å telle kalorier.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 18:44   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Tanitavekta mi viste at jeg har et daglig forbruk på kcal på 3500 kcal ca... Er ikke det mye da???? Og da går jeg ikke opp i vekt! Skulle hatt ei vekt som viste daglig karbforbruk

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 19:03   #9
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Om det er mye eller ikke, kommer jo anpå veldig mye - kjønn, alder, livsstil, høyde, vekt, hormoner, normal kroppstemperatur, hvor mye du "bruker" hjernen din, hårveksten osv. osv. Det er derfor det er umulig å regne ut.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 19:09   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Om det er mye eller ikke, kommer jo anpå veldig mye - kjønn , alder, livsstil, høyde, vekt, hormoner, normal kroppstemperatur, hvor mye du "bruker" hjernen din, hårveksten osv. osv. Det er derfor det er umulig å regne ut.

Tanitavekta får jo vite myyye av det, bortsett fra hårveksten... jeg må klippe håret hver 3 uke... OG kroppstemeraturen.. jeg har normaltemp på 36.5. Hjernen min bruker jeg hele tiden.... gjør ikke alle det????

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 19:13   #11
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Jo, men hvor mye du bruker hjernen avhenger av mye, f.eks. hva du jobber med. Har du en "hjernedød" jobb trenger jo hjernen mindre energi.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 19:24   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Jo, men hvor mye du bruker hjernen avhenger av mye, f.eks. hva du jobber med. Har du en "hjernedød" jobb trenger jo hjernen mindre energi.

Hvis du har en hjenedød jobb er nok sannsyligvis hjernen din opptatt med andre ting.... Krever sitt det også...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 22:15   #13
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Ja, men det er jo bevist at aktiviteten i hjernen varierer. Den har jo noen basisoppgaver som alle hjerner gjør, men det er fakta at noen mennesker bruker hjernene sine mer enn andre.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 22:45   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Fordi du faktisk ikke vet hva ditt vedlikeholdsbehov er, og dermed spiser du sannsynligvis ikke mer enn det. Det er tilnærmet umulig å måle hvor mye energi et menneske bruker bare på å eksistere, det man sier er bare et ca-tall med store variabler fra menneske til menneske.

Såklart, men poenget er at jeg tror ikke noe på den kaloriteorien, jeg var mere aktiv i vinter, spiste omtrent like mye fett , men formidabelt med karbohydrater i forhold til nå. Såklart har karbene skylda. Jeg går igrunn ikke ned på lavkaloridiett, samme hva Grete Roede sier, lavkalori fungerer ikke, jeg kan endog legge på meg av slik kost.

Jeg teller ikke kalorier, og bryr meg døyten om de, jeg har bare sett tallene når jeg legger inn i mat-på-data. Jeg teller kun karber og forhold mellom fett og protein.

Ellers er jeg nok ikke av de som blir varme på lavkarbo, jeg fryser like fælt som jeg alltid har gjort. Jeg fryser når mannen tar av seg genser og sokker og ungene kler av seg...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 14:53   #15
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Såklart, men poenget er at jeg tror ikke noe på den kaloriteorien

Det blir litt som å si at du ikke tror på at jorden er rund, for den ser nemlig ikke slik ut når du står hjemme i hagen din. Det er også forklart kanskje nærmere hundre ganger her inne hvorfor den stemmer og hvorfor det virker som om den ikke stemmer (man kan ikke måle sitt eget energiforbruk), så at du da velger å ikke tro på den finner jeg ytterst merkelig.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:05   #16
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Jeg tror at dere to bare må bli enige om å være uenig...hihi, det er som om å diskutere evolusjonsteorien. Noen tror, andre tror ikke...selvom det er aldri så vitenskapelig bevist.

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:09   #17
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Den er jo faktisk ikke vitenskapelig bevist da.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:13   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Jeg tror jo på hele den termodynamikkloven, men jeg tror ikke på at den fungerer på den måten folk tradisjonelt tolker den, der har du jo et veldig stort poeng, Liv, når du setter fingeren på det faktum at kalorier ikke er en gunstig tellemåte for folk flest, ettersom det er alt for avansert til at man kan gå etter den i slankeøyemed med noen særlig nøyaktighet.
Hvordan i alle dager skulle jeg kunne vite akkurat hvor mange kalorier jeg bruker på f.eks fornyelse av celler? Eller utånding? Eller den og den kalorien som skal til bare for at jeg beveger fingrene over tastaturet og alle de bevegelsene øynene mine gjør og de gangene jeg blunker mens jeg leser teksten jeg skriver, eller tankene jeg gjør meg mens jeg skriver. Alt koster energi, derfor har det fint lite for seg å telle kalorier.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:21   #19
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Nemlig!

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:55   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Det blir litt som å si at du ikke tror på at jorden er rund, for den ser nemlig ikke slik ut når du står hjemme i hagen din. Det er også forklart kanskje nærmere hundre ganger her inne hvorfor den stemmer og hvorfor det virker som om den ikke stemmer (man kan ikke måle sitt eget energiforbruk), så at du da velger å ikke tro på den finner jeg ytterst merkelig.

Ja, da får vi bare være uenige. Jeg går opp av 1800kcl, jeg veier 126 kg og er 160cm høy, vanligvis vil en så stor kropp trenge godt og vel 2500kcl for å beholde vekta, men selv på 700kcl mindre med karbokost, så går jeg opp masse i løpet av et år.
Men 3000kcl fra lavkarbokost gir meg en kilo mindre for hver uke. Vi er vel alle enige om at alt kommer an på hvor kaloriene kommer i fra. Men min kropp vil absolutt ikke gi slipp på kiloene på lavkalori, det funker bare IKKE. Så, kaloriteorien med at mindre inntak gir vektnedgang, den funker ikke for meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:27   #21
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Jeg tror at kaloriteorien er et godt utgangspunkt, men teorien har definitivt hull. Og mange variabler, som f.eks sykdommer (diabetes, ins.res, pcos osv), samt ikke alle kropper fungerer likt på f.eks 1600 kcal.. Og som Imse sier, hvor kcal kommer fra, betyr myyyye :O

Jeg ser på lavkalori litt som einstein, og lavkarbo som newton At der var mye fornuftig, men samtidig mye som ikke stemte som ingen kunne sette fingern på, åsså kom newton og forklarte/retta opp alt

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:35   #22
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så, kaloriteorien med at mindre inntak gir vektnedgang, den funker ikke for meg.

Det er fordi kroppen din ved lavkaloridietten skrur ned energiforbruket, mens ved høytfett/lavkarbo skrur opp energiforbruket. Det er faktisk så enkelt.

Har du forresten prøvd å spise 1600 kalorier på lavkarbo? Spør av ren nysgjerrighet, for det er meget mulig kroppen din ville reagert på samme måte da. Jeg for min del kan leve utmerket godt på rundt 1000 kalorier på lavkarbo og skjønner ikke hvordan folk får i seg mer.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:41   #23
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

Jeg har aldri forstått hvordan noen klarer å spise opp mot 5 000 kcal på LCHF til dagen jeg! Man må jo bli stapp mett!! :O Jeg kunne sikkert (og har sikkert også ) klart det på usunn høykarbo kosthold (mcDonalds ol), men på lavkarbo blir jeg ganske fort mett...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:42   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak...

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Det er fordi kroppen din ved lavkaloridietten skrur ned energiforbruket, mens ved høytfett/lavkarbo skrur opp energiforbruket. Det er faktisk så enkelt.

Har du forresten prøvd å spise 1600 kalorier på lavkarbo? Spør av ren nysgjerrighet, for det er meget mulig kroppen din ville reagert på samme måte da. Jeg for min del kan leve utmerket godt på rundt 1000 kalorier på lavkarbo og skjønner ikke hvordan folk får i seg mer.

Jepp, jeg har spist så lite på lavkarbo noen dager i uka (det er min matlyst som bestemmer hvor mye jeg spiser), og går ned i vekt da. Men det funker ikke med mye karbohydrater.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:59   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvis man teller kcal-inntak

1000 kcal? Oi.
En vanlig dag for meg sånn som jeg spiser nå, kan f.eks veldig enkelt se sånn ut: 6 egg, 9 striper bacon (a 25 gr stk), 4-5 ss majones, 50 gram smør. Dette utgjor under 800 gram mat, og er dermed ikke en stor mengde i seg selv, men kcal-innholdet er på godt og vel 2500. Enkelte dager er jeg oppe i 3000 kcal, og jeg spiser meg bare passelig mett. Jeg er ikke veldig overvektig, har vel kanskje 12 kg igjen til en eventuell målvekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo vs kcal jannekristin Lavkarbo generelt 6 30-05-09 21:31
Teller dere ikke kcal? tattoogl Ketolysekuren 10 26-03-09 08:46
Kcal vs karber Miegull Mer enn 30 kg overvekt 3 20-01-09 12:04
Ketose og alkohol-inntak avinda Spørsmål og svar 1 03-11-08 13:33
Proteinbehov - og inntak Fedonisten Generell ernæringsdebatt 4 17-12-04 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no