Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetråd?

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-06, 01:45   #26
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetr

Skal jeg...? Jeg skal!

Er jo ganske glad i flisespikkeri og korrekte betegnelser på ting

Først av alt: jeg er enig med Trolljenta og djw - det blir uoversiktlig å bruke råvarer som kategori. For Fjonken vår har jo så aldeles rett (skulle bare mangle at hun har rett som er proff kokk ): råvarer er bare ubearbeidet mat. Ikke en gang kjøttdeig er en råvare, fordi den er kvernet og tilsatt salt og vann.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Ellers ville jeg hatt melk både under meieriprodukter og "drikke". Chilinøtter både under "nøtter" og "snack". Peanøtter ville jeg hatt kun under "nøtter". Også ville jeg hatt bacongull under snack og godteri fordi det er jo tillaget.

Vi drikker ikke melk, gjør vi vel?

Men alvorlig talt - er det ikke litt ulogisk å legge ting under snacks etter om de er tillaget eller ikke? Bedre da å legge enkelte ting flere steder slik du er inne på.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 12:40   #27
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetr

Å diskutere hvilke kategorier som skal være med, - er å foregripe begivenhetene veldig.

Men hvordan kategorisere, - det har jeg fått svar på. Takk for hjelp

En matvare kan enten være en råvare eller produkt av flere råvarer og/eller produkter.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 13:31   #28
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetråd?

Ja, du har vel i grunnen fått svar på dine spørsmål HP. Nå gleder vi oss til å se det ferdige resultatet. Du har en gedigen jobb foran deg, og vi er deg evig takknemlig for at du har påtatt deg den. Skal bli gromt å få flere gode verktøy. Alt som letter livsstilen vår tas i mot med takk.. Lykke til med utarbeidelsen av disse verktøyene..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 22:43   #29
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetråd?

Oops, ble visst litt ivrig der

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 22:52   #30
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetråd?

Samma det Don. Du forsøkte jo bare å hjelpe..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 04:23   #31
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Riktig terminologi oppskrifter, råvarer og halvfabrikata. Kanskje en ønskelistetr

Når poenget er oppskrifter, er det greit. Her heter det Ingredienser og Framgangsmåte.

Om man må ha et program for å regne ut innhold, så får man jammen ta den jobben... I alle fall får man da ta sånn ca. det man tror hvis noen ingredienser er av en helt annen art! Et gram pluss eller minus er ikke så farlig, men om det blir mange gram pluss eller minus per dag, er det en helt annen sak.

Ellers burde det være veldig enkelt å definere begrepet "råvarer"! Det er en ubearbeidet vare, sånn som den kommer fra naturen.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no