Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sukkeralkohol ??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-06, 15:01   #1
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sukkeralkohol ??

Lurer på hva sukkeralkohol er, og er det like ille som sukker karbomessig?

Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 17:14   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkohol ??

Sukkeralkoholer er en gruppe av kunstige søtningsmidler som i liten grad nedrytes til sukker i fordøyelsessystemet. Det kan f.eks. være lange kjeder av fruktose som ikke blir nedbrudt.
Egentlig ganske bra, men når de kommer ned i tykktarmen koser bakteriene seg med sukkeralkoholene og nedbryter dem. Litt opptas og omtales som " net carb" f.eks i atkinsbarer. Resten nedbrytes av bakteriene, det medfører produksjon av gass ( magesmerter og luftplager) samt tiltrekker væske ( diarre).

En del opplever at vekttapet stopper opp når man spiser mye sukkeralkoholer, spesiellt de som benytter kostindusert ketose som slankemetode.

Det perfekte søtningsmiddel er dessverre ikke oppfunnet anda, alle eksisterende har sine fordeler og ulemper.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 17:17   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkohol ??

Kan skrive under på virkningen av sukkeralkoholer
G R U S O M T !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 17:19   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sukkeralkohol ??

:fnis:

  Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 20:35   #5
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Sukkeralkohol ??

Men jeg klarer altså ikke å ligge helt unna - spiser med måte da for jeg har jo hatt noen mildt sagt slitsomme netter med magekramper (Min mann rører forresten ikke malititol godterier igjen.)

Siste innkjøp, italienske fløtekaramell drops (Ica)

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 17:05   #6
Amagetha
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 67
Amagetha er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkohol ??

Hvordan ser den pakken ut? Med italienske fløtekarameller? VIL HA

Reagerer ikke på atkins-barene jeg.. hehe

__________________
Amagetha
Amagetha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 20:04   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeralkohol ??

Jaja,dette vet vi drevne at alle søtningsmidler gir diare dersom en spiser for mye av det,og jeg vil gjerne anbefale doc plus (halslinser uten sukker) For (ihvertfall jeg) har en sånn pose i 14 dager,men det smaker godt og en så liten mengde får du ikke dårlig mage. Verre er det med f.eks solano karamell som jeg kan trykke i meg hele esken og magen blir ikke særlig blid av det

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 07:30   #8
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Sukkeralkohol ??

Prøvde meg på en atkins bar i går jeg, var borte i mange timer og sulten nok til å ta en rask løsning

For 3 år siden fikk jeg påvist fibromyalgi, noe jeg selv tror kommer av overbelastning på grunn av skadene etter ulykken, og feil ernæring... Men uansett er det over en periode på 3 mnd påvist endringer i muskelfibre, muskelfester o.l på en klinikk i Sverige, og de kaller det fibromyalgi....

Jaja nok om det, disse smertene har jeg IKKE hatt siden jeg begynte med lavkarbo kost, de ble borte etter de 2 første ukene... Helt til i dag, og knaggen det må henges på er SUKKERALKOHOL

Det er det eneste jeg har spist som jeg ikke har spist opptil flere ganger i løpet av ukene jeg har levd med lavkarbo... Selv om jeg ikke har opplevd noen form av oppblåsthet, magesmerter har jeg nå smerter i muskelfester i nakken, skuldre, albuer, hofter og knær

Så den baren ble dyrekjøpt

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no